Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-04-02
"Lepsze PR kontra dobre PR"

Lepsze PR kontra dobre PR

Jest taka tendencja, żeby postrzegać organizacje, o których jest w mediach dużo pozytywnych informacji jako te, które wiedzą jak się "robi" dobre PR. To nie zawsze jest prawda. Liczba informacji nie powinna być miernikiem sukcesu.

Public relations polega na tworzeniu stałych, pozytywnych i wzajemnie korzystnych relacji z różnymi grupami otoczenia ważnymi dla Twojej organizacji.

Mówiąc inaczej - mam pozytywne relacje z moimi dwoma najlepszymi przyjaciółmi; rozmawiamy co tydzień i spotykamy się raz w miesiącu.

Ale bycie w przyjaźni nie znaczy, że rozmawiamy bez przerwy, wysyłamy e-maile i smsy. Jesteśmy w kontakcie i rozmawiamy kiedy pojawia się taka potrzeba. Nasze relacje ułatwia też chyba to, że wszyscy trzej jesteśmy spod tego samego znaku Zodiaku - Skorpiona :-)

Gdyby jeden z nas zaczął codziennie dzwonić do pozostałych, prawdopodobnie naruszyłby równowagę, którą wspólnie akceptujemy i gdyby nie miał po temu ważnego powodu, mógłby nas nieźle wkurzyć.

To samo zachowanie dotyczy - moim zdaniem - relacji organizacji z klientami i kluczowymi interesariuszami. Jeżeli rozmawiają za rzadko, mogą o sobie zapomnieć lub przestać się rozumieć. Kiedy rozmawiają za często, konwersacja staje się... nudna.

Jak więc wypracować optymalną równowagę w tych relacjach? Liczba i rodzaj kontaktów w PR musi uwzględnić cztery czynniki:

1. Strategiczne cele biznesowe organizacji - Jak liczne i głębokie zmiany zachodzą w organizacji i w związku z tym, co trzeba przedyskutować? Czy organizacja ma ambitny długoterminowy cel? Pogodzenie krótko i długoterminowych celów organizacji nie jest łatwe, ale trzeba umieć to zrobić. Większość znanych mi organizacji skupia się na tych pierwszych, zapominając o drugich.

2. Charakter organizacji - Czy marka pozycjonowana jest jako typ cichy i intelektualny czy towarzyski i gadatliwy? Powiedzmy to jasno: charakter marki często jest kojarzony z osobowością jej szefa. Z tego powodu nie zabieraj się do tworzenia planu public relations firmy przed poznaniem jaki naprawdę jest jej prezes.

3. Konkurencja - Błędnie zakłada się często, że musisz poświęcać public relations więcej czasu, środków i pieniędzy niż rywal. Nie musisz. Zamiast tego musisz robić to lepiej i oferować bardziej autentyczne public relations. Ludzie chcą prawdziwej rozmowy, nie krzykliwej.

4. Oczekiwania - Osiągnięcia z przeszłości wpływają na to, czego się od nas oczekuje w przyszłości. Zmiana stylu i częstotliwości komunikacji zachęca do zadawania pytań. Zależy Ci na takiej ciekawości?

Konkluzja

Jako praktycy public relations zapominamy czasem w wirze pracy, że ludzie zapamiętają tylko wspaniałe projekty PR (lub wyjątkowo okropne). Tworząc plan public relations trzeba skupić się na jakości, nie ilości. Powiem jeszcze tak: ilość jest kosztem, jakość - inwestycją.

Czy interesom firmy lepiej służy jeden temat na pierwszej stronie co pół roku niż sześć krótkich notatek w tym samym okresie? Nie zawsze się z tym zgodzę, ale raczej częściej niż rzadziej powiem TAK.

Jeszcze raz potwierdza się prawda: mniej znaczy lepiej.

Myślisz inaczej? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Twitter Media Firma Internet Informacja Klient Tusk Relations Public Klienci Prawda Gapa Problem Wywiad Szef Dziennikarz Gazeta Rzecznik Reporter Kaczyński Relacje PRACOWNICY Google Agencje Praktycy Komunikacja Dziennikarze Polska Reporterzy Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Anty-negatywny apel polityczny
2. Terroryzm i media
3. Pięć medialnych potrzeb
4. Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej
5. Polityk w mediach
6. Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR
7. Redaktor czy reporter?
8. 20 wypadków, które teoretycznie nigdy nie powinny się wydarzyć
9. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
10. Oszczędź reporterowi trochę czasu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl