Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-03-22
"Jak budować kluczowe komunikaty"

Jak budować kluczowe komunikaty

Gdyby ktoś teraz poprosił, żebyś w dwóch lub trzech zdaniach opowiedział co robi Twoja firma, wiedziałbyś co powiedzieć? Nie jesteś jedyny, który ma taki kłopot.

Ale jak wyobrażasz sobie skuteczną komunikację z klientami, dziennikarzami i opinią publiczną bez umiejętności tworzenia jasnych, konkretnych i przekonujących przekazów?

Dlatego właśnie Pressence Public Relations prowadzi dla swoich klientów szkolenia medialne.

Bez wiedzy jak się przygotować do wywiadu, jak budować kluczowe przekazy i jak odpowiadać na pytania każdy kontakt z reporterem może zakończyć się w najlepszym przypadku niemiłym rozczarowaniem, w najgorszym – medialną katastrofą.

Krótko, jasno i na temat

Ekspert medialny uczy jak przygotować i wykorzystać kluczowe komunikaty – krótkie, sugestywne i atrakcyjne dla mediów przekazy o tym, co robi Twoja firma. Treść i forma tych komunikatów zmienia się zależnie od odbiorców. To, co powiesz reporterowi lokalnej gazety będzie się różnić od przekazów dla inwestorów lub liderów opinii.

Najlepsze medialne przekazy są krótkie – nie więcej niż trzy zdania. Są zbudowane z prostych słów opowiadających o tym, co robisz i dlaczego jest to ważne dla konkretnej grupy odbiorców. Dużo w nich porównań i przykładów utrwalających główną myśl.

Zbyt długiej listy nikt nie zapamięta. Wybierz tylko najbardziej aktualne i najciekawsze informacje. Na czym Ci dzisiaj najbardziej zależy? Co dziennikarze i konsumenci powinni wiedzieć o Twojej firmie i jej produktach i/lub usługach? Czego od nich oczekujesz? Streść to w trzech kluczowych punktach. Dodaj mocne argumenty i jasne przykłady tłumaczące dlaczego są ważne.

To może być wykres pokazujący wzrost liczby klientów w zeszłym roku. Może to być informacja o nowym oprogramowaniu usprawniającym obsługę klientów. Może opatentowanie wynalazku, który rozwiąże dotkliwy problem.

Treść i forma

Po wyborze trzech komunikatów pomyśl jak je dopasować treścią i formą do konkretnych sytuacji (na przykład wywiad radiowy, prezentacja biznesowa, konferencja branżowa) i grup odbiorców (na przykład dziennikarze, inwestorzy, politycy).

Zacznij od krótkiego przypomnienia misji. Jakie komunikaty przekażesz pracownikom? Co powiesz mediom? Co inwestorom lub potencjalnym klientom? W wywiadzie telewizyjnym lub wystąpieniu publicznym? Prosty język pomaga dopasować przekaz do każdej sytuacji.

Pamiętaj, że na zebraniach z pracownikami lub w wywiadach telewizyjnych "na żywo" będziesz musiał odpowiadać na pytania. Jakie to mogą być pytania? Jak połączyć odpowiedzi z Twoimi kluczowymi przekazami?

Przećwicz wszystko na głos kilka razy ze stoperem w dłoni. Nagraj wypowiedzi na video. Wyrzuć najsłabsze argumenty i najmniej przekonujące przykłady. Skróć odpowiedzi i popraw błędy.

Jeżeli nadal nie jesteś zadowolony z efektu, poproś o pomoc doświadczonego trenera medialnego. Jeśli nauczysz się budować kluczowe komunikaty, Twoje kontakty z mediami będą mniej stresujące i bardziej skuteczne.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 1.00 MediaGapa - ocena artykułu: 1.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Public Dziennikarz Internet Klient Pressence Reporter Gazeta Komunikacja PRACOWNICY Polska Firma Relacje Agencje Twitter Media Klienci Informacja Reporterzy Tusk Prawda Gapa Dziennikarze Kaczyński Szef Relations Problem Rzecznik Wywiad Google Praktycy



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
2. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
3. Po co są dziennikarze?
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
8. Masz strategię komunikacji z mediami?
9. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl