Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-05-01
"Test ofiary losu"

Test ofiary losu

Jesteś zmęczony ciągłymi zmianami? Nie rozumiesz sensu reformy emerytalnej? Zastanawiałeś się jak uniknąć osobistej odpowiedzialności i wykorzystać rząd do płacenia Ci za wszystkie niepowodzenia? Nie trać nadziei! Ty też możesz być ofiarą złośliwego losu.

Możesz bez wyrzutów sumienia zarobić na poczuciu winy u innych. Tylko pomyśl - już nigdy nie będziesz musiał przepraszać lub ponosić konsekwencji za swoje występki.

Po co pracować, skoro możesz winić innych za brak pracy. Właściwie to każdy korzystając z odrobiny inteligencji, sprytu, aktorskich gestów i znajomości mediów może trafić na pierwsze strony gazet jako ofiara: a. niesprawiedliwości, b. spisku, c. bezrobocia, d. seksizmu, e. globalnego ocieplenia relacji między politykami :-)

Odpowiedz na 10 pytań, żeby przekonać się jak łatwo jest zostać ofiarą losu!

___ 1. Jeśli masz rodziców, przyznaj sobie 2 punkty. Każdy rodzic robi błędy, za które musisz płacić. Jeśli masz wyjątkowych rodziców, napisz 4 punkty, gdyż musiałeś w skrytości ducha znosić wszystkie perfidne upokorzenia, których Ci nie szczędzili. Jeżeli rodzice się rozwiedli, karali fizycznie lub sprawdzali szkolne prace, masz 5 punktów. Posłuszeństwo wobec rodziców niszczy delikatną psychikę dziecka.

___ 2. Jeżeli chodziłeś do szkoły, na pewno zmuszano Ciebie do pisania testów, zdawania egzaminów i skakania przez kozła. To kolejne nadużycie. Jeżeli miałeś dobre oceny, dodaj tylko 2 punkty. Złe oceny dają prawo do 4 punktów. Jeżeli nie mogłeś przynosić do szkoły procy, noża i narkotyków, napisz 5 punktów za psychiczne znęcanie.

___ 3. Jeżeli byłeś zwolniony w ramach redukcji etatów, masz głupiego szefa, wykonujesz nudną pracę, zmagasz się z obsługą komputera, nigdy nie usłyszałeś "dziękuję", jesteś zmuszony pracować po godzinach, miej odwagę dopisać sobie 3 punkty. Jesteś kopalnią roszczeń wobec świata. Jeżeli spóźniasz się do pracy częściej niż dwa razy w miesiącu, dopisz 2 punkty.

___ 4. Jeśli kiedykolwiek zatrzymała Ciebie policja, napisz 1 punkt. Jeżeli policjant się nie uśmiechał lub zbliżył się na co najmniej pół metra, masz 2 punkty. Jeżeli podniósł rękę... po długopis - 3 punkty. Byłeś oskarżony - masz 4 punkty. Masz prawomocny wyrok - 7 punktów. Tak. System prawny był dla Ciebie bezlitosny. Jeżeli byłeś wystarczająco przewidujący, aby nagrać wszystko na video, masz szansę na kolejne 3 punkty. Są reżyserzy filmowi, którzy utwierdzą Ciebie w przekonaniu o całkowitej niewinności. Udział w talk-show? Dobry pomysł!

___ 5. Jeżeli czytałeś pseudo-psychologiczne książki, z których dowiedziałeś się jak daleko Ci do perfekcji, masz prawo szukać źródeł kłopotów w "czarnych otchłaniach psychiki". Jeżeli czujesz, że coś Ci dolega, ale nie potrafisz tego nazwać, masz prawo do 3 punktów. Jeśli już znalazłeś nazwę dla swojej choroby, masz 5 punktów.

___ 6. Jeśli jesz dużo słodyczy i zauważyłeś u siebie nagle ataki wściekłości, masz 2 punkty. Cukier niszczy system nerwowy.

___ 7. Jeżeli czujesz nieposkromioną wolę korzystania w sklepie z kart kredytowych bez pokrycia na koncie, masz 2 punkty. Zapisz się do Anonimowych Kredytobiorców po wiarygodne referencje. Jeśli większość zakupów robisz w supermarketach, śmiało dodaj 1 punkt. Kupujesz tylko w niedziele? Dodatkowe 2 punkty.

___ 8. Jeżeli Twoje zachowanie odbiega od ustawowej normy, poszukaj przyczyny w świecie wirusów, mikrobów, zmian genetycznych i toksyn. Sprawdź piekarnię i kiosk z gazetami. Na pewno coś znajdziesz za 2 punkty. "Wiadomości" i filmy telewizyjne systematycznie dostarczają szkodliwych substancji. Dodaj 2 punkty, jeśli mieszkasz na Górnym Śląsku lub na terenach po byłych PGR-ach. Jeśli widzisz nad sobą toksyczną chmurę - 5 punktów.

___ 9. Jeżeli jesteś uzależniony od alkoholu, tytoniu lub narkotyków, trafiłeś na kopalnię złota. 5 punktów jak w banku. Zero odpowiedzialności - jesteś przecież uzależniony. Jeżeli zerwałeś z nałogiem i wytrwałeś w swoim postanowieniu dłużej niż 5 lat, tracisz prawo do cennych punktów. Nie nadajesz się na ofiarę losu, bo masz za silną wolę. Jeżeli kilkakrotnie bez powodzenia próbowałeś zerwać z nałogiem, zasługujesz na bonusowe 5 punktów.

___ 10. Jeżeli kiedykolwiek słuchałeś w telewizji debaty politycznej dłużej niż 5 minut lub oglądałeś drastyczne sceny ze świata zwierząt, jesteś ofiarą DPN (Diabolicznego Programowania Neurotycznego). Jeżeli komuś się z tego zwierzyłeś, masz 5 punktów. Ale przestań już o tym rozmawiać! Ofiary nie grzeszą. Grzech musi być świadomy, a Ty przecież nie masz wpływu na swoje zachowanie.

___ Punkty Karne: Jeżeli zmiany Ciebie ekscytują i dostrzegasz w nich nową szansę; jeżeli nie winisz innych za swoje niepowodzenia; jeśli zgadzasz się, że "wypadki chodzą po ludziach" i nie biegniesz z każdą sprawą do adwokata; jeśli uważasz, że świat nie musi Ciebie codziennie uszczęśliwiać i tylko od Ciebie zależy czy wykorzystasz nowe okazje; i na koniec, jeśli ten test jest dla Ciebie frustrujący i nie rozumiesz dlaczego ktoś jest gotowy poświęcić tyle czasu i energii, aby zostać prawdziwą ofiarą losu, odejmij 25 punktów.

Wyniki i komentarze:

55-45 punktów: Jesteś prawdziwą ofiarą losu, kłamiesz albo naprawdę sądzisz, że jest jakaś nagroda za wypełnienie tego głupiego testu.

44-35 punktów: Na co czekasz? Wystarczy tylko bardziej się postarać. Nie daj się ubiec mniejszym ofiarom losu.

34-25 punktów: Z odrobiną szczęścia (sic!) i wyobraźni dasz sobie radę w konkursie na ofiarę losu.

24-15 punktów: Wykorzystaj swój najsłabszy punkt, aby "głębiej wejść" w niepowodzenie. Na pewno jest jakaś nisza jeszcze przez nikogo nie spenetrowana. Nawet, jeśli się nie uda, nie będziesz mieć do siebie pretensji, że nie spróbowałeś.

14 punktów lub mniej: Oj, niedobrze, niedobrze! Nie masz potencjału na "rasową" ofiarę losu. Płacisz jednak podatki, kupujesz gazety i korzystasz z Internetu. Nie trać nadziei, że wcześniej czy później coś się nie uda ;-(

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Polska Firma Tusk Agencje Twitter Rzecznik Klient Relations Problem Reporterzy Reporter Dziennikarze Kaczyński Praktycy Wywiad Pressence Google Dziennikarz Informacja Media Gazeta PRACOWNICY Komunikacja Public Gapa Prawda Szef Relacje Internet



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dziwne e-maile
2. Anty-negatywny apel polityczny
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
5. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
6. 5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować
7. Co mówi Twoja twarz?
8. Prawdziwy kryzys Toyoty
9. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
10. 10 bezcennych wskazówek dla korekty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl