Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-05-18
"Moje dzieci, czyli ile może powiedzieć w mediach o sobie rzecznik prasowy"

Moje dzieci, czyli ile może powiedzieć w mediach o sobie rzecznik prasowy

Na naszych szkoleniach medialnych często mówimy o sile przykładów w mediach. Nikt nie wątpi w wartość przykładów w wywiadach dla prasy, radia i telewizji.

Dobrze dobrane proste przykłady nie tylko zwiększają wiarygodność rzecznika, ale także pomagają lepiej zrozumieć temat, zwiększają kontrolę nad wywiadem i zachęcają do słuchania.

Ludzi najbardziej interesują inni ludzie. Nie interesują ich strategie, protokoły i procedury. Chcą wiedzieć dlaczego to, co mówi rzecznik prasowy jest ważne i jak to wpływa na ich życie.

Często najlepszymi przykładami (tymi, które wywołują największe emocje i skutecznie zachęcają do działania) są przykłady z osobistego doświadczenia rzecznika.

Być może nie wszyscy rzecznicy prasowi to lubią, ale na naszych szkoleniach widzimy, że ci, którzy opowiadają o swoich osobistych przeżyciach mówią z większym przekonaniem i są bardziej wiarygodni.

Przygotowując się do wywiadu rzecznik prasowy powinien dobrze się zastanowić ile chce opowiedzieć o swoim prywatnym życiu, żeby nie ujawnić za dużo. Jak każdy – ma prawo do ochrony prywatności.

Oczywiście to, co rzecznik powie musi być ciekawe, ale gdzie jest granica, której nie wolno mu przekraczać?

Na przykład, czy może mówić tylko o swojej pracy i branży czy może także dodać przykłady z życia osobistego, innych krajów lub branż? Czy może mówić o swojej rodzinie i jak ona wpłynęła na to, co mówi?

Naszym zdaniem są 4 poziomy dzielenia się osobistymi przykładami w wywiadach dla mediów. Na pierwszym (najbardziej ogólnym) rzecznik mówi coś, co dodaje koloru jego wypowiedzi. Na przykład: "Kiedy byłem wczoraj na spacerze z dziećmi zauważyłem, że..."

Na drugim poziomie poznajemy więcej szczegółów. Na przykład rzecznik przyznaje, że jest bałaganiarzem w domu i nie lubi myć okien. Na podstawie tych informacji próbujemy sobie wyobrazić jakim jest człowiekiem w życiu prywatnym.

Na trzecim poziomie rzecznik dzieli się bardziej intymnymi szczegółami. Możemy usłyszeć na przykład: "Jestem ojcem samotnie wychowującym dwójkę dzieci..." albo "Kiedyś paliłem paczkę papierosów dziennie. Dzisiaj nienawidzę dymu tytoniowego." Takie informacje wpływają na odbiór tego, co mówi o wychowaniu dzieci lub uzależnieniu od nikotyny.

Na czwartym poziomie rzecznik prasowy jest najbardziej przekonujący. Opowiada wtedy historię ze swego życia. Kiedy mówi o pracy nad nowym produktem finansowym możemy usłyszeć: "Pracując nad nową usługą chcieliśmy, żeby klienci szybko zrozumieli jak działa i sami odkryli jej mocne strony. Rozmawiałem o tym pomyśle z moimi dziećmi – syn ma 7 lat, córka 10. Wcześniej nigdy nie słyszeli o planach emerytalnych i ubezpieczeniach na życie. Okazali się wdzięcznymi słuchaczami i dzięki tym rozmowom wiem, że to, co mówimy o tym produkcie finansowym można łatwo zrozumieć."

Nikogo nie wolno zmuszać do opowiadania w mediach o swojej rodzinie, ale trudno nie zauważyć jak taki przykład zwiększa zainteresowanie tym, co mówi rzecznik i ociepla przekaz. Szef PR powinien wiedzieć czy rzecznik prasowy firmy lub instytucji jest gotowy zrobić taki krok.

Jeśli jesteś rzecznikiem prasowym czy używasz w wywiadach dla mediów przykładów z prywatnego życia? Czy wie o tym szef PR? Co o tym sądzi? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Twitter Internet PRACOWNICY Relacje Relations Gapa Polska Gazeta Praktycy Reporterzy Informacja Szef Google Agencje Komunikacja Wywiad Klienci Dziennikarz Media Firma Tusk Public Rzecznik Kaczyński Dziennikarze Klient Pressence Prawda Reporter



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
2. Po co są dziennikarze?
3. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
8. Masz strategię komunikacji z mediami?
9. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl