Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2017-06-30
"Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów"

Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów

Jednym z większych błędów rzeczników prasowych jest zostawianie reporterom zbyt dużo swobody w prowadzeniu wywiadu. To prawda, że reporter wybiera rozmówcę i pytania – to jego wywiad. Ale to nie znaczy, że ma kontrolować wszystko co się dzieje.

Rzecznik prasowy, który pozwala reporterowi przejąć inicjatywę nie będzie zadowolony z efektów wywiadu.

Gdyby wywiad dla mediów był jak jazda samochodem...

Wyobraź sobie, że reporter (zamiast wywiadu) zaprosił Cię na jazdę samochodem.

Dla większości rzeczników wyglądałoby to tak: Reporter podjeżdża do biura. Wsiadasz do auta, witasz się i zapinasz pasy. Jesteście razem w samochodzie, ale to reporter trzyma kierownicę. To on decyduje gdzie jechać, kiedy przyśpieszyć lub zwolnić.

Po kwadransie jazdy wysiadasz z auta. Niestety nie wiesz gdzie jesteś. Zamiast przed swoim biurem wysiadłeś w nieznanej okolicy. Zastanawiasz się: "Jak ja tu trafiłem?"

Tak właśnie kończy się wiele wywiadów. Rozmówca nie pamięta co się działo i nie wie co z tego wyniknie, na przykład który cytat reporter wykorzysta w artykule.

Teraz wyobraź sobie inną jazdę. Auto ma dwie kierownice, dwa pedały gazu i dwa hamulce. Reporter używa swojego zestawu do kierowania, Ty swojego.

To będzie zupełnie inna jazda.

Być może jedziecie do tej samej części miasta, ale na inną ulicę. Na pewno pojawią się pewne rozbieżności co wyboru trasy (najczęściej na skrzyżowaniach). Możecie mieć trochę inne podejście do respektowania zasad ruchu. Nie chodzi o konflikt, ale o naturalne różnice wynikające ze spotkania różnych osobowości.

Nie namawiam do wyrywania reporterowi kierownicy czy unikania odpowiedzi na jego pytania. To byłoby niemądre i być może nawet niebezpieczne. Chodzi o więcej inicjatywy, zdecydowania i konsekwencji. Chodzi o wykorzystanie pytań reportera do przekazania informacji, na których Ci najbardziej zależy.

Rzecznik prasowy nie może być w wywiadzie pasażerem. Powinien wyobrazić sobie, że może kierować jego przebiegiem. A to wymaga przygotowania – musi wiedzieć co chce osiągnąć (gdzie chce dojechać). Jeśli się tego nauczy, będzie mniej przykrych niespodzianek i więcej pozytywnych materiałów w mediach.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem medialnym lub masz pytanie o komunikacji z mediami, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Relations Internet Rzecznik Polska Wywiad Gapa Praktycy Komunikacja Kaczyński Tusk Reporterzy Problem Media Public Klienci Gazeta Szef PRACOWNICY Reporter Pressence Prawda Agencje Dziennikarz Klient Twitter Relacje Firma Google Informacja Dziennikarze



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
2. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
3. Po co są dziennikarze?
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
8. Masz strategię komunikacji z mediami?
9. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl