Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2011-04-11
"Nowy zwyci?ski tandem: ?ó?w i zaj?c"

Nowy zwyci?ski tandem: ?ó?w i zaj?c

Pami?tasz bajk? Ezopa o ?ó?wiu i zaj?cu? Wszyscy wiemy kto wygra? zak?ad, prawda?

?ó?w i zaj?c pok?ócili si? kto jest szybszy. Zdecydowali rozwi?za? spór w wy?cigu.

Szybkonogi zaj?c wystartowa? jak rakieta. Po jakim? czasie widz?c druzgoc?c? przewag? nad rywalem pozwoli? sobie na chwilk? relaksu pod drzewem. By? tak pewny wygranej, ?e uci?? sobie drzemk?.

Tymczasem powolny ?ó?w konsekwentnie par? do mety, wyprzedzi? ?pi?cego zaj?ca i wygra? zak?ad.

Jaki mora?? Konsekwencja w d??eniu celu jest wa?niejsza od szybko?ci.

To nie koniec. Niedawno us?ysza?em ciekawsz? wersj? opowie?ci o zdeterminowanym ?ó?wiu i zarozumia?ym zaj?cu.

Zaj?c by? rozczarowany przegran? i wyci?gn?? wnioski z poni?aj?cej pora?ki.

Stwierdzi?, ?e zgubi?y go nadmierna pewno?? siebie, nieuwaga i lekcewa?enie rywala. Gdyby nie pope?ni? tych b??dów, ?ó?w nie mia?by z nim szans. Postanowi? wyzwa? ?ó?wia na kolejny pojedynek. ?ó?w si? zgodzi?.

Tym razem zaj?c bieg? bez przerwy ile si? w p?ucach i wygra? z przewag? kilku kilometrów.

Jaki mora?? Szybko?? i konsekwencja zawsze wygraj? z powolno?ci? i przewidywalno?ci?.

Je?eli masz w firmie dwóch pracowników, jeden jest powolny i systematyczny, a drugi szybki i te? systematyczny w tym co robi, ten drugi pr?dzej b?dzie si? wspina? po kolejnych szczeblach kariery.

Powolny i systematyczny pracownik nie jest z?y, ale przegra z szybkim i równie oddanym.

To jeszcze nie koniec historii.

Tym razem ?ó?w poszed? po rozum do g?owy. Zorientowa? si?, ?e nie ma szans wygra? z zaj?cem na dotychczasowych warunkach. Zaproponowa? mu wy?cig inn? tras?. Zaj?c przyj?? wyzwanie.

Zaj?c bieg? pami?taj?c, ?e musi by? szybki i wytrwa?y. Tak dotar? do rzeki. ?ó?w wyznaczy? met? kilka kilometrów po drugiej stronie wody.

Zaj?c usiad? na brzegu i my?la? co pocz??. Tymczasem przycz?apa? zasapany ?ó?w, przeprawi? si? na drugi brzeg rzeki i po kilku godzinach pierwszy zako?czy? zawody.

Jaki mora?? Poznaj swoje silne strony i ustal regu?y gry, które pozwol? Ci wykorzysta? swoje atuty.

Je?li masz talent do wyst?pie? publicznych, szukaj okazji do wykazania si? t? umiej?tno?ci?. Szef na pewno to zauwa?y.

Masz umys? analityczny? Zbadaj dok?adnie firmowy problem, napisz raport z rekomendacjami jak go rozwi?za? i wy?lij szefowi. To nie tylko wzmocni Twoj? pozycj?, ale tak?e pozwoli Ci nauczy? si? czego? nowego.

To nie koniec mojej opowie?ci.

?ó?w i zaj?c, ju? nie jako rywale, ale przyjaciele, doszli do wniosku, ?e ostatni bieg mogli rozegra? du?o lepiej. Dlatego zgodzili si? na dogrywk?, ale tym razem mieli biec w tandemie.

Wystartowali i biegli razem – zaj?c ci?gn?? ?ó?wia. Kiedy dotarli do rzeki, zaj?c wskoczy? na grzbiet ?ó?wia i razem przeprawili si? na drugi brzeg. Potem zaj?c znowu ci?gn?? ?ó?wia i razem min?li met?. Obydwaj byli bardziej zadowoleni z wyniku i stylu w jakim go osi?gn?li.

Jaki ko?cowy mora?? Wspaniale jest mie? fantastyczny talent i korzysta? z wyj?tkowych atutów, ale je?li nie potrafisz lub nie chcesz pracowa? w zespole, ryzykujesz, ?e pojawi si? kto? kto potrafi robi? co? szybciej, taniej, bardziej dok?adnie, itd.

Istot? pracy zespo?owej jest idea przywództwa sytuacyjnego – w konkretnych okoliczno?ciach i warunkach liderem zespo?u zostaje osoba, która posiada najwi?ksze do?wiadczenie i najwy?sze kwalifikacje.

W nagrod? za wytrwa?o?? mam dla Ciebie dodatkowy mora? z tej opowie?ci. Nigdy nie poddawaj si? po pierwszej pora?ce – szukaj przyczyny niepowodzenia, zmie? strategi? i popraw s?aby wynik. Skup si? na rozwi?zaniu problemu, nie na pokonaniu przeciwnika.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.38 MediaGapa - ocena artykułu: 4.38

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Reporterzy Prawda Klient Praktycy Gapa Wywiad Media Reporter Relacje Internet Rzecznik Komunikacja Twitter Klienci Dziennikarz Kaczy?ski Relations Public Firma Problem Tusk Informacja Agencje PRACOWNICY Google Dziennikarze Pressence Szef Gazeta Polska



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Co mówi u?cisk d?oni
3. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
4. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Co ??czy PR z lataniem samolotem
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
9. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl