Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2014-12-28
"Jacek Protasiewicz – Media Gapa 2014"

Jacek Protasiewicz – Media Gapa 2014

Jacek Protasiewicz, były eurodeputowany PO i były wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego, otrzymał tytuł "Media Gapa 2014" za wypowiedź: "Nie stawiałem oporu w żadnym momencie, w ogóle nie używałem rąk ani nóg, tylko usta." na konferencji prasowej po wydarzeniach na lotnisku we Frankfurcie (27.02.2014).

Drugie miejsce przypadło Maciejowi Karczyńskiemu, rzecznikowi prasowemu ABW, za stwierdzenie: "Nie przyszliśmy tam, żeby walczyć z dziennikarzami." o akcji ABW w redakcji "Wprost". (TVN24.PL, 19.06.2014).

Trzecie miejsce otrzymał Mateusz Szczurek, minister finansów za zdanie: "Jeśli chodzi o wysokość podatków, to nie mamy się czego wstydzić. Z kolei jeśli chodzi o ich skomplikowanie i sposób poboru to na pewno jest jeszcze dużo do zrobienia." (PR1, 30.01.2014).

Media Gapa to osoba, która zapomina, że powtarzanie w mediach fałszywych, negatywnych i niesprawiedliwych oskarżeń, komentarzy i spekulacji zwiększa ryzyko wprowadzenia ich do debaty publicznej oraz zmniejsza kontrolę nad tym, co się o niej mówi, jak się ją postrzega i jak to wpływa na jej reputację.

Pod uwagę brane były także następujące wypowiedzi:

1. "To nie był dzień kompromitacji ani Platformy, ani marszałka Sejmu." – Stefan Niesiołowski, poseł PO, RMF FM “Kontrwywiad”, 22.10.2014.

2. "Nie mam poglądów ultrakatolickich." – Michał Królikowski, były wiceminister sprawiedliwości. Gazeta Wyborcza, 25.09.2014.

3. "Nie mieszkam na ulicy, nie jestem bezdomna. W Stanach jest tak, że domy ostatnio straciły na wartości. I nawet takie gwiazdy jak Rihanna czy Nicolas Cage robią tzw. loan modification, co oznacza, że bank zmienia im wysokość pożyczki na taką, ile dom jest obecnie wart." – Joanna Krupa, modelka. Dziennik.pl, 29.08.2014.

4. "To nie jest tak, że PiS nas zjadło, bo Marka Jurka też zjadło, a jednak on żyje i ma się dobrze." – Jacek Kurski, były europoseł Solidarnej Polski. TVP INFO, 19.07.2014.

5. "Oczywiście, że nie jesteśmy formacją dekadencji i rozkładu." – Tadeusz Zwiefka, jako szef sztabu wyborczego PO. RMF FM "Kontrwywiad", 19.05.2014.

6. "Premier nie straszy wojną." – Michał Kamiński, kandydat PO do Europarlamentu. TVP1 "Wiadomości", 23.03.2014.

7. "Ja nie jestem pieniaczem procesowym – jestem urzędnikiem." – Paweł Wojtunik, szef CBA, o kontroli oświadczenia majątkowego byłego posła PiS, Adama Hofmana. RMF FM "Kontrwywiad", 19.12.2013.

Szkodliwe zaprzeczenia

Zaprzeczenia w mediach drażnią. Zaprzeczenia prowokują dodatkowe pytania. Zaprzeczenia długo zostają w głowie.

Negatyw utrwala podstawową treść przekazu. Zaprzeczenie w odpowiedzi jest też sygnałem przejścia do defensywy.

Pozytywna odpowiedź pokazuje kim jesteś i za czym się opowiadasz. Być może nie tego oczekuje od Ciebie reporter, ale nikt nie może zmusić Ciebie do powiedzenia czegoś, co jest sprzeczne z Twoim interesem.

W poprzednich latach tytuł "Media Gapa" otrzymali Sławomir Nowak, Ewa Kopacz, Grzegorz Lato, Mirosław Drzewiecki i Zbigniew Chlebowski.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Powoływanie się przez dziennikarza na anonimowe źródło:

podważa jego wiarygodność.
0%
zwiększa atrakcyjność tekstu.
0%
pozwala chronić tożsamość informatora.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Public Kaczyński Klient Internet Szef Polska Dziennikarze Gazeta Twitter Dziennikarz Google Wywiad Gapa Media Komunikacja Rzecznik Relations Agencje Prawda Tusk PRACOWNICY Relacje Praktycy Klienci Reporter Informacja Reporterzy Pressence Firma Problem



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Do rzeczy, czyli koniec charyzmy
2. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
3. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
4. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
5. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
6. Co mówi uścisk dłoni
7. 5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów
8. 5 sytuacji kiedy nowy klient mówi, że chcesz za dużo za usługi PR
9. Czytanie z oczu
10. Koszmar komunikacyjny
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl