Nikt nie wstaje rano z myślą, że właśnie tego dnia będzie musiał zmierzyć się w pracy z pierwszym w życiu kryzysem. Świeci słońce, zapowiada się ładny dzień, nic złego się nie wydarzy.
Wystarczy jednak włączyć wieczorem telewizor, żeby przekonać się jak wiele osób tego dnia doświadczyło dużego rozczarowania: kryzys przyszedł nagle i całkowicie zmienił ich zdanie o tym czy warto przygotować się do zarządzania komunikacją kryzysową.
Pressence Public Relations zajmuje się zarządzaniem sytuacją i komunikacją kryzysową ponad 10 lat. Wiemy z kim rozmawiać w mediach oraz co i kiedy powiedzieć.
Wielu klientów skorzystało z naszych szkoleń medialnych i warsztatów kryzysowych dla członków zarządu i kadry kierowniczej średniego szczebla.
Kryzysy przychodzą w najmniej oczekiwanym momencie i bardzo dziwnych okolicznościach.
Oto trzy scenariusze, które mogłyby wyrządzić duże szkody i zniszczyć reputację.
1. Zwłoki na zapleczu supermarketu
Na zapleczu popularnego supermarketu znaleziono w plastikowych pojemnikach poćwiartowane zwłoki kobiety. Zdjęcia z tego miejsca opublikowała lokalna gazeta.
Nagle dzwoni telefon. Dziennikarz mówi, że to są pojemniki z Twojego zakładu. Nic o tym nie wiesz. Być może reporter się myli.
W mediach społecznościowych pojawiają się komentarze łączące makabryczne znalezisko z Twoją firmą. Boisz się, że to może zaszkodzić Twojej marce.
Co robisz?
2. Zamieszanie w domu opieki społecznej
Prowadzisz dom opieki społecznej dla chorych na demencję. Poza pacjentami, wejść do budynku mogą tylko goście, którzy znają często zmieniany kod. Nikt nie może wyjść bez zgody personelu.
W czasie niedzielnych odwiedzin córka jednego z pacjentów wszczęła alarm kiedy nie znalazła ojca w jego pokoju. Natychmiast rozpoczęto poszukiwania. Pacjent odnalazł się po godzinie w pobliskim parku – trochę wyziębiony, ale cały i zdrowy. Niestety, zgodnie z procedurą powiadomiono już policję i informacja przeciekła do mediów.
Nikt nie stawia nikomu z personelu konkretnych zarzutów, ale spekulacje nie ustają. Mimo szybkiego odnalezienia chorego, historia o tym incydencie może przez długi czas psuć dobrą opinię o ośrodku.
Co robisz w tej sytuacji?
3. Rozżalony pracownik
Musisz zwolnić dyscyplinarnie dyrektora finansów za picie alkoholu w godzinach pracy. Rozżalony pracownik publikuje na Facebooku i Twitterze informacje, które nie stawiają Twojej firmy w dobrym świetle. Wolałbyś, żeby opinia publiczna ich nie znała.
To, co pisze zwolniony pracownik nie ma charakteru pomówienia lub oszczerstwa. Ale jego komentarze są śledzone przez media i reporterzy dzwonią z prośbą o rozmowę.
Jaki jest Twój pierwszy krok?
Jeżeli nie wiesz jak postąpić w tych trzech przykładowych sytuacjach, warto rozważyć potrzebę szkolenia medialnego lub warsztatu kryzysowego dla członków zarządu i kadry kierowniczej średniego szczebla.
Zadzwoń do nas, żeby omówić szczegóły. Nasz telefon: 77 441 40 14.
|