Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-05-16
"Nie wystarczy mówić prawdę"

Nie wystarczy mówić prawdę

Nie wystarczy mówić prawdę. Musisz opowiedzieć jej najciekawszą część.

Zostań autorem najciekawszego artykułu o Twoim życiu. Zostań jednym z najchętniej cytowanych ekspertów. Zostań osobą, o której pracy, osiągnięciach, sukcesach, pasjach, zainteresowaniach wszyscy opowiadają.

Zacznij od przedstawienia sympatycznego wydarzenia, sprzecznych statystyk, optymistycznego i pesymistycznego scenariusza, dramatycznego wydarzenia, szczerego komplementu, wspaniałej szansy i zatrważającego niebezpieczeństwa lub opinii szanowanego lidera.

Podaj więcej szczegółów. Tak jak obierasz cebulę oddziel od Twojej historii wszystkie uogólnienia, które i tak wszyscy dobrze znamy. Postaraj się dotrzeć do sedna sprawy i tego, co w Twojej historii jest istotne i wyjątkowe.

Dlaczego tylko Bill Gates i Maryla Rodowicz mają kreować najbardziej sugestywne obrazy naszego życia?

Za śmiesznie małe pieniądze Twoja historia może obiec cały świat i powrócić do Ciebie w postaci na przykład komentarza usłyszanego na stacji benzynowej lub smsa od kolegi. To przecież takie ludzkie przyglądać się i przysłuchiwać się wszystkiemu co ciekawe.

Sens życia

Kto opisuje sens Twojego życia? Ci, którzy najciekawiej o nim opowiadają.

Ten, kto w najbardziej sugestywny sposób opisze Ciebie i to, co robisz, automatycznie narzuci ten styl myślenia całemu otoczeniu i nada ton dyskusjom.

Jak opisujesz swoich znajomych, przyjaciół, krytyków i sprawy, które są Ci bliskie? Co o nich mówisz?

Słowa, których używasz stanowią *werbalne ubranie*, które nosisz całe życie. Jeżeli opis kogoś innego jest bardziej przekonujący od Twojej *kreacji*, ludzie przyswoją sobie właśnie jego – a nie Twoje – słowa. Będą powtarzać jego słowa o Tobie i Twoim życiu.

Czy w szkole miałeś przezwisko, którego nienawidziłeś? Kto je wymyślił? Dlaczego? Czy odnosiło się do jakiegoś kłopotliwego wydarzenia?

Na pewno zauważyłeś, że w naszej pamięci dłużej pozostają wspomnienia o rzeczach dramatycznych i przykrych. Zabawne przejęzyczenie jest dłużej pamiętane od wyszukanego komplementu. Mylę się? Co zapamiętałeś z wczoraj, zeszłego tygodnia, ubiegłego roku, sprzed dziesięciu lat, z dzieciństwa?

Wydarzenia z Twojego życia i te, o których słyszałeś tworzą główny wątek życia, budują historię tego, co zobaczyłeś i jak się wtedy zachowałeś. Jeżeli zmienisz siebie, zmienisz także Twój świat. Zacznij opisywać go bardziej żywymi kolorami. Czy może być coś piękniejszego od kolorowego obrazu?

Podglądane historie

Wszyscy jesteśmy urodzonymi podglądaczami. Przysłuchujemy się i przyglądamy się otoczeniu z wielu kierunków. W anonimowym i przeładowanym reklamami świecie tęsknimy za słowami obrazami, które przykuwają naszą uwagę jak uśmiech dziecka, merdający ogonem szczeniak lub zaskakujący, zabawny, szokujący komentarz.

Poszukujemy historii, które przybliżą do nas innych ludzi, sprawią, że poczujemy się mniej samotni i dadzą nam lepszą wiedzę o świecie.

Dlatego właśnie tak często przekazujemy znajomym elektroniczne listy z żartami, śmiesznymi zdjęciami i powiedzeniami. Dlatego często o tym opowiadamy znajomym.

Najbardziej udane kampanie promocyjne to nie te, które widzieliśmy, ale te, o których nam ktoś opowiedział. Wszyscy je *widzieli*, ponieważ ktoś im o nich opowiedział.

Chcesz być autorem takiej historii? Zacznij o tego, co znasz najlepiej, czyli od ... siebie. Co chcesz, żeby ludzie mówili o Tobie? Na czym Ci najbardziej zależy? Jakie chcesz pozostawić wrażenie po wyjściu z prezentacji, przyjęcia lub rodzinnego spotkania?

Zostań autorem kolejnych rozdziałów Twojego życia.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Pressence Reporterzy Agencje Klienci Dziennikarze Praktycy Relacje Problem Firma Szef Rzecznik Google Gazeta Gapa Kaczyński Komunikacja Wywiad Dziennikarz Media PRACOWNICY Twitter Internet Relations Tusk Public Klient Prawda Reporter Informacja Polska



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Apologia, kategoria i antapologia
3. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
4. Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy
5. Bezpieczna przystań, czyli empatia w komunikacji kryzysowej
6. Fałszywe informacje jak narkotyki
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
9. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
10. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl