Bogusław Feliszek, 2017-04-18
"Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych"

Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych

Każda agencja PR oferuje swoim klientom szkolenia medialne prowadzone przez własnych trenerów. Prawda czy fałsz?

Byłbyś zdziwiony gdybyś wiedział ile agencji PR nie ma na etacie trenera medialnego mimo że w ofercie mają wpisane szkolenia medialne. W większości angażują do szkolenia byłych dziennikarzy, którzy po odejściu z mediów tak zarabiają na chleb.

Nie każdy dziennikarz może być dobrym trenerem medialnym, ale każdy dobry trener medialny musi być byłym dziennikarzem. Tylko trener z doświadczeniem w mediach wie jak one działają i potrafi wykorzystać tę wiedzę do poprawy komunikacji z nimi.

Co więcej, trener medialny musi mieć doświadczenie pracy w telewizji. Dlaczego? Bo nie ma skutecznego szkolenia medialnego bez ćwiczeń przed kamerą (smartfon jest dobry na rozgrzewkę). A takie doświadczenie daje tylko praca w telewizji.

Co ma zrobić agencja PR, która nie zatrudnia trenera medialnego po telefonie od klienta zainteresowanego szkoleniem medialnym?

Punkt widzenia klienta

Być może jesteś właśnie klientem, który po rozmowie z agencją PR zorientował się, że nie prowadzi własnych szkoleń medialnych (mimo że ma je w swoim portfolio usług). Co robić?

Rozsądne rozwiązanie? Zadzwoń do trenera medialnego, którego zdjęcie widzisz na górze po prawej stronie. Konkretna rozmowa o potrzebach i/lub problemie do rozwiązania. Ustalenie miejsca i daty szkolenia. Jasno przedstawiona cena (bez ukrytych dopłat). Wystarczy jeden telefon.

Oto korzyści dla klienta:

1. Współpracujesz z doświadczonym trenerem medialnym, który chętnie dzieli się wiedzą na tym blogu (i kilku innych, na przykład tutaj i tutaj).

2. Nie tracisz czasu na poszukiwanie trenerów poprzez inne agencje PR (czas to pieniądz).

3. Nie płacisz agencji PR prowizji za znalezienie trenera medialnego.

4. Możesz wykorzystać tego samego trenera do kolejnych szkoleń. Na następne szkolenia na pewno otrzymasz rabat.

Punkt widzenia agencji PR

A co jeśli prowadzisz agencję PR, która od czasu do czasu potrzebuje szkolenia medialnego dla swoich klientów? Klient dzwoni w sprawie szkolenia, bo masz je w ofercie na swojej stronie WWW. Wpisujesz do wyszukiwarki hasło "trener+medialny" i co teraz? Jesteś pewny, że tak znajdziesz najlepszego trenera dla priorytetowego klienta? Przecież w Internecie wszyscy są najlepsi :-)

Oto korzyści ze stałej współpracy z doświadczonym trenerem medialnym:

1. Współpraca z zewnętrznym trenerem medialnym zwalnia z kosztu zatrudnienia dodatkowego pracownika. Płacisz trenerowi tylko za wykonaną pracę.

2. Nie musisz marnować czasu na szybkie znalezienie właściwego trenera medialnego (czas to pieniądz, prawda?).

3. Trener medialny prowadząc szkolenia w innych firmach i instytucjach może polecać im usługi Twojej agencji PR.

4. Jeśli reprezentujesz małą lub średnią agencję PR, możesz wykorzystać wiedzę i doświadczenie trenera medialnego do podniesienia kwalifikacji swoich pracowników, na przykład w prezentacjach dla nowych klientów, wystąpieniach publicznych i komunikacji kryzysowej.

Rozsądne rozwiązanie

Co robić kiedy będziesz potrzebował szkolenia medialnego? Najprościej zadzwonić do mnie. Mój telefon: 77 441 40 14.