Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-02-07
"Żabka na oceanie, czyli dlaczego nie przeczytasz tego artykułu"

Żabka na oceanie, czyli dlaczego nie przeczytasz tego artykułu

Ponad połowa internautów odwiedzających blog Media Gapa nigdy nie przeczyta tego artykułu. Rozumiem dlaczego: każdy ma ograniczoną ilość czasu na czytanie i trzeba codziennie dokonywać selekcji co czytać i z czego można zrezygnować.

Ale zapytam wprost: jak wygląda ta selekcja? Czy poprzedza ją rzeczowa analiza priorytetów w zdobywaniu praktycznych informacji o public relations? Czy może przypomina to chaotyczne zakupy w supermarkecie?

Świadomy wybór wiąże się z logicznym myśleniem i wnioskowaniem. Ile jest logiki i analitycznego myślenia w Twoim zarządzaniu natłokiem informacji?

Pradziadkowie naszych pradziadków cierpieli na inną "dolegliwość" – niedobór informacji. W małych miastach i wioskach ludzie czasem nawet zaczepiali przybyszów pytaniami co dzieje się w okolicy i na świecie. Dziś mamy inny problem – otacza nas informacyjny zgiełk.

Każdy przekonuje, że to jego warto słuchać, to właśnie on potrafi rozwiązać Twoje problemy, nawet jeśli ich nie zna. Gazety i magazyny bombardują kuszącymi ofertami rocznej lub nawet dwuletniej prenumeraty; niektóre publikacje są tak specjalistyczne, że zastanawiasz się jak udaje im się znaleźć więcej niż trzech czytelników zainteresowanych tą problematyką.

Informacyjne zawieszenie

System operacyjny komputera zawiesza się kiedy użytkownik wydaje zbyt wiele poleceń lub uruchamia za dużo pamięciożernych aplikacji. Jedna komenda goni drugą, zadania wzajemnie sobie przeszkadzają, zatłoczone pasy transmisyjne uniemożliwiają wykonanie najprostszej czynności.

Każdy może się zawiesić – nie tylko komputer. Wystarczy, że będziesz poświęcać za dużo czasu na wykonanie trywialnych zadań, źle wyznaczysz priorytety i nie skupisz się na tym co najważniejsze.

8 porad jak radzić sobie z zalewem informacji

1. Selekcja

Wybierz jeden lub dwa periodyki jako podstawowe źródła informacji. (Ja czytam Rzeczpospolitą i Dziennik). Zamów prenumeratę innych wydawnictw, ale wstępną lekturę ogranicz do spisu treści. Jeśli coś Cię zaciekawi, wyrwij stronę z artykułem i włóż do segregatora lub teczki z napisem "Do lektury w wolnym czasie".

2. Ochotnicy

Wykorzystuj pracowników do zbierania informacji. Zbierz ochotników do zbierania i selekcji informacji na wyznaczone tematy, na przykład, najciekawsze imprezy PR w tym roku, najlepsi trenerzy medialni, nowe blogi o zarządzaniu kryzysem, itd. Na regularnych zebraniach wysłuchaj ich krótkich sprawozdań.

3. Szacunek

Nie zasypuj pracowników niepotrzebnymi informacjami – szanuj ich czas. Często obserwuję jak szefowie przekazują oceny, raporty, sprawozdania innym pracownikom bez czytania. Jeżeli coś nie jest warte Twego czasu, dlaczego ma zająć czas komuś innemu? Filtruj rozsyłane informacje zgodnie ze strategią i aktualnymi priorytetami.

4. Wydarzenia

Jeżeli w firmie wydarzy się coś ważnego, zawsze omów to na zebraniu z pracownikami. Kiedy załoga widzi, że trzymasz rękę na pulsie, nie będzie marnować czasu na rozglądanie się dookoła lub wsłuchiwanie w odgłosy przyrody. O lekturze nudnych i nieaktualnych firmowych wydawnictw nie wspomnę.

5. Priorytety

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu są właściwe priorytety. Wybieraj informacje potrzebne do realizacji strategii i zmian w wyznaczonym kierunku – reszta prawie się nie liczy. Twoja wiedza i doświadczenie są bez wartości jeżeli nie potrafisz ich wykorzystać w public relations.

6. Analiza

Wydziel w miesiącu trochę czasu na ocenę tego, co najskuteczniej pozwala ograniczyć zalew informacji i skupić się na pracy. Porównaj wyniki z tym co działo się miesiąc wcześniej. Analizuj i wyciągaj wnioski.

7. Dyskusja

Czytaj artykuły dostarczające informacji, pomysłów i motywacji do poprawy. Jeszcze lepiej – rozmawiaj o tym ze współpracownikami i powiedz co daje najlepsze efekty.

8. Szef

Wyślij ten artykuł swemu szefowi i korzystaj ze zmian jakie wprowadzi w zarządzaniu nawałem informacji.

Konkluzja

Zalew informacji bierze się z nieumiejętnego zarządzania czasem i braku priorytetów. Jeżeli umiesz pływać, utrzymasz się na powierzchni wody w basenie, jeziorze i na środku oceanu.

Zarządzanie informacjami jest jak pływanie – utoniesz tylko kiedy dasz się pokonać żywiołowi. Dopóki trzymasz głowę nad linią wody, dopóty nic Ci nie grozi.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Tusk Google Gapa Prawda Gazeta Media Kaczyński PRACOWNICY Reporter Twitter Polska Firma Reporterzy Relations Rzecznik Internet Dziennikarz Dziennikarze Public Relacje Pressence Klient Agencje Informacja Klienci Szef Wywiad Problem Praktycy Komunikacja



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Anty-negatywny apel polityczny
2. Terroryzm i media
3. Pięć medialnych potrzeb
4. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
5. Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej
6. 20 wypadków, które teoretycznie nigdy nie powinny się wydarzyć
7. Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR
8. Oszczędź reporterowi trochę czasu
9. Polityk w mediach
10. Redaktor czy reporter?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl