Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2016-06-25
"Radio i telewizja w kampanii PR"

Radio i telewizja w kampanii PR

Nie znam klienta agencji PR, który wyobraża sobie skuteczną kampanię PR bez radia i/lub telewizji. Jeśli jednak musimy wybierać, bo na przykład budżet jest skromny, co lepsze: radio czy telewizja?

W idealnym świecie radziłbym jedno i drugie. Skoro trzeba wybierać, weźmy pod uwagę temat kampanii, grupę docelową i to, co chcemy osiągnąć (cele).

Przyjrzyjmy się silnym i słabym stronom obydwu mediów zaczynając – według starszeństwa – od radia.

1. Radio

Radio jest dobrym medium uzupełniającym przekaz telewizyjny. Można go słuchać nie tylko w domu czy pracy, ale także w samochodzie, na rowerze i w parku. Stacje radiowe są w dużych i małych miastach.

Każda stacja ma pasmo o największej słuchalności – zwykle jest to pasmo poranne. Program w większości nadawany jest na żywo, co na przykład zwiększa kontrolę nad tym, co usłyszą słuchacze w wywiadzie z rzecznikiem prasowym.

Wywiady mają różną długość – od kilku minut w paśmie porannym do kilkunastu po południu lub wieczorem. W małych stacjach radiowych wywiady są dłuższe. Duże stacje komercyjne chętnie wykorzystują w dziennikach w ciągu dnia krótkie wypowiedzi z porannego wywiadu.

Radio cieszy się większym zaufaniem od telewizji i lepiej nadaje się do bezpośrednich kontaktów z konsumentami (jest możliwość rozmowy ze słuchaczami na antenie). Jeśli potrzebujesz więcej czasu na przekazanie najważniejszych informacji, wybierz radio.

Radio publiczne ma więcej starszych słuchaczy (grupa 45-65 lat). Stacje komercyjne są chętniej słuchane przez młodzież.

Uwaga: w radiu mogą występować rzecznicy prasowi z miłym głosem i nienaganną dykcją, umiejący mówić krótko, żywo i barwnie, świadomi roli wyobraźni w komunikacji.

2. Telewizja

Telewizja to ruch, dźwięk i kolor. W telewizji obraz czasem jest ważniejszy od słowa. Większa jest też rola języka ciała i emocji.

W telewizji można zademonstrować produkt w tym samym czasie ogromnej widowni, ale nie ma czasu na szczegółowe wyjaśnienia. Stacje telewizyjne są tylko w dużych miastach.

Popularne programy informacyjne mają milionową publiczność. Kilka sekund na ekranie w porze największej oglądalności szybko zwiększa rozpoznawalność i wpływ.

Krótki czas na wypowiedź w telewizji zmusza do szybkiego przechodzenia do sedna i rozpoczynania każdej odpowiedzi od najważniejszego argumentu.

Nie wolno lekceważyć telewizji regionalnej. Każda stacja daje fantastyczną możliwość dotarcia do konkretnej grupy widzów z przekazami dopasowanymi do ich potrzeb.

Uwaga: w telewizji mogą występować rzecznicy prasowi o miłej aparycji z dobrą dykcją, świadomi roli języka ciała, umiejący mówić zwięźle, dynamicznie i konkretnie.

Konkluzja

Radio i telewizja są znakomitymi kanałami komunikacji – każdy ma swoje silne i słabe strony. Przed decyzją o wyborze optymalnego medium trzeba zdecydować co chcesz powiedzieć, do kogo i po co to robisz.

Jeśli nie wiesz jakie medium wybrać do swojej kampanii PR, prosimy o kontakt. Chętnie pomożemy. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Szef Agencje Wywiad Pressence Relations Gapa Public Twitter Dziennikarz Internet Informacja Praktycy PRACOWNICY Dziennikarze Gazeta Klienci Tusk Klient Relacje Reporterzy Media Reporter Google Polska Rzecznik Prawda Komunikacja Problem Firma Kaczyński



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl