Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-04-25
"Tego błędu w mediach społecznościowych Ci nie daruję"

Jeden błąd, którego Ci nie daruję w mediach społecznościowych

"Błądzić to rzecz ludzka, przebaczać – boska." – pisał angielski poeta Alexander Pope.

Niestety w mediach społecznościowych ta zasada nie działa.

Zdarzyło Ci się popełnić błąd stylistyczny, gramatyczny lub ortograficzny na firmowym profilu klienta na Facebooku lub Twitterze?

Mało nie zjedli Cię żywcem! I to, co napisali trudno nazwać subtelną poezją.

Pół biedy kiedy pomyłka kończy się serią zgryźliwych komentarzy. Gorzej kiedy trafia na pierwsze strony portali i gazet. Nawet nie chcę o tym myśleć!

Każdy może popełnić błąd – większy lub mniejszy – na przykład wysłać firmowy tweet z prywatnego profilu. Kłopot w tym, że w mediach społecznościowych od razu widzi go wiele osób (nie wszyscy są mili i życzliwi) i każdy może natychmiast skomentować.

Pomyłka może kosztować winnego utratę pracy, agencję PR stratę klienta a samego klienta nawet zepsucie reputacji.

Mniej automatyzacji

Jeśli tak ważne jest prawidłowe (nie mam odwagi powiedzieć, że bezbłędne) zarządzanie profilami naszych klientów w mediach społecznościowych, dlaczego tak chętnie przekazujemy część pracy serwisom, które automatycznie publikują przygotowane wpisy?

Sam ograniczam tę praktykę do absolutnego minimum i podobnie radzę moim klientom.

Oto dwa główne powody dlaczego nie lubię automatycznych wpisów:

1. Wypadki chodzą po ludziach.

Trąba powietrzna, oberwanie chmury, katastrofa kolejowa, wypadek samochodowy, itd. Takich wydarzeń się nie planuje – one zawsze zaskakują. Może się zdarzyć, że sami będziemy ofiarą przykrego incydentu.

W takim przypadku na pewno nie będziemy myśleć o wpisach przygotowanych do automatycznej publikacji. Podobnie zachowa się nasz klient. A na jego profilu będą pojawiać się wpisy, które w żaden sposób nie będą się odnosić do dramatycznych wydarzeń.

Koniec straszenia. Powiedzmy, że wydarzyło się coś wspaniałego. Polska została mistrzem świata w piłce nożnej! A na profilu klienta pojawia się wpis o… nowym produkcie. Dobry wpis, ale akurat nie w tym momencie.

2. To są media SPOŁECZNOŚCIOWE.

Nadużywanie automatycznych wpisów jest sprzeczne z ideą mediów społecznościowych. Ludzie to nie maszyny i ich rozmowy nie mogą być sterowane przez komputery.

W każdej konwersacji liczy się naturalność, spontaniczność i kreatywność w reakcjach na to, co piszą inni użytkownicy.

Trochę tradycji

Jak zarządzam wpisami na profilach moich klientów w mediach społecznościowych?

Bardzo tradycyjnie. Przygotowuję dokument w Wordzie z wpisami na cały tydzień. Każdego dnia kopiuję i umieszczam te wpisy na profilach klientów. Co dwie godziny zaglądam na te profile i odpowiadam na komentarze, które wymagają reakcji.

Dodatkowa korzyść. Mam czas, żeby ponownie przeczytać wpis przed publikacją i poprawić ewentualny błąd stylistyczny, gramatyczny lub ortograficzny – i uniknąć blamażu, który psułby mi humor przez długi czas.

Jak zarządzasz wpisami na profilach swoich klientów w mediach społecznościowych? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 3.50 MediaGapa - ocena artykułu: 3.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Komunikacja Firma Praktycy Media Klienci PRACOWNICY Pressence Tusk Public Informacja Reporterzy Problem Google Dziennikarz Internet Klient Wywiad Relations Reporter Polska Rzecznik Kaczyński Relacje Gapa Prawda Twitter Gazeta Agencje Szef



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
2. Lubisz patrzeć, prawda?
3. Historia w biegu
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
6. Jak warto rozmawiać
7. Zdrowy rozsądek w zlewie
8. Chcesz wystąpić w telewizji?
9. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
10. Tej informacji się nie oprzesz
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl