Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2012-09-30
"Chcesz zosta? rozchwytywanym ekspertem medialnym?"

Chcesz zosta? rozchwytywanym ekspertem medialnym?

Kiedy widzisz swoich konkurentów wyg?aszaj?cych do kamery m?dre opinie na temat, który znasz na wylot, masz ochot? rzuci? czym? twardym w ekran telewizora?

Dlaczego reporter nie zadzwoni? do Ciebie? Przecie? wiesz wi?cej na ten temat, prawda?

To oczywiste. Je?li tylko masz ochot?, nic nie stoi na przeszkodzie, ?eby? zosta? rozchwytywanym ekspertem medialnym.

Je?eli reporter zaufa Twej wiedzy i do?wiadczeniu, w?a?nie do Ciebie zwróci si? o kolejny komentarz dotycz?cy wydarzenia w Twej bran?y.

Dziennikarze s? wygodni – ?atwiej si?ga? do sprawdzonego kontaktu ni? szuka? nowego eksperta.

Ale na pocz?tek musisz sam sobie pomóc.

Oto co trzeba zrobi?:

I. Powiedz mediom o swoim istnieniu.

1. Kiedy pojawia si? temat zwi?zany z Twoj? profesj?, napisz krótki komentarz. Wy?lij e-mail do redakcji lub konkretnego dziennikarza, wykonaj telefon lub prze?lij informacj? prasow?. Mo?e w?a?nie potrzebuj? ?wie?ego i oryginalnego komentarza do artyku?u.

2. Zadbaj o to, ?eby mo?na szybko odnale?? Ci? online. Reporterzy zaczynaj? wszystkie poszukiwania od Internetu. Wpisuj? do wyszukiwarki potrzebne has?o i nie ?ud? si? – patrz? tylko na pierwsz? stron? wyników. Je?li Ciebie tam nie b?dzie, nie czekaj na telefon z redakcji.

3. Wiesz wszystko o produkcji win, masowym gini?ciu pszczó? czy roli homeopatii w leczeniu astmy? Poinformuj biuro prasowe Twojej organizacji, ?e ch?tnie wyst?pisz jako ekspert w mediach.

II. Przedstaw referencje.

1. Umie?? na swojej stronie WWW biogram pokazuj?cy specjalistyczne do?wiadczenie zawodowe, certyfikaty i wyró?nienia. Na przyk?ad, b??dem by?oby, gdybym próbowa? udawa? eksperta w chirurgii drzew pomnikowych – wystarczy rzut oka na moj? stron? WWW, ?eby przekona? si?, ?e nic o tym nie wiem.

2. Za?ó? blog, na którym systematycznie b?dziesz publikowa? aktualne i fachowe komentarze oraz dyskutowa? z czytelnikami.

III. B?d? dost?pny.

1. Je?li reporter zwróci si? z pro?b? o wypowied?, nie mo?esz odmówi?. Nie musisz rozmawia? od razu, ale dziennikarz musi otrzyma? komentarz na czas – czyli bez zb?dnej zw?oki :-)

2. Kiedy dziennikarz poprosi o kolejny komentarz, musisz to zrobi? jeszcze lepiej ni? za pierwszym razem!

3. Zawsze pytaj o termin napisania artyku?u i zmie? plan dnia tak, ?eby znale?? czas na rozmow?. Elastyczny i uczynny ekspert jest cennym ?ród?em informacji – reporterzy dzwoni? do niego ch?tnie i przekazuj? jego numer telefonu innym dziennikarzom.

IV. Mów z pasj?.

1. Za ka?dym razem powiedz co? ciekawego. Nie bój si? kontrowersji.

2. Twoja wypowied? musi ró?ni? si? od tego, co mówi? inni eksperci – musi rzuci? nowe ?wiat?o na temat opisywany przez reportera.

3. Odpowiedzi musz? by? konkretne, fachowe, przekonuj?ce, szczere – i je?li na temat, tak?e dowcipne :-)

Kto jest Twoim ulubionym ekspertem w mediach? Dlaczego? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Informacja Media Internet Relacje Tusk PRACOWNICY Prawda Pressence Google Gazeta Klienci Problem Relations Komunikacja Dziennikarze Reporterzy Reporter Rzecznik Polska Szef Agencje Public Wywiad Kaczy?ski Firma Twitter Dziennikarz Klient Gapa Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dlaczego debaty wyborcze w telewizji s? ?atwe
2. Przysz?e lekcje z historii
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. Smakowite micha?ki
5. Co ??czy PR z lataniem samolotem
6. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. Co mówi u?cisk d?oni
9. Kto robi szkolenia medialne lepiej od nas?
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl