Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-01-28
"Nie wiesz czy potrzebujesz szkolenia medialnego?"

Nie wiesz czy potrzebujesz szkolenia medialnego?

Skuteczna komunikacja jest zaplanowana, angażująca i przekonująca. Ludzie muszą wiedzieć kto do nich mówi i rozumieć dlaczego jest to dla nich ważne.

To, co mówią media buduje lub niszczy markę, reputację i relacje. Wspaniale kiedy buduje, fatalnie kiedy niszczy.

Na naszych szkoleniach medialnych lubimy prosty język i jasne postawienie sprawy. Czarne jest czarne i białe jest białe.

Klienci przychodzą na nasze szkolenia medialne z różnych powodów. Czasem chodzi o przygotowanie do premiery produktu. Czasem o poprawę relacji z mediami. Czasem o pomoc w wyborze rzecznika prasowego. Powodów jest naprawdę wiele.

Jako były dziennikarz potrafię też sam ocenić czy ktoś potrzebuje szkolenia medialnego – na długo przed pierwszym kontaktem z reporterem.

Oto 7 pytań, które pomogą Ci ocenić czy potrzebujesz szkolenia medialnego:

1. Chcesz powiedzieć mediom coś ważnego i ciekawego?

Jeśli tak, warto zrobić to w sposób wygodny dla mediów. Inne potrzeby ma prasa, inne radio i telewizja, ale wszyscy doceniają tematy z mocnym przesłaniem i barwnymi bohaterami.

2. Uważasz, że wszyscy reporterzy pracują tak samo?

Reporterzy należą do najbardziej zapracowanych ludzi na świecie. Nie mają dużo czasu na przygotowanie się do wywiadu. Ale są ciekawi świata, szybko się uczą i potrafią zadawać zaskakujące pytania. Warto poznać rodzaje pytań najczęściej zadawanych przez reporterów i nauczyć się jak na nie odpowiadać zwięźle, rzeczowo i przekonująco.

3. Boisz się trudnych pytań?

Szkolenie medialne przygotowuje do komunikacji z mediami w różnych sytuacjach – od krótkiej wypowiedzi do kamery przez wywiad na żywo po prowadzenie konferencji prasowej w sytuacji kryzysowej. Dzięki właściwemu przygotowaniu możesz przekonująco udawać kogoś całkowicie zaskoczonego "trudnym" pytaniem reportera – oczywiście pozytywnie zaskoczonego :-)

4. Uważasz, że to reporter kontroluje przebieg wywiadu?

Im bardziej zabiegany jest reporter, tym trudniej mu dobrze przygotować się do wywiadu i kontrolować jego przebieg. Oczywiście musisz odpowiedzieć na każde pytanie, ale dzięki przygotowaniu i wcześniejszemu przećwiczeniu przed kamerą swoich trzech komunikatów możesz więcej czasu poświęcić w wywiadzie na to, co dla Ciebie jest najważniejsze.

5. Unikasz sytuacji konfliktowych?

Jak sobie radzisz z krytyką w mediach? Wywiad nie powinien być bolesnym pojedynkiem na przykre słowa. Najlepszą reakcją na agresję reportera jest spokój i opanowanie. Im mocniejszy atak, tym większy spokój. Im lepsze przygotowanie, tym łatwiej o spokój.

6. Wierzysz, że ćwiczenie czyni mistrza?

Nie możesz przygotować się do wywiadu myśląc o tym, co chcesz powiedzieć. Musisz to powiedzieć na głos do kamery. Zrób listę pytań i przećwicz odpowiedzi. Jeśli nie masz kamery, nagraj je na smartfonie lub tablecie. Ćwicz aż będziesz zadowolony ze swoich odpowiedzi.

7. Potrzebujesz większej pewności siebie?

Wszystko to, co napisałem wyżej pomaga zwiększyć naturalność i pewność siebie. Niedawno właściciel start-upa z Warszawy poprosił nas o przygotowanie go do wywiadu dla telewizji internetowej. Podobał mu się program szkolenia, ale powiedział, że 3000 złotych netto za szkolenie to za dużo. Postanowił zaryzykować i postawił na improwizację. Widziałem ten wywiad. Nie był zły, ale rozmówcy brakowało naturalności i... pewności siebie.

Jeśli odpowiedziałeś TAK na większość tych pytań, prawdopodobnie potrzebujesz szkolenia medialnego.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o szkoleniach medialnych, kliknij tutaj.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Które media są nośnikami najgroźniejszych kryzysów online?

Serwisy społecznościowe.
Portale informacyjne.
Fora dyskusyjne.
Autorskie blogi.
Mikroblogi.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klienci Public Prawda Szef Praktycy Gazeta Dziennikarze PRACOWNICY Informacja Rzecznik Kaczyński Pressence Dziennikarz Reporter Klient Komunikacja Polska Media Tusk Gapa Google Reporterzy Agencje Firma Twitter Relacje Internet Relations Problem Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
3. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
4. Wiarygodna witryna WWW
5. Kto czyta branżową prasę PR
6. Czytanie z oczu
7. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
8. Efekt nocebo w mediach społecznościowych
9. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
10. Jacek Protasiewicz – Media Gapa 2014
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2017 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl