Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Bez przeprosin, czyli obrona Chlebowskiego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Każdy z nas - prezydent Kaczyński, premier Tusk i pan Jasio, parkingowy z centrum handlowego - od czasu do czasu popełnia jakiś błąd. Są tacy dla których dzień bez pomyłki to dzień stracony; są też tacy, którzy przejmują się najdrobniejszą "wpadką". Błędy są różnego formatu. Może to być rozpoczęcie wojny, zablokowanie [...]
Bogusław Feliszek | 2009-11-05 | więcej »
"Królestwo za rzecznika"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

KRÓLESTWO ZA RZECZNIKA! Takiego ogłoszenia jeszcze w prasie nie widziałem, ale kiedy czytam codziennie sensacyjne tytuły na pierwszych stronach ogólnopolskich dzienników, rośnie we mnie przekonanie, że inwestycja w firmę Rzecznik Prasowy S.A. oprze się każdej recesji. Ponieważ wszystkie firmy stoją przed skomplikowanymi wyzwaniami komunikacyjnymi, pojawia się potrzeba zatrudnienia fachowców, którzy nauczą szefów firm [...]
Bogusław Feliszek | 2009-11-02 | więcej »
"Koniec zabawy w głuchy telefon"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pamiętasz z dzieciństwa grę w głuchy telefon? Szeptałeś do ucha kolegi: "Ala ma grube nogi". Komunikat był przekazywany od ucha do ucha przez wszystkich uczestników zabawy. Ostatnia osoba głośno mówiła co usłyszała... "Tomek ma odstające uszy" :-) Podobne niespodzianki obserwujemy w komunikacji biznesowej. Dzieje się tak, gdyż nawet duże i znane firmy [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-29 | więcej »
"Poszukiwacze złotych rozwiązań"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy przygotowując audyt komunikacyjny rozmawiam z klientami o tym, co można poprawić w ich organizacji, jestem zaskoczony otwartością i bezpośredniością w dzieleniu się informacjami o tym, co kuleje, co może się nie udać, skąd może przyjść zagrożenie lub - po prostu - co można robić lepiej. To, co jednak mnie zdumiewa najbardziej, [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-26 | więcej »
"Co mówi Twoja twarz?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Idziesz ulicą i spoglądasz przez ułamek sekundy w oczy nieznanej osobie. Po co? Tysiące lat temu nasi przodkowie potrzebowali prostej informacji: Wróg lub przyjaciel? Uciekać czy iść dalej? Kiedy idziesz ulicą w ciągu dnia nie zawsze przyglądasz się przechodniom. Inaczej wieczorem lub w nocy, kiedy ta podstawowa informacja znowu jest ważna. Czy ludzie [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-22 | więcej »
"Public relations po 10 latach"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Praca w PR jest teraz łatwiejsza niż na przykład 10 lat temu. Wtedy praktykant w agencji PR pakował materiały informacyjne do kopert, naklejał znaczki, robił wycinki prasowe, kserował artykuły, wertował książki telefoniczne w poszukiwaniu numerów telefonów do redakcji, wysyłał faksy. Kontakty z mediami były kosztowne. Konsumencka kampania informacyjna z wykorzystaniem krajowych mediów [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-19 | więcej »
"Kiedy szef odchodzi i inne wypadki"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Założyciel firmy ogłasza na konferencji prasowej zamiar przejścia na emeryturę. Dyrektor finansowy pisze do rady nadzorczej protest z ostrymi zastrzeżeniami do polityki podatkowej firmy. W Internecie pojawia się informacja, że szef oddziału w Europie myśli o przejściu do konkurencji. To nie są dziennikarskie kaczki. Publiczna informacja, że kluczowy pracownik chce odejść z firmy, [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-15 | więcej »
"Halo! Tu talk show!"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jeden z moich znajomych prowadzi codzienną poranną audycję w lokalnym radiu. Kiedy go zapytałem czego oczekuje od swoich rozmówców po sekundzie namysłu odpowiedział: "Kontrowersyjna wypowiedź zawsze zwiększa słuchalność." Ostry, dosadny i przewrotny komentarz jest znakomitym sposobem zdobycia rozgłosu. Jednak większość ludzi unika tej metody, a szczególnie kobiety. Na poparcie tej tezy gotów [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-12 | więcej »
"Politycy, donosiciele i dziennikarze"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Z przeciekami mamy do czynienia codziennie w polityce, rządzie, świecie biznesu i nawet w służbach specjalnych. Załóżmy, że konkurencyjna firma ma coś do ukrycia przed opinią publiczną. Jeżeli dowiedzą się o tym media, konkurent będzie miał kłopoty lub nawet zostanie wyeliminowany. Ale media nigdy by o tym nie napisały gdyby ktoś "życzliwy" [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-08 | więcej »
"Mam złą wiadomość"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pamiętasz scenę w "Ojcu Chrzestnym" kiedy prawnik mafii proponuje producentowi filmowemu rolę w filmie dla chrześniaka Don Corleone w zamian za "dozgonną przyjaźń"? Producent krzyczy, że nie da się zastraszyć i wyrzuca prawnika za drzwi. Ten ze spokojem mówi: "Dziękuję za kolację i miły wieczór. Czy kierowca może mnie zawieźć na lotnisko? [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-05 | więcej »
"Do trzech razy sztuka"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wielcy oratorzy doceniali potęgę rytmu... doceniali potęgę rytmu... potęgę rytmu. Jest wiele teorii dlaczego trójdzielna kompozycja tak silnie działa na człowieka. Trudno przedstawić którąkolwiek jako zdecydowanego lidera, ale bez większych trudności każdy może przytoczyć kilka przykładów potwierdzających magiczną moc liczby TRZY. 1. Pitagoras uważał liczbę trzy za doskonałą, wyrażającą "początek, środek i koniec." 2. [...]
Bogusław Feliszek | 2009-10-01 | więcej »
"Komunikacja w stresie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zauważyłeś na pewno, że ludzie w różnych sytuacjach życiowych zachowują się konsekwentnie. Jedni są powściągliwi, inni obnoszą się z emocjami. Ci drudzy czasem demonstracyjnie okazują szczęście, czasem wściekłość, czasem zdziwienie. Bez względu na nastrój wszyscy wokół wiedzą co czują. To wcale nie znaczy, że osoby z pierwszej grupy mają uboższe życie uczuciowe. [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-28 | więcej »
"10 typów firm podatnych na kryzys"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

11 września. Wojna w Iraku. Zamachy bombowe w Madrycie i Londynie. Choroba szalonych krów. Terrorystyczny atak na dzieci w Biesłanie w północnej Osetii. Tragedia "Kurska". Katastrofa samolotu CASA z 20 polskimi pilotami pod Mirosławcem. 17 śmiertelnych ofiar wybuchu metanu w kopalni w Rudzie Śląskiej... Znajome nazwy. Obrazy pełne dramatu, cierpienia, chaosu, destrukcji [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-24 | więcej »
"Niepewność w kopalni"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

20 śmiertelnych ofiar wybuchu metanu w kopalni "Wujek-Śląsk" w Rudzie Śląskiej-Kochłowicach. Kilkudziesięciu górników jest rannych, niektórzy ciężko poparzeni. Jak zwykle w przypadku takich tragedii w mediach powtarzane są dwa pytania: 1. Kto zawinił?, 2. Czy można było temu zapobiec? Kiedy wybucha kryzys mamy mało informacji. Zwykle zbyt mało. Poruszamy się po *zaminowanym* gruncie. [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-21 | więcej »
"Na ryby, nie na niby"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zadzwonił telefon. "Jedziemy na ryby." To kolega, któremu nie wolno powiedzieć NIE. Po godzinie siedzieliśmy nad jeziorem i moczyliśmy kije. Do końca dnia złowiliśmy jedną rybkę. W drodze powrotnej rozmawialiśmy o tym jak łowić klientów. Oto cztery punkty naszego planu. 1. Znajdź jezioro pełne wygłodniałych ryb. 2. Nałóż przynętę, której się nie oprą. 3. Nakarm je. 4. [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-17 | więcej »
"Public relations to nie marketingowy gorący kubek"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Powtarzaj za mną: Public relations NIE jest marketingiem. Public relations nie jest... Praktycy PR często wspierają projekty marketingowe i głupotą byłaby próba zaprzestania takich działań. Ale public relations rozwija także relacje z grupami otoczenia organizacji poza zainteresowaniem marketingu, na przykład, lokalną społecznością, pracownikami, inwestorami, urzędnikami rządowymi, politykami, wolontariuszami, absolwentami wyższych uczelni. Przekonałem? Nie bronię [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-14 | więcej »
"Doświadczenie to szansa"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie marnuj dobrych okazji! Łatwo mówić. Wartościową i unikatową szansę najłatwiej przeoczyć tym, którzy całą uwagę skupiają na nieistotnym detalu. Fakty, mity, statystyki, ekstremalne poglądy, racjonalne argumenty, sensacyjny folklor. Media podchodzą do wszystkiego z jednakową powagą. Trudno się dziwić, że proces publicznego podejmowania decyzji jest dzisiaj tak zagmatwany. Szefowie firm i liderzy polityczni mają [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-10 | więcej »
"Hultaj, czyli coś złego się stało"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Coś złego się stało... Mam z tym do czynienia co najmniej raz w miesiącu. Klient zrobił jakiś błąd i teraz musi go naprawić. Podstawowe pytanie: "Dlaczego do tego doszło?" Odpowiedzi zwykle są dwie: głupota albo zła wola. Albo mój klient nawalił albo ktoś nawalił na koszt klienta. Najczęściej to wina klienta, ale nie [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-07 | więcej »
"Nie stać Cię na public relations, prawda?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie stać Cię na public relations? A stać Cię na to, żeby nie jeść? No dobrze... Przesadzam... Nie każdego stać na restaurację, ale jakie to przyjemne kiedy ktoś dla nas gotuje, prawda? W tym roku notorycznie słyszę od szefów małych i średnich firm zdanie: "Chciałbym zatrudnić kogoś kto profesjonalnie poprowadzi kampanię public relations, [...]
Bogusław Feliszek | 2009-09-03 | więcej »
"WkurzonyDziennikarz.pl"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Redaktor w lokalnym dodatku regionalnej gazety na południu Polski po napisaniu artykułu chwyta za miotłę i sprząta redakcję. Tak dorabia do skromnej pensji. 550 złotych brutto i wierszówka. Jego koleżanka z piętnastoletnim stażem kończy kurs zarządzania nieruchomościami i planuje odejście z zawodu. Prasa w regionach traci rację bytu, a wydawcom brakuje [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-31 | Komentarze [2] więcej »
"Znowu słuchamy radia"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Znowu słuchamy radia. Wiosną codziennie włączało radio 83% Polaków ankietowanych przez Radio Track. To 8 punktów procentowych więcej niż ubiegłej jesieni. Radia słucha się łatwo. Prawie każdy telefon komórkowy i odtwarzacz mp3 jest wyposażony w odbiornik radiowy. Zwiększa się liczba stacji radiowych nadających w Internecie. Każdy może znaleźć coś dla siebie. W telewizji [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-27 | więcej »
"Potrzebujesz inteligentnej konkurencji"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wolisz inteligentną konkurencję czy głupią? Oczywiście, że inteligentną, bo taka konkurencja nie zachowuje się głupio. Czy w trosce o wysoki "współczynnik inteligencji" podzielisz się z konkurencją ważnymi informacjami lub planami? Zdecydowana większość pytanych przeze mnie szefów firm woli trzymać konkurencyjne firmy w błogiej nieświadomości, szczególnie jeśli dotyczy to strategicznych i taktycznych planów. Są przekonani, [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-24 | więcej »
"Kryzys na życzenie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W górach za granicą zaginęła grupa alpinistów, ale ich rodziny nie mogą zmobilizować pracowników ambasady do energicznych poszukiwań. Wdowa po oficerze, który zginął w Afganistanie mówi dziennikarzom, że żołnierze czasem chodzą głodni. Mała grupa lokalnych sklepikarzy przeciwstawia się planom budowy w okolicy ogromnego supermarketu. Właściciel warsztatu samochodowego pozywa do sądu międzynarodowego producenta aut, który [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-20 | więcej »
"Czy rozmiar jest ważny"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy wielkość agencji PR, która ma pomagać Ci w komunikacji strategicznej jest ważna? Zdecydowanie nie. Roztropny klient wie, że wielkość agencji jest tylko jednym z elementów do rozważenia przed decyzją o podjęciu współpracy. Bardziej liczy się zespół, który będzie go obsługiwać i chemia między ludźmi po stronie agencji i klienta. Dlatego na początek warto [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-17 | więcej »
"Po ludzku i profesjonalnie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W "Nowej Trybunie Opolskiej" przeczytałem artykuł o Opolskim Centrum Onkologii, które odmówiło leczenia kobiety w podeszłym wieku, bo ze względu na zaawansowanie choroby "na terapię jest już za późno i nie można blokować łóżka". "Zostawili mnie z chorobą żony samego w domu i mam tylko czekać na jej śmierć," rozpacza mąż, [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-13 | więcej »
"Złota godzina kryzysu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jest taka godzina, która może trwać dłużej lub krócej niż 60 minut. Mówi się o niej "złota", bo od niej może zależeć Twoje życie. Wszystkie podstawowe służby ratownicze - pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja - pierwsze kilkadziesiąt minut od wypadku nazywają "złotą godziną". Jakość i zakres pomocy udzielonej w tych krytycznych minutach [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-10 | Komentarze [1] więcej »
"Takie sobie pisanie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Czy znalazłby pan chwilkę, aby ocenić efekt mojej pracy przy projektowaniu Internetowego Centrum Prasowego XXX?" pytała młoda dama. Oczywiście, że oceniłem. Biuro prasowe online profesjonalnie zaprojektowane. Jasna konstrukcja, łatwa nawigacja, ciekawa treść. Problem tylko JEDEN. Drętwe informacje prasowe. Tak wiem. Żyjemy w pośpiechu. Brakuje czasu. Ale nie może go zabraknąć na rzeczy [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-06 | Komentarze [1] więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relacje Agencje Twitter Firma Problem Dziennikarz Komunikacja Praktycy Rzecznik Gazeta Dziennikarze Prawda Reporter Media Klient Pressence Google Gapa Tusk Reporterzy Relations Kaczyński Public Polska Informacja Internet Szef PRACOWNICY Klienci Wywiad



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Anty-negatywny apel polityczny
2. Terroryzm i media
3. Pięć medialnych potrzeb
4. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
5. Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej
6. 20 wypadków, które teoretycznie nigdy nie powinny się wydarzyć
7. Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR
8. Oszczędź reporterowi trochę czasu
9. Polityk w mediach
10. Redaktor czy reporter?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl