Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus³aw Feliszek, 2012-05-09
"Dlaczego jestem coraz bardziej rozwi±z³y online"

Dlaczego jestem coraz bardziej rozwi±z³y online

Jeste¶ konserwatywny, przyjazny, otwarty czy rozwi±z³y?

U¿ytkownicy mediów spo³eczno¶ciowych nawi±zuj± znajomo¶ci w Internecie wed³ug jednego z czterech stylów:

1. Konserwatywny: Kontaktujesz siê online tylko z osobami, które znasz w prawdziwym ¿yciu – ¿adnych przypadkowych znajomo¶ci. Czasem s± to tylko te osoby, które znasz bardzo dobrze, lubisz i szanujesz.

2. Przyjazny: Dyskutujesz online z osobami, z którymi spotka³e¶ siê co najmniej raz w prawdziwym ¿yciu, na przyk³ad, na konferencji, targach lub przyjêciu – bez wzglêdu na to jak dobrze je znasz i co o nich prywatnie my¶lisz.

3. Otwarty: Rozmawiasz z osobami, z którymi mia³e¶ jakikolwiek kontakt online – na przyk³ad, obserwujesz ich wpisy na Twitterze lub oni obserwuj± Twoje.

4. Rozwi±z³y: Przyjmujesz do krêgu swoich znajomych online wszystkich, którzy maj± na to ochotê. Chêtnie wysy³asz zaproszenia i ¿adnego nie odrzucasz.

Byli konserwaty¶ci staj± siê coraz bardziej przyja¼ni, otwarci i rozwiê¼li.

Z czasem przeszed³em od konserwatysty do rozwi±z³ego u¿ytkownika Internetu. Dlaczego? Bo taka jest si³a mediów spo³eczno¶ciowych.

Jako konserwatysta z profilami na Facebooku i LinkedIn masz kontakt z ograniczon± liczb± znajomych, których dobrze znasz – obydwa serwisy s± dodatkow± elektroniczn± platform± komunikacji i nic wiêcej.

Kiedy Twoja sieæ kontaktów online siê rozrasta, trudno utrzymaæ ten sam stopieñ zrozumienia, za¿y³o¶ci i zaufania z nowymi znajomymi jak ze sprawdzonymi przyjació³mi z konserwatywnego krêgu.

Kontakty w takich sieciach s± lu¼niejsze, relacje s³absze, osobista komunikacja odbywa siê rzadziej. Wymieniacie nowe informacje, przekazujecie odsy³acze do ciekawych tre¶ci, czasem o co¶ pytacie.

Wiêkszo¶æ cz³onków takiej spo³eczno¶ci nie czuje siê z ni± specjalnie zwi±zana – ka¿da aktualizacja statusu rozumiana jest jako sygna³ potwierdzenia obecno¶ci w grupie i potrzymania relacji. W ka¿dej chwili mo¿na siê zapisaæ i wypisaæ.

Facebook, LinkedIn, Twitter, blogi i inne media spo³eczno¶ciowe pozwalaj± podtrzymaæ relacje na wiêksz± odleg³o¶æ w sposób, który nie mia³by wiêkszej praktycznej warto¶ci w realnym ¶wiecie.

Dlaczego podtrzymujemy takie w±t³e relacje? Bo kiedy czego¶ potrzebujemy (na przyk³ad, nowa praca), chcemy siê czego¶ dowiedzieæ (jaka¶ trudna do zdobycia informacja techniczna) lub pragniemy co¶ przekazaæ (mo¿e o warto¶ci sieci spo³eczno¶ciowych i "kruchych" relacjach), mo¿emy liczyæ na wiêkszy odzew i wiêcej informacji ni¿ w konserwatywnej sieci prawdziwego ¶wiata. Mimo s³abych wiêzi – kiedy poprosimy o pomoc – zawsze znajdzie siê kto¶ kto pozytywnie zareaguje.

Z tego w³a¶nie powodu jestem coraz bardziej rozwi±z³y online. Chcesz obserwowaæ mnie na Twitterze? Zapraszam tutaj. Chcesz nawi±zaæ kontakt na Facebooku? Znajdziesz mnie tutaj. Lubisz LinkedIn? Zapraszam tutaj. Masz konto na Google+? Moje jest tutaj.

Jaki jest Twój styl nawi±zywania znajomo¶ci online? Jeste¶ konserwatywny, przyjazny, otwarty czy rozwi±z³y? Dlaczego wybra³e¶ w³a¶nie ten styl? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artyku³u: 4.00 MediaGapa - ocena artyku³u: 4.00

Oceñ artyku³:   1   2   3   4   5        

Poleæ ten artyku³ znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artyku³u.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz mo¿e byæ oceniony przez moderatora i nie pojawi siê automatycznie. Dlatego nie wysy³aj go powtórnie.
     


 

Bogus³aw Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakoñczona

Czy polski rz±d mówi prawdê w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezp³atny kurs PR
30 Krêgów PR
imiê:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Agencje Informacja Public Tusk Praktycy Dziennikarze Wywiad Polska Reporter Szef Firma Reporterzy Kaczyñski PRACOWNICY Prawda Relacje Google Klienci Relations Komunikacja Dziennikarz Internet Problem Rzecznik Gazeta Klient Twitter Gapa Media Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje mi³e media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyæ
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywaæ info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Redaktor czy reporter?
2. Prawdziwy kryzys Toyoty
3. Sprzedawca jak saper
4. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
5. Masz strategiê komunikacji z mediami?
6. Nie b±d¼ pasa¿erem w wywiadzie dla mediów
7. Dobra strategia medialna
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekuj± od komunikacji wewnêtrznej
9. Ukryte koszty wewnêtrznego PR
10. Znasz Toma Petersa?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji miêdzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesieñ czerwiec
2017
grudzieñ pa¼dziernik
wrzesieñ sierpieñ
lipiec czerwiec
maj kwiecieñ
marzec luty
styczeñ
2016
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ lipiec
czerwiec maj
kwiecieñ marzec
luty styczeñ
2015
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ lipiec
czerwiec maj
kwiecieñ marzec
luty styczeñ
2014
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ czerwiec
maj kwiecieñ
marzec luty
styczeñ
2013
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ kwiecieñ
marzec luty
styczeñ
2012
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ lipiec
czerwiec maj
kwiecieñ marzec
luty styczeñ
2011
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ lipiec
czerwiec maj
kwiecieñ marzec
luty styczeñ
2010
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ lipiec
czerwiec maj
kwiecieñ marzec
luty styczeñ
2009
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ lipiec
czerwiec maj
kwiecieñ marzec
luty styczeñ
2008
grudzieñ listopad
pa¼dziernik wrzesieñ
sierpieñ lipiec
czerwiec maj
kwiecieñ marzec
luty styczeñ
2007
grudzieñ listopad
pa¼dziernik

Bogus³aw Feliszek
Pressence Public Relations
Pomna¿amy Twój kapita³ komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrze¿one
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl