Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2010-03-01
"Gdzie jest kr??ek, czyli szybka komunikacja"

Gdzie jest kr??ek, czyli szybka komunikacja

Ostro, szybko, perfekcyjnie. Olimpijskie z?oto dla hokeistów Kanady, którzy wygrali w dogrywce 3:2 z dru?yn? USA. Gratulacje!

Kto? przys?a? mi po finale emocjonuj?cego meczu s?ynne zdanie Wayne'a Gretzky'ego. Jestem pewien, ?e te? je znasz. Wielki Hokeista wyja?niaj?c przyczyn? swej skuteczno?ci na lodowej tafli powiedzia?:

"Nie jad? tam gdzie jest kr??ek. Jad? dok?d zmierza."

Ten cytat by? powtarzany do znudzenia 2010 tysi?cy razy na szkoleniach motywacji, prezentacjach biznesowych, konferencjach ekspertów public relations na ca?ym ?wiecie i tak?e ostatnio – a jak?e – na Olimpiadzie Zimowej w Vancouver.

"Wszyscy na lodowisku widz?, gdzie jest kr??ek; sztuka polega na tym, ?eby wiedzie?, gdzie b?dzie on za chwil? - i tam si? ustawi?". To inna wersja tej "z?otej" my?li.

Zdanie Gretsky'ego jest powtarzane przez autorytety, ale to wcale nie znaczy, ?e jest m?dre. Na pierwszy rzut oka genialne, ale po chwili refleksji wida?, ?e pozbawione sensu. No bo jaka m?dro?? jest w stwierdzeniu, "Id? tam gdzie co? si? b?dzie dzia?o."? Czy? nie lepiej jest by? tam gdzie co? dzieje si? TERAZ?

Wyobra?my sobie taki scenariusz. Jeden hokeista prowadzi kr??ek w kierunku bramki przeciwnika. Gretzky te? kieruje si? do bramki, ale... po przeciwnej stronie lodowiska. Kr??ek po lewej, on jedzie na prawo. Jego dru?yna atakuje, on cofa si? do obrony.

Nie chodz? na wszystkie mecze hokeja, ale mog? sobie wyobrazi? jak cz?sto mamy do czynienia na lodzie z tak? sytuacj? :-)

Gretzky z koleg? atakuj? bramk? przeciwnika. Kr??ek prowadzi jego partner. Pami?tasz cytat Gretzky'ego? Jest g?upi z dwóch powodów:

1. To OCZYWISTE, ?e Gretzky nie jedzie w kierunku kr??ka. Dlaczego? Bo kr??ek jest w posiadaniu partnera z dru?yny! Przecie? nikomu nie przyjdzie do g?owy, ?e za chwil? we?mie koleg? na biodro i odbierze mu kr??ek. Gdyby Wayne gra? w obronie, mia?oby to jeszcze odrobin? sensu, ale on gra? w ataku. Czyli nigdy nie kierowa? si? tam gdzie by? kr??ek.

2. Powiedzmy, ?e jeste? przy kr??ku i grasz w dru?ynie Gretzky'ego – mistrza skuteczno?ci w umieszczaniu kr??ka w siatce przeciwnika. Trener powtarza? milion razy: "Masz kr??ek, podaj go Gretzky'emu."

Gdziekolwiek b?dzie Gretzky, koledzy zawsze b?d? podawa? mu kr??ek. Jakie to u?atwienie dla przeciwników! Je?eli jest za bramk? (w swoim "biurze"), kr??ek leci w to miejsce. Jakie to ekscytuj?ce dla kibiców! Kiedy jest na ?rodku tafli, kr??ek ?miga pod jego kij. Ju? wszyscy wiedz?, ?e to nie ma nic wspólnego z geniuszem i umiej?tno?ci? przewidywania s?ynnego hokeisty, ale wynika z planu taktycznego trenera. Kr??ek ma by? zawsze tam gdzie pojedzie Wayne!

Najs?awniejszy hokeista ?wiata mo?e sobie my?le?: "Jestem dobry, OKROPNIE dobry! Gdziekolwiek pojad?, zaraz b?dzie tam kr??ek!" Ale prawda jest taka, ?e nawet kiedy przeskoczy przez band? i ustawi si? w kolejce po darmowe kie?baski, zaraz kto? z dru?yny po?le mu tam kr??ek.

S?ynne zdanie powinno – wed?ug mnie – brzmie?:

"Nie jad? tam gdzie jest kr??ek. Jad? gdzie tylko mam ochot? i tak si? sk?ada, ?e zaraz b?dzie tam kr??ek."

Przewidywanie i przepowiadanie przysz?o?ci to nie to samo. Hokei?ci kanadyjskiej dru?yny nie musieli wiedzie? gdzie kr??ek si? znajdzie za rok czy cho?by podczas nast?pnej tercji. Wygrali, bo byli o u?amki sekundy szybsi od rywali. A Sidney Crosby – zdobywca "z?otego gola" – by? o setn? sekundy szybszy od ameryka?skiego bramkarza.

W public relations du?o czasu po?wi?ca si? na przygotowanie strategii komunikacji na rok, pi?? lub dziesi??. Ale robi si? to tylko po to, ?eby zawsze by? o krok przed rywalami, nawet je?li to tylko dzie?, minuta lub sekunda. W ?wiecie ostrej, perfekcyjnej i b?yskawicznej komunikacji to mo?e wystarczy? do pokonania konkurencji pod warunkiem, ?e nie jedziemy tam gdzie co? b?dzie si? dzia?o, ale ju? tam jeste?my przed rywalami.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Relations Komunikacja Dziennikarz PRACOWNICY Informacja Google Wywiad Rzecznik Agencje Public Klienci Gazeta Media Pressence Reporterzy Prawda Reporter Firma Gapa Internet Szef Relacje Kaczy?ski Klient Praktycy Twitter Dziennikarze Tusk Polska



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Co mówi u?cisk d?oni
3. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
4. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Co ??czy PR z lataniem samolotem
7. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
8. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
9. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl