Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-08-02
"Normalne wakacje"

Normalne wakacje

Szum strumienia wpadającego do jeziora, delikatne słońce, poranny wiatr... Wszystko takie normalne.

Jeszcze wczoraj dopinałem z klientem na ostatni guzik plan kampanii marketingowej nowego osiedla mieszkaniowego. Burza mózgów, projekcja efektów, szybkie decyzje. I też było normalnie.

Największa różnica pomiędzy doświadczonymi praktykami PR a nowicjuszami polega chyba na tym, że pierwsi spodziewają się niespodzianek, a drudzy są niespodziankami zaskakiwani.

Stąd pomysł krótkiego wakacyjnego quizu, który pomoże - z odrobiną dystansu - ocenić czy sprawy układają się po naszej myśli.

Wakacyjny quiz

Przeczytaj opisy sytuacji w public relations. Wybierz reakcję, która jest najbliższa Twemu zachowaniu, prawdziwemu lub wyobrażonemu.

1. Potrzebujesz zdjęcia do materiałów marketingowych. Twoja dobra znajoma jest znakomitym fotografikiem. Co robisz?

a. Dzwonisz do niej i pytasz ile bierze za sesję portretową.
b. Zapraszasz na kawę i pytasz czy zrobi to za darmo.
c. Składasz zlecenie bez pytania o cenę.
d. Szukasz innego fotografa.

2. Zostałeś członkiem branżowego stowarzyszenia public relations. Co robisz?

a. Wysyłasz informację prasową na ten temat wszystkim znajomym.
b. Masz nadzieję, że nikt nie domyślał się, że stało się to dopiero teraz.
c. Czujesz się troszkę onieśmielony...
d. Piszesz informację prasową na ten temat, ale nikomu jej nie wysyłasz.

3. W paczce z drukarni znajdujesz czarno-białe zaproszenia na wakacyjny piknik dla pracowników. Jesteś zdziwiony, bo przecież zamawiałeś kolorowe. Te czarno-białe wyglądają okropnie! Pracownik drukarni pokazuje Ci kopię zlecenia, gdzie jest napisane, że zamawiasz zaproszenia... czarno-białe. Co myślisz?

a. "Czy ja śnię? Po co mi takie zaproszenia?"
b. "O rety... Czy nikt w drukarni nie mógł mnie zapytać po co mi czarno-białe zaproszenia?"
c. "Proszę pani... Muszę mieć zaproszenia KOLOROWE i to dzisiaj."
d. "Ciekawe czy moje siostrzenice będą chciały je pokolorować kiedy wrócą z basenu?"

4. Bliski znajomy prosi Cię o przygotowanie scenariusza Dnia Otwartego. Od razu mówi, że Ci za to zapłaci. O co mu chodzi?

a. Oczekuje, że zrobisz to po kosztach własnych.
b. Oczekuje wysokiego rabatu.
c. Oczekuje niskiego rabatu.
d. Oczekuje normalnej wyceny.

5. Potrzebujesz kupić nowy komputer, ale nie masz wolnej gotówki. Co robisz?

a. Płacisz kartą kredytową z najdłuższym okresem płatności.
b. Pożyczasz od dalekiej rodziny.
c. Bierzesz kredyt krótkoterminowy.
d. Pożyczasz od sąsiada.

6. Pracujesz na własny rachunek od trzech lat. W tym roku od stycznia zarabiasz na czysto 1,500 złotych miesięcznie. Jak się czujesz?

a. Zadowolony.
b. Przerażony.
c. Zakłopotany.
d. a i b i c.

7. Księgowa powiedziała Ci, że musisz dopłacić urzędowi skarbowemu 2000 złotych zaległego podatku. Co robisz?

a. Zaczynasz płakać. To jest niemożliwe, przecież uczciwie rozliczasz się z fiskusem i ledwo wiążesz koniec z końcem.
b. Pytasz czy można to jakoś "ukryć w kosztach".
c. Masz do niej pretensje za to zaniedbanie.
d. Pytasz kiedy mija termin płatności.

__Punktacja__

Masz jeden punkt za każdą prawidłową odpowiedź. Podsumuj punkty.

0-3 Twoje interesy idą normalnie. Wszystko pod kontrolą. To jednak wcale nie znaczy, że nie może być lepiej. OK... Wiem, że to przeczuwałeś. Głęboko oddychaj. A jeśli niczego nie można poprawić?

4-5 Twoje interesy idą normalnie. Wszystko pod kontrolą. To jednak wcale nie znaczy, że nie może być lepiej. OK... Wiem, że to przeczuwałeś. Głęboko oddychaj. A jeśli niczego nie można poprawić?

6-7 Twoje interesy idą normalnie. Wszystko pod kontrolą. To jednak wcale nie znaczy, że nie może być lepiej. OK... Wiem, że to przeczuwałeś. Głęboko oddychaj. A jeśli niczego nie można poprawić? [Przy okazji, skąd wiedziałeś które odpowiedzi są prawidłowe?]

Normalnie czyli jak?

Wszystko w porządku? Żarty na bok. Każda z tych sytuacji i każda z reakcji wydarzyła się naprawdę. Widziałem je u moich klientów. Obserwowałem u siebie.

To normalne czuć przerażenie. Normalne czuć zadowolenie. Czuć zakłopotanie. To normalne myśleć o kredycie do spłacenia kiedy rozmawiamy z klientem o wycenie naszych usług. Normalne zazdrościć innym sukcesów. Normalne mylić się.

To normalne chcieć sprawiać innym przyjemność. Normalne czuć niechęć kiedy oczekuje się od Ciebie więcej niż możesz dać. Normalne czuć zniechęcenie.

To normalne stracić dwóch klientów w jeden tydzień. Normalne cofać się dwa kroki, aby zrobić jeden do przodu. To normalne mieć wątpliwości.

To normalne czuć onieśmielenie własnym sukcesem. To normalne opowiadać wszystkim co się robi. To normalne czuć się znakomicie jednego dnia i dużo gorzej drugiego.

W public relations, jak w życiu, normalne jest wszystko co dzieje się właśnie teraz. Może nie zawsze Ci to odpowiada, ale co jeśli naprawdę wszystko jest w porządku?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.38 MediaGapa - ocena artykułu: 4.38

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relacje Reporter PRACOWNICY Informacja Internet Szef Gapa Agencje Dziennikarze Public Google Problem Twitter Dziennikarz Wywiad Kaczyński Reporterzy Relations Firma Rzecznik Gazeta Media Tusk Praktycy Komunikacja Prawda Polska Klienci Pressence Klient



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dziwne e-maile
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
4. Anty-negatywny apel polityczny
5. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
6. 5 powodów dlaczego nie warto ze mną współpracować
7. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
8. Prawdziwy kryzys Toyoty
9. Co mówi Twoja twarz?
10. 10 bezcennych wskazówek dla korekty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl