Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-05-26
"Wolny, szybki, szybki, czyli PR po długim weekendzie"

Wolny, szybki, szybki, czyli PR po długim weekendzie

Kiedy ostatnio spokojnie zjadłeś śniadanie? Obiad? Kanapkę?

Wyłącz telewizor, ścisz radio, odłóż komórkę i spokojnie przeczytaj te słowa. Przeczytaj powoli.

Życie może być naprawdę piękne, mieć więcej sensu i dawać więcej przyjemności jeśli trochę zwolnisz tempo.

Zając i żółw mają różne zegarki. Wolniejsze tempo wcale nie oznacza nieporadności, niepewności i porażki. Wszystko zależy od tego jaką miarą mierzymy czas i życie.

Wolne tempo - jego ojczyzną są Włochy, Hiszpania i Grecja - uświadamia jak ważne jest zwolnienie rytmu. Chcesz mieć więcej satysfakcji z życia? Poszukaj równowagi pomiędzy tradycją i nowoczesnością.

Premia za tempo

Czy jest jakaś nagroda za sfinalizowanie transakcji w ciągu godziny, transakcji, która wcześniej zajęła prawie tydzień? Jedyny plus to oczekiwanie, że następna transakcja zajmie jeszcze mniej czasu. Oczywiście jest jeszcze korzyść finansowa związana z szybkim przypływem dodatkowej gotówki, ale czy będziesz miał czas, żeby skonsumować owoce swojej pracy? Minionego czasu nie można odkupić. Nie można go też odłożyć na zapas.

Dlaczego klient musi błyskawicznie znać odpowiedź na dręczące go pytanie? Nie może chwilę poczekać? Kiedyś czekał tydzień na informacje, które teraz ma po kilku minutach.

Wolny tryb życia to tempo, które pozwala przejść do następnego etapu dopiero po zaczerpnięciu głębokiego oddechu. Taka filozofia dobrego życia angażuje wszystkie zmysły i służy rozwijaniu osobistych relacji z innymi ludźmi.

Wolne ruchy

Wizja życia na zwolnionych obrotach stwarza kuszącą alternatywę dla zwariowanego tempa ery komputerów – służy przywracaniu ginących tradycji takich jak osobiste rozmowy i neutralizuje oschłość języka elektronicznych listów.

Dlaczego masz podkreślać fragment tekstu jeśli możesz napisać go ciekawie, oryginalnie i kolorowo tak, że czytelnik sam będzie jak gąbka chłonął każde słowo? Chcesz podkreślić to zdanie?

Kto ma na to czas?

Kilka lat temu kiedy mój szef zapytał jakie czytam miesięczniki, miałem kłopot z odpowiedzią. Dzisiaj miałbym problem z odpowiedzią na pytanie o dzienniki – jest przecież Internet :-)

Nie wszyscy w naszej firmie mają takie samo podejście do czasu. Codziennie przekonujemy się, że minuta może trwać dłużej lub krócej. Nie mówiąc już o godzinie lub dobie. Niektórzy twierdzą, że najwyższy czas zwolnić tempo życia.

To znaczy? Koniec z pracą siedem dni w tygodniu? Mam zwolnić? Z przyjemnością. Zaraz powiem klientom, że od dzisiaj pracuję 8 godzin i żeby nie dzwonili na 5 minut przed zakończeniem pracy. Żegnajcie kochani klienci.

Usiłuję przypomnieć sobie firmę, która z założenia stara się pracować wolniej. Producent wina? Cukiernik? Zegarmistrz? Większość z nas pracuje ponad 10 godzin dziennie i przychodzi do pracy też w weekendy. Skąd więc pomysł zwolnienia tempa i skrócenia czasu pracy?

Czas równowagi

Wszystko sprowadza się do przywrócenia równowagi. Konkurencja dzisiaj opiera się na doskonaleniu jakości obsługi i szybkości dostaw. Komputery przyśpieszają obliczenia, pisanie i dokumentację. Krótsze terminy podnoszą poziom stresu. Czy jest to stres pozytywny?

Moim zdaniem, można pracować szybko i wydajnie tylko pod wpływem pozytywnego stresu. Kiedy zaczynasz się "śpieszyć", stres działa destrukcyjnie. Wtedy najlepiej trochę zmniejszyć tempo, zwolnić oddech, może nawet usiąść na chwilę zanim ponowie szybko weźmiesz się za nowe zadanie.

Warto też zwolnić tempo życia poza pracą. Powolny posiłek, leniwa partyjka szachów, spokojny spacer w lesie z ukochaną osobą. Tak spędzony czas pomaga przywrócić delikatną równowagę.

Wspaniale. Ale jak można zwolnić na wakacjach kiedy tyle dzieje się wokół? Nowy park wodny, nauka jazdy konnej, zwiedzanie ruin w starym zamczysku. Tyle do zrobienia, tyle do zobaczenia. Za dużo tego i za mało czasu.

Konkluzja

Nowe technologie i nowe produkty dostarczają nowych wrażeń i doświadczeń pozwalając więcej przeżyć w krótszym czasie. Dzięki nim dokonujemy więcej wyborów i robimy to szybciej. Może nawet żyjemy lepiej :-)

Wolne tempo działa dobrze, ale nie w interesach. Czas dobrze działa na wino lub grillowanie mięsa. Pamiętasz chwile na szczycie góry przed szaleńczym zjazdem w dół na nartach? Rozglądanie się w prawo i lewo przed przejściem przez ulicę? Pięć sekund przed skokiem ze spadochronem? No właśnie, to są te chwile, które płyną wolno. I na to możesz sobie pozwolić.

Mam nadzieję, że wizja świata żyjącego wolniej z czasem także przekona nas, że szalone tempo w public relations bardzo powoli przynosi wartościowe korzyści.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.57 MediaGapa - ocena artykułu: 4.57

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Komunikacja Praktycy Dziennikarz Internet Klient Reporter Tusk Relations Public Gapa Kaczyński Problem Google Pressence Media Rzecznik Relacje Reporterzy Agencje Prawda Firma PRACOWNICY Klienci Dziennikarze Wywiad Twitter Szef Informacja Polska Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
3. Jak przeżyć nalot mediów
4. Hultaj, czyli coś złego się stało
5. Nowy klaun w wyborczym cyrku
6. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
7. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
8. Czytanie z oczu
9. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
10. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl