Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-10-19
"Darmowe i profesjonalne wystąpienia publiczne"

Darmowe i profesjonalne wystąpienia publiczne

Tłumy na sali, entuzjastyczne oklaski i ogromne honorarium – profesjonalne wystąpienia publiczne robią olśniewające wrażenie.

Jest jednak ogromny kontrast pomiędzy poprawnym wystąpieniem publicznym a profesjonalnym wystąpieniem za pieniądze. Przypomina to różnicę pomiędzy amatorskim występem karaoke przed przypadkową publicznością i koncertem dla ludzi, którzy kupili bilety, żeby Ciebie posłuchać.

Nie twierdzę, że typowi przedsiębiorcy czy polityczni liderzy są gorszymi mówcami lub zarabiają mniej od zawodowych prelegentów i trenerów. Ta pierwsza grupa zarabia kilkanaście razy więcej. Ale każdy mówca lub szkoleniowiec, który oczekuje zapłaty za swoje wystąpienie lub szkolenie musi pokonać kilka barier zanim zacznie odnosić sukcesy.

Dwa błędy początkujących mówców

Na naszych szkoleniach medialnych coraz częściej słyszę pytanie jak zarabiać na wystąpieniach publicznych. Pytają ludzie ambitni, inteligentni, doświadczeni i wykształceni. Mimo tych atutów nie odnoszą sukcesów jako profesjonalni mówcy. Dlaczego? Najczęściej popełniają dwa klasyczne błędy:

1. Początkujący mówcy oferują wystąpienia na zbyt wiele tematów.

Nie można być najlepszym ekspertem od marketingu, sprzedaży, motywowania zespołu i akupunktury. Nie chodzi o to, że nie można zdobyć w tych dziedzinach szerokiej wiedzy, ale niemożliwe jest zbudowanie swojej marki jako wybitnego profesjonalnego mówcy (czyli takiego, który bierze pieniądze za swoje wystąpienia) na WSZYSTKIE te tematy.

2. Początkujący mówcy wchodzą na biznesowy rynek wystąpień publicznych bez marketingowego wsparcia.

Na przykład: mówcy motywacyjni. W Polsce jest nie więcej niż trzech mówców motywacyjnych, którzy mogą z tego godziwie żyć. Reszta, czyli 99% ludzi, którzy chcą zarabiać jako mówcy motywacyjni, klepie biedę. Nie mogą się przebić na rynku, gdyż nie mają pieniędzy, pomysłu lub nazwiska (czyli rozpoznawalnej marki) a klienci nie płacą anonimowym prelegentom. Podobne problemy mają trenerzy "rozwoju osobistego", jogini i hipnotyzerzy.

Jeśli chcesz odnieść sukces jako mówca...

Oto cztery przeszkody, które musi pokonać każdy kto chce zarabiać na rynku profesjonalnych wystąpień publicznych i szkoleń:

1. Wybierz jedną dziedzinę, na której znasz się najlepiej, która Cię pasjonuje i – co BARDZO ważne – którą są zainteresowane działy szkoleniowe wielkich firm. Na przykład ja specjalizuję się w szkoleniach medialnych w komunikacji kryzysowej. Wejście na ten rynek było dla mnie stosunkowo łatwe, gdyż przez ponad 10 lat pracowałem w mediach elektronicznych (TVP i Polskie Radio).

Firmowe działy PR i marketingu mają budżety na szkolenia medialne i chcą, żeby ich pracownicy lepiej komunikowali się ze swoimi konsumentami poprzez media. Nie mają budżetów na "doskonalenie swojego ja dzięki śpiewaniu" czy "budzenie w sobie olbrzyma".

2. Po wybraniu niszowej specjalizacji, wymyśl nazwę jednoznacznie kojarzoną z tym, co będziesz robił, zbuduj stronę WWW i zamów w drukarni profesjonalne wizytówki.

3. Pisz artykuły eksperckie związane z Twoją specjalizacją i publikuj je na swoim blogu i profilach w mediach społecznościowych oraz na portalach tematycznych i w magazynach branżowych czytanych przez potencjalnych klientów

Rób to codziennie: każdego dnia napisz krótki artykuł o tym, na czym znasz się najlepiej.

4. Myśl i działaj strategicznie. Codziennie musisz zrobić coś buduje Twoją markę znakomitego eksperta i wybitnego mówcy.

Niektórzy z moich najlepszych klientów zdecydowali się na pierwsze szkolenie medialne po czterech latach regularnej lektury mojego newslettera.

Bądź konsekwentny i zdecydowany, ale bez cierpliwości dużo nie osiągniesz.

Konkluzja

Wystąpienia publiczne i szkolenia kuszą na wielu etapach zawodowej kariery. Większość ludzi nigdy nie zarobi na nich dużych pieniędzy.

Jeśli chcesz odnieść sukces jako profesjonalny mówca i szkoleniowiec, pamiętaj o moich czterech poradach.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Wywiad Praktycy Kaczyński Pressence Dziennikarz Gazeta Public Reporter Twitter Internet PRACOWNICY Google Rzecznik Relacje Tusk Firma Klient Szef Media Relations Problem Informacja Klienci Komunikacja Reporterzy Prawda Dziennikarze Polska Agencje Gapa



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Redaktor czy reporter?
2. Prawdziwy kryzys Toyoty
3. Sprzedawca jak saper
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategię komunikacji z mediami?
6. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
7. Dobra strategia medialna
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Ukryte koszty wewnętrznego PR
10. Znasz Toma Petersa?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl