Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-01-16
"Fakty mówią, opowieści sprzedają"

Fakty mówią, opowieści sprzedają

Ludzie uwielbiają słuchać opowieści. Opowiadanie jest esencją komunikacji. Ci, którzy potrafią barwnie i interesująco opowiadać są lubiani i popularni. W kulturze zachodniej "zawodowi narratorzy" – producenci filmowi i telewizyjni – znakomicie zarabiają i cieszą się wysokim prestiżem społecznym.

Niestety, w komunikacji biznesowej nacisk kładzie się na fakty – nie na opowiadanie. Nawet ze średnio ciekawych faktów można ułożyć interesującą opowieść. Szkoda, że tyle firm tego nie docenia.

W PR i relacjach z mediami trudno o sukces bez ciekawego opowiadania. Na przykład, kiedy rozpoczynamy kampanię kliniki medycznej, wiemy, że o jej powodzeniu nie zadecydują informacje o wyposażeniu w nowoczesny sprzęt, zatrudnieniu najlepszych lekarzy, ale pasjonujące historie pacjentów, którzy dzięki tej placówce odzyskali zdrowie.

Opowieść o tym jak poważnie chory człowiek wrócił do pełni sił – mimo wielu przeszkód i chwil zwątpienia – zawsze robi mocne wrażenie. Nie dokładny opis lekarskich procedur, nie szczegółowa specyfikacja aparatury medycznej, ale osobista i bezpretensjonalna historia wywoła autentyczne zainteresowanie i szczere emocje.

Ludzie identyfikują się z pacjentem, nie z lekarzem. Tylko z chorym czują więź emocjonalną – od początku choroby do – oby szczęśliwego – finału.

Zgadnij do kogo się zgłoszą kiedy będą potrzebowali pomocy medycznej? Przyjdą do lekarza, który przywrócił nadzieję pacjentowi z opowieści.

Fakty i liczby są niezmiernie ważne. Dostarczają podstawowych informacji i budują wiarygodność. Ale suche fakty i dane statystyczne nie zachęcają do działania.

Wyposażenie techniczne i kadry medyczne robią wrażenie tylko na fachowcach. Chorzy potrzebują pozytywnych emocji i wiary w to, że odzyskają zdrowie.

Fakty bez pozytywnych emocji nie są wiarygodne. Opowieści działają na wyobraźnię i – jeśli są ciekawe – są łagodniej oceniane i chętniej przyjmowane przez krytyczny umysł. Przez chwilę cyniczny dorosły znowu odkrywa w sobie bezinteresowne dziecko.

To właśnie opowieści budzą ciekawość. Na przykład, kiedy prowadzimy kampanię PR dla kliniki urody lub salonu piękności, skupiamy się nie na składnikach używanych produktów czy technikach makijażu lub depilacji, ale na tym jak wyglądają, czują się i zmieniają się klienci po użyciu konkretnego produktu lub wizycie u fryzjera. Koncentrujemy się na transformacji jaką przechodzi klient.

Konkluzja

Tak jak w handlu nieruchomościami pomaga lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja, tak w marketingu i PR o sukcesie decyduje opowieść, opowieść i opowieść.

Opowiadanie może być bardziej lub mniej dramatyczne, bardziej lub mniej wzruszające, bardziej lub mniej osobiste, ale w każdym przypadku liczy się zmiana jaką wywoła u czytelnika, słuchacza lub widza.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Rzecznik Relations Dziennikarze Prawda Pressence Szef Informacja Komunikacja Reporter Twitter Wywiad Klienci Media Gazeta Reporterzy Tusk Firma Relacje Polska Agencje Gapa Dziennikarz Kaczyński Internet Public Klient Google Praktycy PRACOWNICY Problem



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
2. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
3. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
4. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
5. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
6. Co mówi uścisk dłoni
7. 5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów
8. 5 sytuacji kiedy nowy klient mówi, że chcesz za dużo za usługi PR
9. Czytanie z oczu
10. Koszmar komunikacyjny
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl