Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-07-13
"Ale impreza!"

Ale impreza!

Imprezy specjalne to gatunek wyjątkowy.

Każdy kto je organizuje czuje się spadkobiercą hołdu pruskiego i Okrągłego Stołu, konkursu gry na niewidocznej gitarze i wyścigu tresowanych żółwi, Tygodnia Walki z Bezsennością i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Wszystkie wymagają niezwykłej mobilizacji, koordynacji, współpracy dostawców, wolnych strzelców, etatowych pracowników w zespole niezawodnym jak mechanizm szwajcarskiego zegarka.

Imprezy specjalne wymagają... hmmm... specjalnego podejścia. Dlaczego? Żadne inne wydarzenie nie wyzwala tyle wyobraźni, nie burzy tyle krwi, nie wymaga współpracy tylu ludzi, nie wzbudza takiej ekscytacji wśród odbiorców, nie przyprawia tylu osób o ból głowy, nie wyczerpuje psychicznie, nie wyciska tylu łez... i nie daje tyle satysfakcji.

Jeśli masz do czynienia z jednym z tych wyzwań (lub będziesz wkrótce mieć), musisz odpowiedzieć na wiele pytań i stawić czoło wielu problemom. Na przykład, oto kilka pytań dotyczących lokalizacji:

1. Czy możesz zorganizować imprezę w nowym budynku lub miejscu, które warto wypromować? Jakie są argumenty za tą lokalizacją i przeciwko niej?

2. Czy wizerunek miejsca imprezy pasuje do wizerunku organizacji?

3. Czy łatwo odnaleźć to miejsce? Jeśli nie, lepiej zaopatrzyć uczestników w dobre mapy i jasny opis jak dotrzeć na czas.

4. Czy jest tam wystarczająca liczba toalet dla wszystkich gości? Z całą powagą radzę - NIE pomijaj tego pytania. Byłem niedawno na pikniku, gdzie w kolejce do toalety panie czekały 15 minut. W "krytycznych" chwilach toaleta męska zamieniała się damską!

5. Czy w okolicy prowadzone są (lub będą) prace drogowe, które utrudnią/opóźnią dojazd? Informacje uzyskasz w zarządzie dróg lub na policji.

6. Czy okolicę imprezy można uznać za bezpieczną, na przykład wieczorem? Czy tak też myślą zaproszeni goście?

7. Czy parking jest łatwo dostępny? Czy jest bezpłatny?

8. Czy umieszczenie imprezy w tym miejscu nie zrujnuje budżetu?

9. Czy osoby niepełnosprawne nie będą miały trudności z dotarciem na miejsce?

10. Czy korzystanie z wybranego miejsca wymaga dodatkowych zezwoleń? Nie przeocz czegoś ważnego. Zapytaj o muzykę, godzinę zamknięcia, bezpieczeństwo gości, itp.

11. Jeśli impreza planowana jest na zewnątrz, czy jesteś przygotowany na przeniesienie jej do wnętrza w przypadku złej pogody? Czy uczestnicy nie będą mieć kłopotu z szybkim przemieszczeniem się w trakcie imprezy?

W procesie planowania imprezy najważniejsze są odpowiedzi na typowo dziennikarskie pytania: KTO, CO, KIEDY, JAK, DLACZEGO i Z JAKIM SKUTKIEM?

Kluczowe jest określenie celów medialnych. Ile pieniędzy możesz wydać? Co chcesz osiągnąć?

1. Jakie są Twoje cele?

2. Kto jest adresatem Twoich działań?

3. Jaki jest poziom dochodów grupy docelowej?

4. Jaki wizerunek ma wykreować impreza?

5. Jakie gazety i magazyny czyta grupa docelowa?

6. Co czyta w Internecie?

7. Jakich audycji słucha w radiu?

8. Jakie kontrowersyjne tematy ją interesują?

9. Jak duży jest rynek geograficzny?

10. Jakie media działają na tym rynku?

11. Które lokalne media mogą pomóc? (gazety studenckie, małe stacje radiowe)

12. Które media krajowe są gotowe do współpracy?

13. Które grupy/organizacje mogą pomóc? (izby gospodarcze, stowarzyszenia)

14. Czy możesz przygotować własny program w telewizji kablowej z dostępem do sieci ogólnej?

15. Jakie media są popularne wśród uczestników imprezy? Zapytaj o to na imprezie!

No tak, ale czy zainteresuje to media?

Oto 10 porad jak wypromować imprezę w mediach:

1. Pozwól dziennikarzom wziąć udział w imprezie, a nie tylko o niej pisać. Na przykład, zaproś przedstawicieli mediów do jury konkursu na najpłynniej zatańczone tango.

2. Wpisz imprezę do kalendarza wydarzeń lokalnej stacji radiowej/telewizyjnej.

3. Zadzwoń rano do newsroomu TV i powiedz jakie ciekawe sceny do sfilmowania przygotowałeś w scenariuszu imprezy.

4. Przygotuj krótki poradnik związany tematycznie z imprezą i wyślij go mediom. Na przykład, "10 porad jak uniknąć korków ulicznych na Letnim Przeglądzie Wchodzących Gwiazd Polskiej Sceny Piwnej".

5. Powiedz mediom kim są eksperci w Twojej organizacji i w jakich dziedzinach. Następnie zaproś dziennikarza na "spotkanie z ekspertem".

6. Poproś popularną osobę z mediów o pełnienie roli konferansjera. Jeśli się zgodzi, zwiększą się szanse na promocję w mediach.

7. Zadzwoń do lokalnej stacji radiowej i zaproponuj transmisję.

8. Zatrudnij fotografa i wyjaśnij dokładnie, które punkty programu są najważniejsze. Impreza nie kończy się w chwili, kiedy wszyscy idą do domu. Pracownicy będą o niej mówić następnego dnia. Fotografie pomogą dłużej pamiętać miłe chwile. Zdjęcia z imprezy wykorzystaj do promocji imprezy w przyszłym roku.

9. Po imprezie napisz do redakcji list z podziękowaniem dla sponsorów i wolontariuszy.

10. Poinformuj media w jakim stopniu ich materiały pomogły zwiększyć zainteresowanie imprezą i na przykład w przypadku balu dobroczynnego zebrać więcej pieniędzy.

Życzę udanej imprezy :-)

PS. Napisz do mnie o swojej imprezie.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Agencje Prawda Dziennikarz Rzecznik Pressence Klient PRACOWNICY Wywiad Public Komunikacja Szef Informacja Reporterzy Tusk Polska Dziennikarze Klienci Google Gazeta Firma Reporter Internet Problem Relations Media Gapa Kaczyński Relacje Twitter Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Dlaczego kreatywny PR jest najlepszą strategią
4. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
5. Pijany świat kontekstu
6. Czytanie z oczu
7. Pięć medialnych potrzeb
8. Słowa i znaczenia w PR
9. Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR
10. Wrażenia i spostrzeżenia
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl