Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-04-25
"W porządku?"

W porządku?

"Jak smakowało?" pyta kelnerka kiedy płacę za obiad w restauracji. "W porządku, ale noże mogłyby być bardziej ostre." Dlaczego tak mówię? Bo lubię tę restaurację, dobrze życzę jej właścicielowi i dbam o swój żołądek.

Jak odpowiadasz na to pytanie? "Dobrze", "W porządku", "Nieźle"? Większość z nas tak mówi. Dlaczego? Bo nie chcemy marnować czasu na poprawę działania obcej firmy. Odpowiadamy zdawkowo, "W porządku" i płacimy myśląc, "Już nigdy tu nie wrócę". Następnego dnia rano w pracy mówimy, "Czy wiecie jak okropny obiad wczoraj jadłem?"

"W porządku" to jedno z najbardziej niebezpiecznych wyrażeń w obsłudze klienta. Oznacza, "Zachowuję neutralność" i jak tylko znajdę coś lepszego, szybko się stąd wynoszę!

Czy Twoi klienci mówią, że wszystko jest "porządku" i są zadowoleni? Jeśli tak, być może masz kłopot, ponieważ 65-85% klientów, którzy mówią "w porządku" PRZENOSI się do konkurencji. Klienci nie będą z nami współpracować jeżeli ograniczymy się do realizowania ich potrzeb. Te potrzeby trzeba wyprzedzać.

Postaw cele jak chcesz budować lojalność klientów. Miej na uwadze, że lojalność zaczyna się od własnych pracowników. Lojalność zawsze budowana jest od góry. Żeby powstała, trzeba przekraczać oczekiwania i potrzeby pracowników. Lojalni klienci są łatwiejsi w obsłudze, bardziej skłonni do wybaczania błędów, dobrze mówią o firmie i kupują więcej produktów.

Nie ograniczaj się do postawienia "ptaszka" w ankiecie badania satysfakcji klienta. Szukaj sposobów pozytywnego zaskoczenia i zadziwienia klienta. Wtedy obok "ptaszka" znajdziesz komentarze, "Pracownicy są niezwykle pomocni i przyjaźni.", "Firma stara się bardziej niż konkurencja.", "Pracownicy szczerze interesują się moimi sprawami."

Aby budować lojalnych klientów, skup się na tworzeniu długoterminowych relacji – indywidualnie z każdym klientem. Znajdź czas, aby ich wysłuchać. Powitaj ciepło kiedy dzwonią, co najmniej trzy razy zwróć się po imieniu w każdej rozmowie. Często im dziękuj i pokazuj jak bardzo są dla Ciebie ważni.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Polska Relations Klient Szef Gapa Firma Komunikacja Dziennikarze Rzecznik Problem Gazeta Agencje Media Internet Reporterzy Public Praktycy Informacja Pressence Twitter Tusk Relacje Klienci PRACOWNICY Wywiad Dziennikarz Google Kaczyński Reporter Prawda



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl