Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Kawa czy herbata?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dobry i zły policjant. Jeden przynosi kawę i ciastko. Pozwala zadzwonić do domu. Drugi krzyczy, grozi i nie używa dezodorantu. Dobry i zły dziennikarz. Obydwaj lubią oglądać kryminały. 1. "Dobry" reporter. Z niektórymi ludźmi po prostu miło się rozmawia. Są tacy sympatyczni. Wydaje się, że wszystko rozumieją i pozwalają Ci mówić, ile chcesz. [...]
Bogusław Feliszek | 2009-08-03 | Komentarze [1] więcej »
"Lubisz patrzeć, prawda?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Telewizja to obraz. Radio to dźwięk. Prasa to słowo drukowane. Taka jest potoczna opinia. Taka była. Dzisiaj światem rządzi obraz. Obraz ruchomy. Dlaczego? Ponieważ – tak jak bohater filmu "Wystarczy być" z Peterem Sellersem – lubimy patrzeć. Patrzeć na co? Właściwie na wszystko, co jest kolorowe i się rusza. Każdy temat okraszony fotografią [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-31 | więcej »
"Znasz Toma Petersa?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Właśnie udało Ci się po kilku miesiącach wytężonej pracy doprowadzić do wydrukowania wywiadu z Twoim prezesem na pierwszej stronie "Rzeczpospolitej". Gratuluję! Spisałeś się tak rewelacyjnie, że jeszcze tego samego dnia, kiedy na Twoim biurku wylądował numer z fotografią uśmiechniętego szefa rozdzwoniły się telefony z prośbami o... Więcej wywiadów? Nie. To zaproszenia na konferencje biznesowe, [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-27 | więcej »
"Interesy w restauracji"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Śniadanie, obiad lub kolacja... Coraz więcej interesów omawia się przy stoliku w restauracji. Pamiętam pierwszy pobyt w Paryżu, kiedy to szczegóły umowy mój partner zaczął omawiać dopiero w drodze powrotnej z lunchu do biura. Wtedy myślałem, że to jakieś niedopatrzenie. Dziś wiem, że to taki francuski styl. Element rozrywki, który pojawia w trakcie [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-23 | więcej »
"Wywiad przez e-m@il"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"M@m kilk@ pyt@ń..." Jako praktyk public relations nie przepadam za wywiadami przez e-mail. Takie kontakty stwarzają małe szanse lepszego poznania dziennikarza. Reporterzy zwykle pracują w takim pośpiechu, że nie mają ochoty na pogawędkę. Są też tacy, którzy stanowczo zabraniają kontaktu telefonicznego pod groźbą wykreślenia nazwiska z artykułu. Znajomy dziennikarz z kolei uwielbia wywiady [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-20 | więcej »
"Mniej częściej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Otwórz lokalną gazetę na stronie z informacjami kulturalnymi. Ile filmów oferuje dziś wieczorem multiplex? Na dziesięciu ekranach pokazywane jest maksymalnie 5 filmów, rozpoczynających się o różnych porach. Seans za seansem jak fale. Teraz czas na lekturę programu telewizyjnego. Czy kablówka rzeczywiście ma ofertę tak różnorodną jak to reklamuje w folderze? Czy zdarzyło [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-16 | więcej »
"Ale impreza!"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Imprezy specjalne to gatunek wyjątkowy. Każdy kto je organizuje czuje się spadkobiercą hołdu pruskiego i Okrągłego Stołu, konkursu gry na niewidocznej gitarze i wyścigu tresowanych żółwi, Tygodnia Walki z Bezsennością i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wszystkie wymagają niezwykłej mobilizacji, koordynacji, współpracy dostawców, wolnych strzelców, etatowych pracowników w zespole niezawodnym jak mechanizm szwajcarskiego zegarka. Imprezy [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-13 | więcej »
"Przyszłe lekcje z historii"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wyobraź sobie najgorszą rzecz jaka może przydarzyć się Twojemu projektowi, organizacji lub nowemu rozwiązaniu. Jesteś dzień po premierze nowego modelu auta. I co? W czasie jazdy próbnej odpada koło. Trudno w to uwierzyć. Przecież przeprowadzono tyle prób i testów w najbardziej ekstremalnych warunkach. Przecierasz oczy ze zdumienia. Ale obraz nie znika. Jesteś [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-09 | więcej »
"PRaca na akord"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Mało nie doszło do rękoczynów, kiedy ostatnio spotkaliśmy się w większym gronie praktyków public relations. Ktoś rzucił hasło: pay-for-placement - pomysł płacenia agencji PR w oparciu o liczbę artykułów opublikowanych w prasie. Agencja nie otrzymuje wtedy stałego honorarium. Wynagrodzenie jest wypłacane tylko w przypadku doprowadzenia do publikacji informacji w zazwyczaj bardzo dokładnie [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-06 | więcej »
"Wrażenia i spostrzeżenia"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Żyjemy w świecie wrażeń i spostrzeżeń. Wrażenia - to, co pozostaje w nas w wyniku komunikacji. Spostrzeżenia - to, co wydaje się nam, że widzimy i słyszymy. Wrażenia są trwałe. Mogą być wynikiem percepcji, ale same wrażenia żyją poza faktami - są ostatnią rzeczą jaką zapominamy o okolicznościach, o wydarzeniu, o osobie. Dlaczego [...]
Bogusław Feliszek | 2009-07-02 | więcej »
"Etyka na wakacjach"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Początek wakacyjnej kanikuły. W sklepach przeceny. Koledzy i koleżanki z pracy na urlopie. Odliczasz dni do wyjazdu w ukochane góry. Obiecałeś sobie, że tym razem na pewno dobrze wypoczniesz. Przed spakowaniem bagażu warto uklęknąć w konfesjonale interesów PR. Taki letni rachunek sumienia. Żeby powietrze w górach lepiej smakowało :-) Wakacyjny raport będzie miał [...]
Bogusław Feliszek | 2009-06-29 | Komentarze [1] więcej »
"Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na początek stara chińska anegdota. Zhuangzi i Huizi spacerowali nad wodospadem Hao. "Popatrz jak ryby radośnie wyskakują z wody! Widać jaką to sprawia im przyjemność!" - zauważył Zhuangzi. Huizi powiedział: "Nie jesteś rybą, więc skąd wiesz co lubią ryby?" Zhuangzi odpowiedział: "Nie jesteś mną, więc skąd wiesz, że nie wiem co lubią ryby?" Huizi powiedział: [...]
Bogusław Feliszek | 2009-06-22 | więcej »
"Ostatnia złotówka PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Bill Gates, założyciel Microsoftu, powiedział, że gdyby został mu ostatni dolar, wydałby go na public relations. Przez najbliższe miesiące w sytuacji "delikatnego" wzrostu gospodarczego firmy będą ze wszystkich stron dokładnie oglądać każdą złotówkę wydaną na public relations. Warto zastanowić się co zrobić, aby budżet PR nie wpadł w ręce porywczego dyrektora finansowego [...]
Bogusław Feliszek | 2009-06-20 | więcej »
"Sprzedawca jak saper"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Będzie kara za przetrzymanie 3 kaset o jeden dzień," poinformowała mnie nie patrząc w oczy pracownica wypożyczalni kaset video. "To znaczy ile," zapytałem patrząc w oczy, które mnie nie widziały. "100% opłaty normalnej stawki za jedną kasetę." "Ale za wypożyczenie tych kaset zapłaciłem w promocji 50% taniej. Rozumiem, że złamałem regulamin, ale jestem gotowy [...]
Bogusław Feliszek | 2009-06-15 | więcej »
"Zrób coś szalonego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Polityk na grzbiecie słonia, prezenter radiowy na stosie butelek z wodą mineralną, uczestniczka reality show uprawiająca seks na oczach milionów widzów. Nieee... to już było! Czy Twoja firma potrzebuje więcej rozgłosu? Czy sądzisz, że nie spotykasz się z wystarczającym zainteresowaniem mediów? A może pragniesz, by więcej ludzi poznało nazwę Twojej firmy? Poznało [...]
Bogusław Feliszek | 2009-06-08 | Komentarze [1] więcej »
"20 pytań do kandydata do Europarlamentu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W 1989 roku odzyskaliśmy prawo do zadawania pytań kandydatom do wszystkich funkcji publicznych - przyszłym radnym i parlamentarzystom. Prawo do pytania to jedno, a uzyskanie odpowiedzi to drugie. Czy potrafimy pytać i egzekwować odpowiedzi? Kandydaci do Parlamentu Europejskiego w okresie przedwyborczym chętnie spotkają się z wyborcami. To wyjątkowa okazja, żeby zadać im kilka [...]
Bogusław Feliszek | 2009-06-04 | więcej »
"Życie może być piękniejsze"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Rano w skrzynce pocztowej znalazłem trzy listy. Witam, Wyjeżdżam w pilnych interesach i z tego powodu muszę odwołać nasze spotkanie. Skontaktuję się po powrocie, żeby ustalić nowy termin.Dziękuję,Stanisław Dzień dobry Bogusławie!Podjęliśmy decyzję o redukcji naszych wydatków na public relations. Ograniczanie kosztów dotyczy wszystkich naszych zewnętrznych współpracowników.Z tego powodu musimy zawiesić wszystkie prowadzone projekty. [...]
Bogusław Feliszek | 2009-06-01 | więcej »
"Ja protestuję!"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy jesteś gotowy bronić swojego zdania? Do ostatniej kropli... zdrowego rozsądku? Naprawdę? Jeżeli masz wyraziste poglądy i nie masz ochoty zmieniać swojej hierarchii wartości (Kto chce?), zapytaj siebie jak daleko jesteś w stanie się posunąć w obronie swojego zdania i prawa do jego swobodnego wyrażania. Czy będziesz zdecydowanie protestować, kiedy spotkasz się [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-28 | więcej »
"Smakowite michałki"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Weź ze stoiska z czasopismami pierwszy z brzegu magazyn, przekartkuj kilka stron i policz ile znalazłeś krótkich artykułów. Kilkunastolinijkowe wypełniacze, krótkie quizy, poradniki, artykuły z odsyłaczami do innych źródeł - mówiąc potocznie "michałki". Redaktorzy przepadają za nimi. Nie targuj się o honorarium. Zapłacą - dobrze. Nie zapłacą - też nie problem :-) Oto 7 [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-25 | więcej »
"Tylko mi nie mów o sondażach"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W gazetach jest mnóstwo tematów opartych na ankietach, sondażach i badaniach opinii publicznej. Bezwartościowe dane jak tsunami zalewają biurka dziennikarzy. Jedne są bezwstydną autopromocją. Inne stekiem sensacyjnych bzdur. Nadmiar przypadkowych sondaży rujnuje reputację i wiarygodność prawdziwych badań. Czy praktyk public relations rozumie co znaczy przeprowadzić dokładne i wiarygodne badanie sondażowe? Czy zdaje sobie [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-21 | więcej »
"Kłamcy, złodzieje i etycy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kłamcy, złodzieje. To nie o politykach. Nie o dziennikarzach. To o polskich praktykach public relations. Rada Etyki Public Relations przedstawiła raport o 7 grzechach branży PR, a TVN24 skrzętnie je odnotował. Te przewiny to: 1. ukrywanie tożsamości i intencji nadawcy, 2. korupcja, 3. gwarantowanie publikacji w mediach przez PR-owców, 4. kłamstwo i manipulacja, 5. kradzież pomysłów, 6. łączenie [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-18 | Komentarze [1] więcej »
"Wiarygodna witryna WWW"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Co wspólnego ma ortografia z finansami i prawem? Firmy, które zapominają o poprawieniu błędów ortograficznych na swojej witrynie WWW narażają się na utratę zaufania w Internecie podobnie jak w sytuacji kłopotów finansowych i/lub prawnych. Internauci darzą zaufaniem witryny, które dostarczają pożytecznych informacji i nie ufają tym, które mieszają teksty redakcyjne z reklamowymi. To [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-14 | więcej »
"Druga szansa w mediach"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na biurku zadzwonił telefon. "Newsroom. Dzień dobry." "Dzień dobry. Ile czasu jeszcze mamy czekać na ekipę?" "Jaką ekipę? Gdzie?" zapytał wydawca dziennika. "W nowym centrum handlowym. Za chwilę otwieramy. Wczoraj dzwoniłam i obiecaliście przysłać ekipę filmową." Wydawca nigdy wcześniej nie rozmawiał z tą osobą, ale jest bardzo prawdopodobne, że ktoś z jego kolegów powiedział jej "tak, będziemy" [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-11 | więcej »
"Zrób to sam"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jak bronisz swojej reputacji kiedy media spadają na Ciebie jak szarańcza? Jeden z moich klientów powie Ci jak to się robi. W ciągu dwóch dni skontaktował się z 16-ma reporterami prasy, radia i telewizji. Dziennikarze "rzucili" się na niego w czasie gorącej publicznej debaty na temat planu budowy autostrad. Klient jest regionalnym przedstawicielem międzynarodowej [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-07 | Komentarze [1] więcej »
"Gorączka informacji"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nad biurkiem wisi mój ulubiony rysunek: "Nie przejmuj się. Najwyżej zrzucimy winę na media!" To takie proste i oczywiste :-) Dziennikarze nie robią nic innego tylko szukają afer i przekrętów. Rzadko kiedy trafiają w sedno. Kierują się mentalnością stada wilków żądnych krwi i kolejnych ofiar. Interesuje ich tylko zwiększenie sprzedaży, oglądalności i [...]
Bogusław Feliszek | 2009-05-04 | Komentarze [3] więcej »
"Świńska grypa - powtórka z hiszpanki?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pojawienie się w Europie 7 przypadków zachorowań na świńską grypę może być zapowiedzią powtórki z śmiertelnej "hiszpanki" z 1918 roku, która zabiła co najmniej 50 milionów ludzi na całym świecie. Światowa Organizacja Zdrowia podniosła stopień zagrożenia pandemią świńskiej grypy na piąty stopień w sześciostopniowej skali. Decyzję podjęto w oparciu o analizę [...]
Bogusław Feliszek | 2009-04-30 | Komentarze [1] więcej »
"W porządku?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Jak smakowało?" pyta kelnerka kiedy płacę za obiad w restauracji. "W porządku, ale noże mogłyby być bardziej ostre." Dlaczego tak mówię? Bo lubię tę restaurację, dobrze życzę jej właścicielowi i dbam o swój żołądek. Jak odpowiadasz na to pytanie? "Dobrze", "W porządku", "Nieźle"? Większość z nas tak mówi. Dlaczego? Bo nie chcemy [...]
Bogusław Feliszek | 2009-04-25 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Rzecznik Reporter Gapa Szef Internet Tusk Problem Dziennikarze Twitter Polska Firma Public Relacje PRACOWNICY Klient Gazeta Prawda Komunikacja Dziennikarz Reporterzy Wywiad Klienci Agencje Google Kaczyński Informacja Praktycy Relations Media Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
3. Jak przeżyć nalot mediów
4. Hultaj, czyli coś złego się stało
5. Nowy klaun w wyborczym cyrku
6. Czytanie z oczu
7. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
8. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
9. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
10. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl