Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-08-23
"Zdrowy rozsądek w zlewie"

Zdrowy rozsądek w zlewie

Pracownik znanej sieci fastfoodów wykąpał się w firmowym zlewie. Film dokumentujący ten wyczyn umieścił w Internecie. Korporacja zapowiedziała specjalne szkolenia z przestrzegania higieny w pracy.

Zapobieganie kryzysowi polega w dużej mierze na racjonalnym wykorzystywaniu... zdrowego rozsądku. Szkoda, że tak rzadko korzysta się z tej metody. A może się mylę, bo po prostu zdrowemu rozsądkowi towarzyszą... nielogiczne działania :-)

Kiedy odwiedzam organizację klienta (lub jakiekolwiek miejsce z nim związane) mam w zwyczaju przyglądać się wszystkiemu oczami wścibskiego reportera, dociekliwego policjanta, nieżyczliwego klienta, rozżalonego pracownika lub osoby, która szuka pretekstu, żeby podać firmę do sądu. Takie nastawienie pomaga mi wyszukać oznaki kryzysu zanim jeszcze ujrzą światło dzienne, jak na przykład:

1. Pracownicy noszą ubiory, które klienci lub inni pracownicy mogą uznać na niestosowne lub nawet obraźliwe (na przykład, koszulki z prowokującymi hasłami lub rysunkami).

2. Pracownicy, którzy - wiem o tym po podsłuchaniu ich rozmów - nigdy nie byli szkoleni jak unikać w rozmowach drażliwych tematów (lub zapomnieli czego uczono ich na szkoleniach).

3. Łatwe do podsłuchania rozmowy na poufne tematy.

4. Dokumenty na biurku pozostawione bez opieki - albo porzucone na kopiarkach lub faksach.

5. Pracownicy wyrzucający do kosza dokumenty, które powinny trafić do niszczarek.

6. Głośne przeklinanie.

7. Monitory z wygaszaczami ekranu zawierającymi obraźliwe treści.

8. Komputery z otwartymi dokumentami, pozostawione bez opieki.

9. Karteczki z hasłami i kodami przyklejone do komputerowych monitorów.

10. Pracownicy wygłaszający obraźliwe uwagi i komentarze na temat klientów, kierownictwa, dostawców i samej organizacji.

11. Pracownik ochrony ma kłopoty z "ostrością spojrzenia".

12. Wyjścia awaryjne pozamykane na kłódki.

13. Przeterminowane gaśnice.

14. Instrukcje obsługi urządzeń biurowych napisane niejasnym językiem (albo napisane w obcym języku).

15. Nieznane osoby spoza firmy przebywające na terenie firmy bez identyfikatora.

16. Pracownicy spoglądający na wszystkie osoby spoza firmy z niechęcią lub nawet wrogością.

Jestem przekonany, że każdy potrafi przewidzieć potencjalne skutki takich sytuacji, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że sami pracownicy są najlepszymi obrońcami swoich organizacji. Może warto porozmawiać o tym na najbliższym zebraniu wewnętrznym, a jeśli takich zebrań nie ma, dopisz to do listy czynników, które generują kryzysy.

Przygotujcie razem listę sytuacji, które "raczej nie powinny mieć miejsca" i zastanówcie się jak zmniejszyć ryzyko ich występowania, zanim ktoś wykorzysta te słabości przeciwko organizacji.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.40 MediaGapa - ocena artykułu: 4.40

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Szef Kaczyński Internet Gapa Prawda Gazeta Reporter Reporterzy Dziennikarz Polska Informacja Relacje Agencje Problem Klienci Tusk Media Praktycy Relations Rzecznik Google PRACOWNICY Komunikacja Dziennikarze Pressence Twitter Public Wywiad Firma



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
2. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
3. Lubisz patrzeć, prawda?
4. Historia w biegu
5. Jak warto rozmawiać
6. Zdrowy rozsądek w zlewie
7. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
8. Chcesz wystąpić w telewizji?
9. Tej informacji się nie oprzesz
10. Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl