Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-01-20
"Zaskakujące korzyści z PR, czyli dlaczego właśnie Ty"

Zaskakujące korzyści z PR, czyli dlaczego właśnie Ty

Na polskim rynku działa ponad 200 agencji PR. Większość to małe firmy zatrudniające kilka osób, czyli takie jak Twoja.

Wyróżnienie się w tym tłumie to stosunkowo proste zadanie. Wystarczy oryginalny i odważny pomysł.

Dużo trudniejsze jest przekonanie klienta DLACZEGO powinien współpracować z Tobą. Dlaczego ma wybrać właśnie Ciebie z setki innych równie dobrych agencji?

Dla mnie odpowiedź oznaczała nauczenie się mówienia o sobie samym, coś czego nie umiałem robić dobrze.

Mogę całą noc opowiadać o najnowszym sukcesie mojego klienta, ale kiedy chodzi o mnie to czasem zaczyna mi brakować słów.

Funkcje i korzyści

Jednym z najistotniejszych rozróżnień w marketingu i public relations jest oddzielenie cech/funkcji od korzyści.

Funkcje odnoszą się do cech produktu lub usługi. Na przykład, jedną z funkcji PR są relacje z mediami dla na przykład, biur podróży. Korzyść to efekt jaki uzyskuje klient dzięki tej funkcji.

Korzyścią może być artykuł w czasopiśmie branżowym o najmodniejszych kierunkach turystycznych eskapad w tym sezonie. To prowadzi do większego zainteresowania klientów wyjazdami w tym kierunku. To z kolei zwiększa sprzedaż i zyski. To następnie wzmacnia kondycję finansową, poprawia reputację w banku i umożliwia zaciągnięcie kredytu na bogaty projekt PR.

Pomyślnie zrealizowany projekt prowadzi do ekspansji na nowe rynki. I tak dalej.

Dwa pytania klienta

Przede wszystkim - trzeba myśleć jak klient, który w głowie ma tylko dwa pytania: 1. Co ja będę z tego miał? 2. Kiedy?

Większość agencji PR opisuje swoje usługi w podobny sposób: specjalizacja, ceny, doświadczenie, lokalizacja, itd. Trudno tak wyróżnić się w tłumie. Najcenniejsze korzyści, które może odnieść klient nie muszą być tymi najbardziej oczywistymi. Korzyścią oczywistą jest na pewno artykuł w prasie, ale efektem najważniejszym może okazać się zdobycie nowego rynku. Dla projektanta mody więcej czasu na twórcze projekty, dla kierowcy rajdowego więcej czasu na treningi, dla gwiazdy filmowej więcej wolnego czasu dla rodziny.

Klienci inaczej patrzą na problem i inaczej go rozumieją. To, co robisz nie jest istotne. Liczą się tylko korzyści jakie mogą odnieść. Dlatego niezbędne jest dokładne przedstawienie listy tych korzyści, od tych najbardziej oczywistych do najbardziej zaskakujących. Taka lista odpowie na zasadnicze pytanie: "Dlaczego właśnie Ty".

Gdzie są te korzyści

Rozpocznij od funkcji. Opisz je w punktach: funkcja 1, funkcja 2, funkcja 3, itd. Te funkcje prowadzą do korzyści, które dają kolejne korzyści, które następnie tworzą więcej korzyści, by na koniec doprowadzić do najbardziej zaskakującej korzyści.

Przechodzenie od jednej korzyści do następnej umożliwia dokładne przemyślenie efektów Twojej pracy na wielu poziomach i co niezmiernie ważne uświadomi Ci, że bezpośrednie korzyści nie są być może tymi, na których najbardziej zależy klientowi.

Na koniec otrzymujesz listę najbardziej zaskakujących korzyści. Na przykład, dzięki wynajęciu zewnętrznej agencji public relations klient może zrezygnować z wewnętrznego działu PR. Dzięki przejęciu komunikacji oszczędzasz komuś czas w organizacji klienta - czas to pieniądz.

Jaka jest jednak prawdziwa korzyść z oszczędności czasu i pieniędzy? Oszczędzanie pieniędzy to jeszcze nie najważniejsza korzyść. Klient może wydać te pieniądze na kupno czegoś co jest mu niezbędne lub dostarczy więcej radości z życia i pracy.

Więcej wolnego czasu oznacza więcej weekendów z rodziną i przyjaciółmi, więcej czasu na pracę nad sobą i na rozwój firmy. Tak więc te najbardziej zaskakujące korzyści są "zaskakująco" zbieżne z listą potrzeb Masłowa - kontakt społeczny, szacunek, status, samorealizacja, miłość, rodzina, itd.

Konkluzja

Poświęcenie trochę czasu na dokładniejsze przemyślenie oferowanych korzyści pomoże Ci nie tylko bardziej przekonująco je opisać, ale także bardziej precyzyjnie pozycjonować Twoją agencję na rynku, co z kolei ułatwi przedstawienie usług PR klientom, którzy ich naprawdę potrzebują.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relations Klient Agencje Polska Gazeta Klienci Media Gapa Prawda Pressence Wywiad Problem Firma Komunikacja Public Szef Dziennikarze Google Reporterzy PRACOWNICY Dziennikarz Twitter Kaczyński Reporter Informacja Internet Rzecznik Praktycy Relacje Tusk



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
3. Szkolenie medialne? Nie, dziękuję
4. Dlaczego kreatywny PR jest najlepszą strategią
5. Czytanie z oczu
6. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
7. Pięć medialnych potrzeb
8. Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR
9. Komunikacja w stresie
10. Słowa i znaczenia w PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl