Bogusław Feliszek, 2017-07-09
"5 porad jak tworzyć dobre infografiki"

5 porad jak tworzyć dobre infografiki

Korzystasz z infografik w swojej strategii PR?

Infografiki należą do jednych z najchętniej udostępnianych materiałów wizualnych w Internecie. Są przekazywane częściej niż zdjęcia, bo łączą ciekawe dane z atrakcyjnym obrazem.

Dobra infografika jest jak interesująca opowieść. Wszystko jest naturalnie połączone i prowadzi logicznie od początku do końca.

Oto 5 porad jak tworzyć dobre infografiki:

1. Wybierz temat, która zainteresuje Twoich czytelników.

Nie rób infografiki dla siebie, ale dla osób, które czytają Twojego bloga lub obserwują Twoje profile w mediach społecznościowych. Niech to będzie infografika nie tylko o czymś, ale także dla kogoś.

2. Zadbaj o prostotę.

Jednych z plusów infografik jest to, że przedstawiają skomplikowane pomysły lub procesy w prosty i zrozumiały sposób. Jeśli czytelnicy po zobaczeniu infografiki, nie mogą powiedzieć "Aha, teraz już rozumiem!" to znak, że jest zbyt skomplikowana.

3. Postaw na obraz.

Niektóre infografiki mają więcej informacji niż grafiki. W najlepszych infografikach jest równowaga pomiędzy obrazem i faktami.

4. Sprawdź fakty i liczby.

Wiele infografik koncentruje się na prezentacji liczb. Dzięki obrazom te dane są lepiej zapamiętywane. Ale liczby są ważne tylko kiedy są prawdziwe, pochodzą z wiarygodnych źródeł i są zrozumiałe.

5. Wymyśl atrakcyjny tytuł.

Infografika powinna mieć atrakcyjny tytuł. Dobre tytuły są krótkie (do 70 znaków), streszczają temat i zachęcają do obejrzenia infografiki.

Konkluzja

Każdy może zrobić dobrą infografikę. Ale nie każdy potrafi stworzyć taką, którą czytelnicy zechcą udostępniać na swoich profilach w Internecie.

Jeśli przygotujesz infografikę według tych 5 porad, nie zmarnujesz czasu i oszczędzisz sobie rozczarowania.

Jaką poradę o tworzeniu infografik dodasz do tej listy? Napisz o tym w komentarzu.

PS. Zobacz naszą infografikę o serwisach społecznościowych dla małych firm.

 

5 serwisów społecznościowych dla małych firm