Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2013-10-05
"Filozofia przeżycia agencji PR"

Filozofia przeżycia agencji PR

Warto wiedzieć, że celem agencji PR nie jest – jak można naiwnie przypuszczać – zarobienie jak najwięcej pieniędzy w jak najkrótszym czasie.

Naprawdę chodzi o to, żeby po ustaleniu:

1. na czym – zdaniem agencji – polega dobry PR,

2. jak agencja PR definiuje dobry produkt,

3. jak powinna przebiegać skuteczna kampania PR,

4. jakimi standardami agencja powinna kierować się w kontaktach z klientami, konsumentami i mediami,

5. co daje agencji realną przewagę nad konkurencją,

agencja PR mogła zarobić jeszcze więcej pieniędzy w jak najkrótszym czasie.

Filozofia dobrze brzmi

Wiele polskich agencji szczyci się oryginalną filozofią działania. Dużo czasu poświęcają na dopasowanie się do oczekiwań swoich klientów – dobrze kiedy klient widzi w nich odbicie swoich wartości, pragnień i aspiracji.

Samo słowo "filozofia" sugeruje, że:

1. w jej tworzenie zaangażowane były inteligentne i bezinteresowne osoby, które miały wymyślić genialny pomysł (BIG IDEA),

2. agencje PR zasługują na szacunek,

3. wybrana agencja PR zna sekret jak sprzedawać konkretny produkt dwa razy drożej od podobnego produktu konkurencji.

Wiele odnoszących sukcesy agencji PR pracuje w oparciu od jedną fundamentalną zasadę. Przypominają w tym niektóre ortodoksyjne religie. Wystarczy konsekwentnie i przekonująco bronić jednej prawdy.

Na przykład, można bezkrytycznie skupić się na USP. Pomysł opiera się na prostym założeniu, że do sukcesu potrzebna jest cecha, która czyni produkt wyjątkowym – czyli pożądanym przez konsumentów. Bez takiego wyróżnika – według tej filozofii – konsumenci nie zechcą na produkt nawet spojrzeć.

Nie ma filozofii bez kolców

Nie ma niestety idealnej filozofii PR. W przypadku USP chodzi o to, że:

1. łatwiej jest wykreować wyróżnik w świadomości konsumentów niż stworzyć naprawdę wyjątkowy produkt,

2. konsumenci rzadko zachowują się racjonalnie,

3. każdy produkt, który opiera się na jednym wyróżniku (w kampanii PR nie może być ich więcej) szybko się nudzi.

Warto przypomnieć, że filozofia USP jest starsza od najstarszej agencji PR.

Wszystkie filozofie polskich agencji PR można podzielić na trzy grupy:

1. agencja PR wie najlepiej.

2. konsument wie najlepiej.

3. klient agencji PR wie najlepiej.

Agencje z pierwszej grupy znane są z wielkiej kreatywności. W agencjach z drugiej grupy najwięcej do powiedzenia mają absolwenci marketingu. Agencje z trzeciej grupy ledwo wiążą koniec z końcem.

Konkluzja

Bez względu na filozofię działania wszyscy praktycy PR są głęboko przeświadczeni, że znają się na wszystkim najlepiej i praca w public relations byłaby wspaniała gdyby nie klienci, konsumenci i Rada Etyki Public Relations.

Jeżeli nie mam racji, napisz o tym w komentarzu.

PS. Na zdjęciu jest obraz "Śmierć Sokratesa" francuskiego malarza Jacques-Louis Davida.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.33 MediaGapa - ocena artykułu: 4.33

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Google Dziennikarz Relacje Prawda Firma Media Gapa PRACOWNICY Reporterzy Relations Praktycy Informacja Wywiad Polska Twitter Szef Reporter Kaczyński Rzecznik Dziennikarze Klienci Tusk Problem Agencje Pressence Public Komunikacja Klient Internet Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
2. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
3. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
4. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
5. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
6. Co mówi uścisk dłoni
7. 5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów
8. 5 sytuacji kiedy nowy klient mówi, że chcesz za dużo za usługi PR
9. Czytanie z oczu
10. Koszmar komunikacyjny
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl