Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2016-03-05
"Czy warto mówi? w mediach ?le o konkurencji?"

Czy warto mówi? w mediach ?le o konkurencji?

Dlaczego producenci samochodów nie krytykuj? si? w mediach? Dlaczego firmy finansowe nie obrzucaj? si? publicznie b?otem? Dlaczego w?a?ciciele hoteli nie atakuj? si? zaciekle?

Bo nikt by na takiej krytyce nie skorzysta? i na pewno straci?yby ich bran?e.

Nie ma sensu demolowa? reputacj? bran?y, ?eby pogr??y? konkurenta odnosz?cego najwi?ksze sukcesy.

Atakowanie konkurencji os?abia ca?? bran??. Os?abianie bran?y zmniejsza zaufanie. Mniejsze zaufanie psuje reputacj?. Proste.

Dlaczego w polityce jest inaczej? Od wyborów do wyborów trwa wojna totalna. Wszyscy si? wzajemnie atakuj?, krytykuj? i obwiniaj? – i ka?dy my?li, ?e na tym zyskuje. O, ?wi?ta naiwno?ci!

Nie mówimy o konkurencji

Oto kilka typowych pyta? jakie otrzymujemy od mediów:

1. Czy wasz klient mo?e skomentowa? wa?n? informacj? niezwi?zan? bezpo?rednio z jego bran???

2. Czy wasz klient mo?e skomentowa? dobr?/z?? wiadomo?? zwi?zan? bezpo?rednio z jego bran???

3. Czy wasz klient mo?e skomentowa? z?? wiadomo?? dotycz?c? innej firmy z tej samej bran?y?

Tylko w jednym tygodniu odmówili?my wypowiedzi naszych klientów w trzech sprawach. Jedna dotyczy?a ?mierci pracownika w podró?y s?u?bowej, druga powództwa s?dowego po nieudanej premierze produktu, trzecia kradzie?y w?asno?ci intelektualnej.

Reporterzy, redaktorzy i wydawcy doskonale wiedzieli czego chcieli. Chodzi?o o eksperckie komentarze dotycz?ce negatywnych i kontrowersyjnych tematów. Potrzebowali krótkich wypowiedzi, które podgrzej? atmosfer? i wywo?aj? gor?c? dyskusj?.

"To zabierze tylko kilka minut."

"Nasza ekipa mo?e przyjecha? w dowolne miejsce o dowolnej porze."

"Chodzi nam o zwi?z?y komentarz dlaczego takie zdarzenia maj? miejsce i jakie wywo?uj? skutki. Wiemy, ?e macie najlepszych ekspertów."

Nie zgodzili?my si? tym razem. I raczej nigdy si? nie zgodzimy.

Ka?da publiczna wypowied? o przykrym zdarzeniu dotycz?cym Twojej konkurencji szkodzi ca?ej bran?y. Trzeba by? g?upcem, ?eby komentowa? k?opoty kogo? kto i tak sam prze?ywa s?dne dni.

Wi?cej politycznej walki i mniej prawdziwego rz?dzenia

Czy obecny konflikt "totalnej" opozycji z rz?dem ma zniszczy? resztki zaufania do polityków?

Jeszcze kilkana?cie lat temu kampanie wyborcze odbywa?y si? mi?dzy kadencjami kolejnych rz?dów. Teraz rz?dy pracuj? pomi?dzy kolejnymi kampaniami wyborczymi – skraca si? czas prawdziwego rz?dzenia i wyd?u?a czas kampanii.

Jest ogromna ró?nica wizerunkowa mi?dzy dyskretnym milczeniem o bran?y, która przechodzi trudne chwile i do??czeniem do chóru tysi?ca krytyków, którzy chc? zaistnie? na kilka sekund w mediach.

Im szybciej zrozumiej? to politycy, tym szybciej wyborcy zmieni? o nich zdanie na lepsze, ch?tniej b?d? chodzili na wybory i g??biej zaanga?uj? si? w polityk?.

Czy warto mówi? w mediach ?le o konkurencji? Jakie jest Twoje zdanie? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Pressence Dziennikarze Problem Tusk Komunikacja Polska Klienci Gapa Prawda Gazeta Reporterzy Relations Dziennikarz Informacja Public Szef Internet Relacje Wywiad Twitter Reporter Praktycy Klient Google Rzecznik PRACOWNICY Kaczy?ski Firma Agencje Media



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dlaczego debaty wyborcze w telewizji s? ?atwe
2. Przysz?e lekcje z historii
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. Smakowite micha?ki
5. Co ??czy PR z lataniem samolotem
6. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
9. Najwi?kszy mit w zarz?dzaniu kryzysem
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl