Bogusław Feliszek, 2012-03-22
"Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk"

Anna Miotk

Kwestionariusz PRousta pokazuje zainteresowania, poglądy, priorytety i wartości praktyka public relations.

Na pytania odpowiada Anna Miotk:

1. Co Ciebie najbardziej odróżnia od innych praktyków public relations?

Analityczny umysł.

2. Jaka jest Twoja najsłabsza strona jako praktyka public relations?

Introwersja.

3. Co Ciebie najbardziej interesuje w zawodzie praktyka public relations?

Badania, badania i jeszcze raz badania...

4. Jakiego słowa w public relations nie lubisz najbardziej?

Dwóch słów: ekwiwalent reklamowy i sentyment.

5. Jak opiszesz stan nirwany w public relations?

Posiadanie tak dobrego produktu/usługi, że wieść o nim sama niesie się w mediach.

6. Co Ciebie najbardziej smuci w public relations?

Strach specjalistów PR przed mierzeniem efektów ich pracy oraz brak wiedzy na temat prowadzenia badań.

7. Jakie cechy podziwiasz najbardziej wśród praktyków public relations?

Umiejętność opowiadania o wadach tak, że stają się one zaletami.

8. Co Ciebie najbardziej irytuje wśród praktyków public relations?

Efekciarstwo. W badaniach przejawia się korzystaniem z ekwiwalentu reklamowego, podejściem, że im więcej wskaźników tym większe badanie, czy wrzucaniem w case study tysiąca danych, z których żadne nie pokazują realizacji celu kampanii PR.

9. Kto jest dla Ciebie pozytywnym lub negatywnym bohaterem polskiego public relations?

Pozytywnym bohaterem jest oczywiście mój promotor, prof. zw. dr hab. Jerzy Olędzki. Negatywnymi - ci wszyscy, którzy preferują ekwiwalent reklamowy nad sprawdzone naukowe metody.

10. Co sobie najbardziej cenisz w zawodowych kontaktach z innymi praktykami public relations?

Ich wiedzę i doświadczenie - są nieustającym źródłem inspiracji.

11. Jaka kampania public relations najbardziej Cię poruszyła?

Bardzo poruszają mnie stałe działania komunikacyjne prowadzone przez Fundację Pod Psim Aniołem. Ci ludzie dokonują cudów, aby opuszczone zwierzaki mogły znaleźć nowe domy, a chore - otrzymały pomoc.

12. W jakich dziedzinach życia public relations przydaje się najbardziej?

Wszędzie, gdzie chcemy przekonywać do czegoś innych :)

13. Jakie dzieło sztuki (książka, film, obraz, sztuka teatralna, utwór muzyczny) wpłynęło na Ciebie najbardziej jako praktyka public relations?

Jeszcze go nie stworzyłam ;)

14. Kto - Twoim zdaniem - cieszy się znakomitym public relations?

Chomik (w przeciwieństwie do szczurka).

15. Jaka osoba lub marka powinna zmienić swój wizerunek i poprawić reputację?

Większość marek o PRL-owskim rodowodzie ma z tym problem.

16. Czego się boisz w public relations?

Dalszego nieprzywiązywania wagi do mierzenia efektów działań PR.

17. Jaka jest Twoja najlepsza do tej pory decyzja zawodowa w public relations?

Przejście z agencji PR do firmy tworzącej rozwiązania dla PR.

18. Co masz zamiar robić pod koniec kariery w public relations?

"Chcesz rozśmieszyć Pana Boga? Opowiedz Mu o swoich planach."

19. Czego muszą nauczyć się liderzy public relations?

Że PR to nie tylko genialne strategie wywołujące wielki szum w mediach.

20. Jakie jest Twoje zawodowe credo w public relations?

"Możemy mierzyć PR" (pożyczone od K. D. Paine).

PS. Pierwszy na zestaw pytań opisujących osobowość odpowiedział francuski pisarz Marcel Proust – stąd nazwa Kwestionariusz Prousta.

Kwestionariusz był popularną zabawą towarzyską wśród bywalców europejskich salonów na przełomie XIX i XX w. Nasza wersja kwestionariusza adresowana jest do praktyków public relations.