Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-09-21
"Niepewność w kopalni"

Niepewność w kopalni

20 śmiertelnych ofiar wybuchu metanu w kopalni "Wujek-Śląsk" w Rudzie Śląskiej-Kochłowicach. Kilkudziesięciu górników jest rannych, niektórzy ciężko poparzeni.

Jak zwykle w przypadku takich tragedii w mediach powtarzane są dwa pytania: 1. Kto zawinił?, 2. Czy można było temu zapobiec?

Kiedy wybucha kryzys mamy mało informacji. Zwykle zbyt mało. Poruszamy się po *zaminowanym* gruncie. Jak radzić sobie z tą niepewnością?

Na początku więcej nie wiemy niż wiemy. Zgoda. Ale wiedza o tym czego nie wiemy też jest jakimś kapitałem. Kapitałem, którym należy się umiejętnie podzielić.

Jak się zachować, żeby nie narobić sobie dodatkowych kłopotów?

Oto 13 praktycznych i sprawdzonych taktyk komunikacyjnych:

1. Nie czekaj aż media pokażą Ci czego nie wiesz. Pierwszy przyznaj się do swojej niewiedzy.

2. Określ granice swojej niewiedzy. Co jest możliwe? Co prawdopodobne?

3. Wyjaśnij, że Twoja niepewność lub niewiedza na poszczególne tematy nie jest taka sama. Powiedz czego jesteś bardziej pewny, czego mniej.

4. Powiedz co zrobiłeś i co robisz, żeby zredukować niepewność.

5. Jeśli poziom niewiedzy jest niski lub trudny do zredukowania, powiedz to jasno. Niczego nie obiecuj na wyrost.

6. Wyjaśnij przyczyny swojej ostrożności. Dlaczego dmuchasz na zimne?

7. Podaj szacunki nie tylko swoje, ale także z innych źródeł.

8. Nie chowaj się za niepewnością. Jeśli dyskutowany problem jest najprawdopodobniej prawdziwy, przyznaj się bez zwłoki.

9. Nie przeciągaj okresu wyczekiwania i niepewności. Jeśli jest sposób odpowiedzi na pytanie, skorzystaj z tego.

10. NIGDY nie mów: "Nie ma dowodów, że...", jeżeli rzeczywiście nie przeprowadziłeś badań testujących prawdopodobieństwo wystąpienia problemu.

11. Podkreśl, że podjęcie stosownych działań prewencyjnych może być ważniejsze od szukania stuprocentowej pewności.

12. Przyznaj, że istnieje rozbieżność opinii w sprawie tego jak należy postąpić.

13. Zachęcaj ludzi do działań zmierzających do wyjaśnienia problemu i zredukowania niepewności.

Co proponujesz dodać do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Google Praktycy Reporterzy Dziennikarz Public Problem Dziennikarze Polska Firma PRACOWNICY Internet Pressence Szef Rzecznik Relations Wywiad Reporter Klienci Tusk Gazeta Relacje Prawda Klient Agencje Gapa Media Twitter Kaczyński Informacja Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dziwne e-maile
2. Anty-negatywny apel polityczny
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
5. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
6. 5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. Co mówi Twoja twarz?
9. Prawdziwy kryzys Toyoty
10. 10 bezcennych wskazówek dla korekty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl