Bogusław Feliszek, 2014-02-21
"Kto czyta branżową prasę PR"

Kto czyta branżową prasę PR

Każda osoba pracująca w public relations powinna:

1. krytykować branżową prasę PR za powierzchowność i niedoinformowanie,

2. czytać ją namiętnie.

Najlepszy polski magazyn PR powinien mieć duży format, błyszczącą okładkę, fikuśne czcionki, kolorowe zdjęcia i nie za dużo tekstu.

Jeśli chodzi o zdjęcia, to:

1. większość powinna pokazywać twarz z lewej strony (podobno lewy profil więcej mówi o człowieku).

2. pracownicy agencji PR powinni pozować w nowoczesnych biurach na wysokich piętrach, najlepiej z widokiem na centrum Warszawy.

3. co najmniej trzy zdjęcia w każdym numerze powinny pokazywać ludzi z dorodnym fikusem w tle.

Kiedyś też zastanawiałem się dlaczego fotograficy na każdą sesję przychodzą z ogromnym fikusem. W końcu wytłumaczono mi, że to życzenie dyrektora kreatywnego.

Jeśli redakcja poprosi Cię o dostarczenie własnego zdjęcia, proponuję trzy ujęcia: 1. z fikusem na pierwszym planie, 2. za sterem jachtu na środku oceanu, lub 3. tuż przed wejściem na szczyt Mount Everestu.

Mówiąc ogólnie, praktycy PR czytają prasę branżową z pięciu powodów:

1. żeby poznać najnowsze plotki,

2. żeby sprawdzić czy dziennikarz wykorzystał informację, którą usłyszał w "największej tajemnicy",

3. żeby upewnić się czy udało się utrzymać w sekrecie ostatnią wpadkę ich klienta,

4. żeby przeczytać druzgocącą i celną krytykę kampanii prowadzonej przez konkurencyjną agencję PR,

5. żeby sprawdzić czy ktoś oferuje lepszą pracę.

Oczywiście nikt nie przyzna się do tego, że czyta prasę PR, bo chce zmienić pracę. Ale taka jest prawda. A ci, którzy nie szukają (czyli wyjątki), zawsze są ciekawi ile mogliby zrobić w nowej firmie.

W prasie branżowej możesz też znaleźć fascynujące, barwne i pełne emocji opisy relacji agencji z klientem – jak to było pięknie na początku i dlaczego na koniec klient powiedział, że przenosi budżet PR do konkurencji.

Jeśli szybko nauczysz się czytać między wierszami komentarze agencji i klienta, być może unikniesz przykrego zaskoczenia tym, że Twój najbardziej lojalny klient PR powie w przyszłym tygodniu, że już Cię nie lubi.

Dlaczego czytasz prasę branżową? Napisz o tym w komentarzu.