Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-02-21
"Kto czyta branżową prasę PR"

Kto czyta branżową prasę PR

Każda osoba pracująca w public relations powinna:

1. krytykować branżową prasę PR za powierzchowność i niedoinformowanie,

2. czytać ją namiętnie.

Najlepszy polski magazyn PR powinien mieć duży format, błyszczącą okładkę, fikuśne czcionki, kolorowe zdjęcia i nie za dużo tekstu.

Jeśli chodzi o zdjęcia, to:

1. większość powinna pokazywać twarz z lewej strony (podobno lewy profil więcej mówi o człowieku).

2. pracownicy agencji PR powinni pozować w nowoczesnych biurach na wysokich piętrach, najlepiej z widokiem na centrum Warszawy.

3. co najmniej trzy zdjęcia w każdym numerze powinny pokazywać ludzi z dorodnym fikusem w tle.

Kiedyś też zastanawiałem się dlaczego fotograficy na każdą sesję przychodzą z ogromnym fikusem. W końcu wytłumaczono mi, że to życzenie dyrektora kreatywnego.

Jeśli redakcja poprosi Cię o dostarczenie własnego zdjęcia, proponuję trzy ujęcia: 1. z fikusem na pierwszym planie, 2. za sterem jachtu na środku oceanu, lub 3. tuż przed wejściem na szczyt Mount Everestu.

Mówiąc ogólnie, praktycy PR czytają prasę branżową z pięciu powodów:

1. żeby poznać najnowsze plotki,

2. żeby sprawdzić czy dziennikarz wykorzystał informację, którą usłyszał w "największej tajemnicy",

3. żeby upewnić się czy udało się utrzymać w sekrecie ostatnią wpadkę ich klienta,

4. żeby przeczytać druzgocącą i celną krytykę kampanii prowadzonej przez konkurencyjną agencję PR,

5. żeby sprawdzić czy ktoś oferuje lepszą pracę.

Oczywiście nikt nie przyzna się do tego, że czyta prasę PR, bo chce zmienić pracę. Ale taka jest prawda. A ci, którzy nie szukają (czyli wyjątki), zawsze są ciekawi ile mogliby zrobić w nowej firmie.

W prasie branżowej możesz też znaleźć fascynujące, barwne i pełne emocji opisy relacji agencji z klientem – jak to było pięknie na początku i dlaczego na koniec klient powiedział, że przenosi budżet PR do konkurencji.

Jeśli szybko nauczysz się czytać między wierszami komentarze agencji i klienta, być może unikniesz przykrego zaskoczenia tym, że Twój najbardziej lojalny klient PR powie w przyszłym tygodniu, że już Cię nie lubi.

Dlaczego czytasz prasę branżową? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Tusk Public Kaczyński Gazeta Praktycy Firma PRACOWNICY Twitter Klient Klienci Dziennikarz Wywiad Problem Informacja Rzecznik Relations Internet Prawda Reporter Gapa Google Relacje Szef Agencje Komunikacja Reporterzy Dziennikarze Media Polska Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Jaka jest wartość usług agencji PR?
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
4. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
5. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
6. Nowy zwycięski tandem: żółw i zając
7. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
8. Czy jest obok Ciebie kamera?
9. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl