Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-07-23
"Interesy w restauracji"

Interesy w restauracji

Śniadanie, obiad lub kolacja... Coraz więcej interesów omawia się przy stoliku w restauracji.

Pamiętam pierwszy pobyt w Paryżu, kiedy to szczegóły umowy mój partner zaczął omawiać dopiero w drodze powrotnej z lunchu do biura. Wtedy myślałem, że to jakieś niedopatrzenie. Dziś wiem, że to taki francuski styl.

Element rozrywki, który pojawia w trakcie wspólnego spożywania posiłku pokazuje, że nie tylko doskonale orientujesz się w interesach, wiesz wszystko o swoich produktach i usługach, ale także znasz się na winach i wiesz jak się je rybę... Ba, wiesz nawet, kiedy możesz sobie pozwolić na subtelny żart :-)

Jeżeli czujesz się niepewnie w takim środowisku, możesz stworzyć wrażenie człowieka pozbawionego towarzyskiej ogłady i stracić zaufanie partnera biznesowego.

Oto kilka wskazówek jak ułatwić obydwu stronom kontakt podczas wspólnego posiłku w restauracji:

1. Rozważnie wybierz restaurację. Zapraszaj gości do lokali, które dobrze znasz i gdzie znają Ciebie. Nie ryzykuj miejsca, gdzie nigdy nie byłeś. Skąd wiesz czy jedzenie będzie dobre, a obsługa na poziomie?

2. Odwiedzaj miejsca, których atmosfera sprzyja rozmowom o interesach. W najmodniejszej restauracji może być tłoczno i głośno, a kelnerzy trochę zmęczeni. W takim miejscu możesz nie słyszeć własnych myśli, a co dopiero prowadzić rozmowę o interesach. Jeśli jednak miejsce spotkania jest istotne, zawsze wybieraj takie, które jest dogodne dla Twojego gościa.

3. Zapraszaj klienta z odpowiednim wyprzedzeniem. Potwierdź przed spotkaniem czas i miejsce. Jeśli spotkacie się przy śniadaniu, zadzwoń dzień wcześniej. Nie ma nic bardziej kłopotliwego od pojawienia się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwej porze.

4. Jasno powiedz, że to Ty zapraszasz i płacisz. Wystarczy powiedzieć: "Chciałbym pana/panią zaprosić na obiad w przyszłym tygodniu."

5. Powiedz kelnerowi - przed przyjściem gościa - kto płaci za posiłek. Jeżeli z jakichś powodów to się nie uda, weź rachunek tuż po położeniu go na stole. Pozostawienie go przez kilka sekund dłużej może spowodować małą konsternację.

6. Przyjdź wcześniej. Jeżeli ugrzęźniesz w ulicznym korku zadzwoń do restauracji i poproś o opiekę nad gościem - wskazanie stolika i podanie czegoś do picia.

7. Zaoferuj gościowi najlepsze miejsce przy stoliku. Widok na góry, morze lub niebo na pewno jest lepszy od drzwi do kuchni lub baru. Jeżeli nie ma ciekawej panoramy, wybierz najlepszy widok na restaurację.

8. Rozważny gospodarz potrafi doradzić podczas wyboru potraw. Proponując potrawy pokazujesz także gościowi jakim dysponujesz budżetem. Mówiąc o przystawkach i deserach sugerujesz też liczbę dań.

9. Rozmowa o interesach zazwyczaj nie zaczyna się przed zamówieniem jedzenia. W dzisiejszym zaganianym świecie dłuższe czekanie może drażnić niektórych ludzi. Jako gospodarz spotkania Ty decydujesz, kiedy najlepiej rozpocząć rozmowę o interesach.

Jeżeli potrafisz połączyć wzorowe maniery przy stole ze znakomitymi umiejętnościami biznesowymi, z całą pewnością zrobisz dobre wrażenie na kliencie i zawstydzisz konkurencję.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Firma Tusk Twitter Wywiad Relacje Relations Dziennikarz Gazeta Rzecznik Komunikacja Media Pressence Kaczyński Klient Reporterzy PRACOWNICY Problem Public Informacja Google Szef Praktycy Agencje Reporter Klienci Polska Prawda Dziennikarze Gapa Internet



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Anty-negatywny apel polityczny
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
4. Co mówi Twoja twarz?
5. 5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować
6. 10 bezcennych wskazówek dla korekty
7. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
8. Słowa i znaczenia w PR
9. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
10. Prawdziwy kryzys Toyoty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl