Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-03-21
"Medialny pustostan, czyli 21 pustych słów w wywiadzie"

Medialny pustostan, czyli 21 pustych słów w wywiadzie

Możesz włożyć drogi i elegancki garnitur, prężyć muskuły przed kamerą i szeroko się uśmiechać, ale czar pryśnie kiedy w wywiadzie lub prezentacji będziesz bez umiaru żonglować pustymi słowami i wyrażeniami.

Oto 21 typowych wyrażeń, które w najlepszym przypadku psują dobre wrażenie, a w najgorszym są źródłem kłopotów:

1. "Wygląda na to, że... Odnoszę wrażenie, że..." (Ja też mam jakieś wrażenie, ale jak jest?)

2. "Wierzę, że... Myślę, że..." (To miło, ale jak jest?)

3. "Trochę..." (Ile dokładnie?)

4. "Sam pan/pani wie jak jest..." (Nie mam bladego pojęcia.)

5. "To się (chyba) rozumie samo przez się..." (Tak? To proszę mi to wytłumaczyć.)

6. "To chyba oczywiste..." (Chyba nie, a nawet na pewno.)

7. "Sam pan/pani widzi..." (Nic nie widzę.)

8. "Czy nie wyrażam się jasno?" (Bynajmniej!)

9. "Mniej więcej..." (Mniej czy więcej? Ile mniej? Ile więcej?)

10. "Naprawdę..." (Naprawdę proszę o coś mocniejszego.)

11. "Mam nadzieję, że..." (Też jestem optymistą, ale chcę wiedzieć co się stanie.)

12. "Coś..." (Super! Czyli co?)

13. "Być może..." (Może tak, może nie.)

14. "Coś w rodzaju..." (Czyli jakie?)

15. "Szczerze mówiąc... Mówiąc otwarcie..." (A przedtem jak było?)

16. "Wystarczająco... Odpowiednio... Rozsądnie... Racjonalnie... Godziwie... Umiarkowanie..." (A tak konkretnie to jak?)

17. "Całkiem..." (Ile? Jak?)

18. "Raczej..." (Raczej jak? Raczej ile?)

19. "Jakoś..." (Jakoś... jak?)

20. "W pewnym stopniu... W jakimś stopniu... Do pewnego stopnia..." (Ile?)

21. "W pewnym momencie..." (Kiedy?)

Masz szefa, kolegów, koleżanki, przyjaciół, członków rodziny, którzy lubią posługiwać się (wysługiwać się?) mało wartościowymi słowami i wyrażeniami?

Wydrukuj ten tekst i podrzuć im w widoczne miejsce.

Mam nadzieję w jakimś stopniu całkiem w pewnym momencie coś jakoś wystarczająco... zrozumieją.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Czytelniczka 2011-03-24
Zgadzam się z listą w całej rozciągłości, choć nasunęła mi się refleksja do punktu drugiego. "Wierzę, że... Myślę, że..." rzeczywiście nie robią na odbiorcy dobrego wrażenia, ale bardzo mi ich brakuje. Pokazują, że mój rozmówca podkreśla własne zdanie i że nie chce mi go w żaden sposób narzucać. Nie są perswazyjne i żałuję, że przez to stały się nieatrakcyjne i nieskuteczne...
Bogusław Feliszek 2011-03-24
Nic złego w tym, że rozmówca od czasu do czasu rozpocznie odpowiedź od "Myślę, że...", "Wierzę, że...", "Wydaje mi się, że...". Gorzej kiedy zaczyna tak każde zdanie.
Basia Szumocka 2013-06-19
Uśmiałam się do łez. Dziękuję. Dużo mówimy a konkretów w tej naszej komunikacji brak. A później zdziwienie - dlaczego mnie nie rozumieją? Na ile w tym społecznej edukacji, którą dostajemy w TV, prasie i też w internecie? Ja powieszę to SOBIE i dodam swoje osobiste formuły.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Szef Polska Prawda Public Internet Komunikacja Klienci Media Twitter Firma Gazeta Dziennikarze Kaczyński Praktycy Pressence Dziennikarz Problem Google Agencje Informacja Reporterzy Reporter PRACOWNICY Klient Wywiad Tusk Gapa Rzecznik Relacje Relations



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl