Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-09-30
"Chcesz zostać rozchwytywanym ekspertem medialnym?"

Chcesz zostać rozchwytywanym ekspertem medialnym?

Kiedy widzisz swoich konkurentów wygłaszających do kamery mądre opinie na temat, który znasz na wylot, masz ochotę rzucić czymś twardym w ekran telewizora?

Dlaczego reporter nie zadzwonił do Ciebie? Przecież wiesz więcej na ten temat, prawda?

To oczywiste. Jeśli tylko masz ochotę, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś został rozchwytywanym ekspertem medialnym.

Jeżeli reporter zaufa Twej wiedzy i doświadczeniu, właśnie do Ciebie zwróci się o kolejny komentarz dotyczący wydarzenia w Twej branży.

Dziennikarze są wygodni – łatwiej sięgać do sprawdzonego kontaktu niż szukać nowego eksperta.

Ale na początek musisz sam sobie pomóc.

Oto co trzeba zrobić:

I. Powiedz mediom o swoim istnieniu.

1. Kiedy pojawia się temat związany z Twoją profesją, napisz krótki komentarz. Wyślij e-mail do redakcji lub konkretnego dziennikarza, wykonaj telefon lub prześlij informację prasową. Może właśnie potrzebują świeżego i oryginalnego komentarza do artykułu.

2. Zadbaj o to, żeby można szybko odnaleźć Cię online. Reporterzy zaczynają wszystkie poszukiwania od Internetu. Wpisują do wyszukiwarki potrzebne hasło i nie łudź się – patrzą tylko na pierwszą stronę wyników. Jeśli Ciebie tam nie będzie, nie czekaj na telefon z redakcji.

3. Wiesz wszystko o produkcji win, masowym ginięciu pszczół czy roli homeopatii w leczeniu astmy? Poinformuj biuro prasowe Twojej organizacji, że chętnie wystąpisz jako ekspert w mediach.

II. Przedstaw referencje.

1. Umieść na swojej stronie WWW biogram pokazujący specjalistyczne doświadczenie zawodowe, certyfikaty i wyróżnienia. Na przykład, błędem byłoby, gdybym próbował udawać eksperta w chirurgii drzew pomnikowych – wystarczy rzut oka na moją stronę WWW, żeby przekonać się, że nic o tym nie wiem.

2. Załóż blog, na którym systematycznie będziesz publikować aktualne i fachowe komentarze oraz dyskutować z czytelnikami.

III. Bądź dostępny.

1. Jeśli reporter zwróci się z prośbą o wypowiedź, nie możesz odmówić. Nie musisz rozmawiać od razu, ale dziennikarz musi otrzymać komentarz na czas – czyli bez zbędnej zwłoki :-)

2. Kiedy dziennikarz poprosi o kolejny komentarz, musisz to zrobić jeszcze lepiej niż za pierwszym razem!

3. Zawsze pytaj o termin napisania artykułu i zmień plan dnia tak, żeby znaleźć czas na rozmowę. Elastyczny i uczynny ekspert jest cennym źródłem informacji – reporterzy dzwonią do niego chętnie i przekazują jego numer telefonu innym dziennikarzom.

IV. Mów z pasją.

1. Za każdym razem powiedz coś ciekawego. Nie bój się kontrowersji.

2. Twoja wypowiedź musi różnić się od tego, co mówią inni eksperci – musi rzucić nowe światło na temat opisywany przez reportera.

3. Odpowiedzi muszą być konkretne, fachowe, przekonujące, szczere – i jeśli na temat, także dowcipne :-)

Kto jest Twoim ulubionym ekspertem w mediach? Dlaczego? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarz Informacja Problem Polska Tusk Dziennikarze Public Wywiad Gazeta Rzecznik Reporterzy Komunikacja Reporter Agencje Prawda PRACOWNICY Twitter Internet Praktycy Relacje Szef Klienci Media Klient Google Kaczyński Firma Relations Pressence Gapa



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
2. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
3. Po co są dziennikarze?
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Masz strategię komunikacji z mediami?
8. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
9. Szybka i dyskretna komunikacja kryzysowa
10. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl