Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Słowa się nie liczą – ważna jest mowa ciała?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Słowa tylko w 7 procentach wpływają na komunikację między ludźmi. Pozostałe elementy to brzmienie głosu (38%) i komunikacja niewerbalna (55%). Prawda? Być może słyszałeś już wcześniej te słowa. Trenerzy medialni, doradcy wizerunku, konsultanci biznesowi od lat używają tych danych w prezentacjach, artykułach i książkach – mnie też kilka razy to się przytrafiło. Ci, którzy [...]
Bogusław Feliszek | 2011-07-05 | Komentarze [1] więcej »
"Jak szkolenie medialne pomaga w małżeństwie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy szkolenie medialne pomaga w małżeństwie? Wielu uczestników naszych szkoleń uważa, że tak. Często zapowiadają, że zamierzają wypróbować w domu techniki komunikacji, które poznają w praktyce na szkoleniu. Żeby nie było nieporozumień, wiele technik komunikacji medialnej nie można wykorzystać w życiu osobistym. Na przykład, nie możesz powiedzieć żonie, że nie jesteś dostatecznie kompetentny, [...]
Bogusław Feliszek | 2011-06-30 | więcej »
"Myśl jak socjopata, działaj jak święty"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Hannibal: "Więc budzisz się w ciemnościach i słyszysz ryk owiec?" Clarice: "Tak." Hannibal: "I myślisz, że jeśli zdołasz ocalić biedną Catherine koszmar minie; jeśli ona będzie żyła, już nigdy więcej nie obudzisz się w ciemnościach, słysząc ryk zarzynanych owiec?" Pamiętasz z jakiego filmu to rozmowa? Ian Mitroff, emerytowany profesor na University of Southern California, twórca [...]
Bogusław Feliszek | 2011-06-27 | więcej »
"Jak nie wybierać agencji public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Proces wyboru agencji public relations z roku na rok staje się coraz bardziej tajemniczy, wyrafinowany i oszałamiający. Napędzają go przedziwne komitety sterujące, które nie wiedzą czego szukają i konsultanci, którzy próbują uzasadnić swoje wygórowane honoraria monumentalnymi zapytaniami ofertowymi wypełnionymi tonami groteskowych detali. Jako osoba, która brała udział w setkach procesów rekrutacyjnych (po stronie [...]
Bogusław Feliszek | 2011-06-23 | więcej »
"Jak być odlotowo popularnym blogerem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Znajomi często mnie pytają: "Media Gapa, jak pisać blog, żeby wszyscy chcieli go czytać?" Hmmm, to dziecinnie proste – każdy może być autorem szalenie popularnego bloga, zarabiać miliony i codziennie spotykać się z długonogimi, głęboko wzdychającymi modelkami. Jaki jest sekret sukcesu? Na początek potrzeba kilka słów. Pisanie bez słów jest trudniejsze od zbudowania [...]
Bogusław Feliszek | 2011-06-16 | Komentarze [1] więcej »
"Szybka świnia, czyli 20 cytatów o zarządzaniu zmianą"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie można zrobić konia wyścigowego ze świni. - Nie - odparł Samuel - Ale można z niej zrobić bardzo szybką świnię. – pisał John Steinbeck w powieści "Na wschód od Edenu". Firmy najlepiej wykorzystujące zmiany nie patrzą na nie jak na wstydliwe i dyskretne wydarzenia, ale jak na nowe okazje do poprawy [...]
Bogusław Feliszek | 2011-06-13 | więcej »
"Ginąca reklamowa kreatywność"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jeśli wierzyć biologom, z powierzchni Ziemi zniknęło ponad 99,9% wszystkich gatunków zwierząt jakie kiedykolwiek na niej żyły. Przyczyn wyginięcia tylu gatunków fauny jest mnóstwo. W długiej historii naszej planety wielokrotnie zwierzęta ginęły w katastrofach naturalnych. Inne zniknęły w wyniku masowych chorób. Za część najnowszych przypadków odpowiedzialny jest człowiek. Niektóre gatunki nie potrafiły [...]
Bogusław Feliszek | 2011-06-09 | więcej »
"W pomiarze efektów PR liczą się tylko badania jakościowe"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przez dekady branża public relations nie umiała odpowiedzieć na pytanie jak mierzyć efekty działań PR. Inaczej niż w pokrewnych dziedzinach marketingu i reklamy, praktycy public relations długo borykali się z wyborem właściwych narzędzi do pomiaru programów PR. Klienci codziennie mają kontakt z tysiącami komunikatów z różnych źródeł. Czy możliwe jest sprawdzenie, który [...]
Bogusław Feliszek | 2011-06-02 | Komentarze [3] więcej »
"Przyszłość jest za nami"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

  Notatka służbowa OD: Biuro Zarządu DO: Wszyscy zainteresowani Przez ostatnie kilkanaście lat mówiliśmy wszystkim, że jesteśmy agencją przyszłości. Co nas do tego upoważniało? Bo napisaliśmy o tym na naszej stronie WWW! Bycie agencją przyszłości nigdy nie było łatwe. Ale dzięki wielopoziomowej koordynacji, wertykalnemu repozycjonowaniu, synergicznej multiplikacji węzłowych rozwiązań, systematycznej aktualizacji firmowych profili na Facebooku i [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-25 | Komentarze [2] więcej »
"Z dziennikarstwa do public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy patrzę na kurczące się obsady redakcyjnych newsroomów, dziennikarzy przechodzących z mediów do public relations i liczbę informacji publikowanych w mediach z inspiracji agencji PR, mam wrażenie, że public relations jest przyszłością dziennikarstwa :-) Spadająca sprzedaż, niższe zyski z reklam, coraz większa konkurencja informacyjnych portali internetowych – wszystko to zwiększa zainteresowanie dziennikarzy [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-23 | Komentarze [1] więcej »
"Milczący partner"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Znajomy został dyrektorem w ważnym urzędzie. Kiedy spotkaliśmy się po dwóch miesiącach pogratulowałem mu i poprosiłem o wizytówkę. "Jeszcze nie wydrukowali. Wiesz jak to jest w państwowych instytucjach," powiedział zmieszany. Wiem i ... nie rozumiem. Trudno jest przecenić wagę wyglądu i wizerunku w czasie pierwszego spotkania. To właśnie wtedy tworzy się pierwsze [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-19 | więcej »
"Nie wystarczy mówić prawdę"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie wystarczy mówić prawdę. Musisz opowiedzieć jej najciekawszą część. Zostań autorem najciekawszego artykułu o Twoim życiu. Zostań jednym z najchętniej cytowanych ekspertów. Zostań osobą, o której pracy, osiągnięciach, sukcesach, pasjach, zainteresowaniach wszyscy opowiadają. Zacznij od przedstawienia sympatycznego wydarzenia, sprzecznych statystyk, optymistycznego i pesymistycznego scenariusza, dramatycznego wydarzenia, szczerego komplementu, wspaniałej szansy i zatrważającego niebezpieczeństwa [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-16 | więcej »
"10 podpowiedzi jak zbadać plan public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Są tacy, którzy twierdzą, że nie było jeszcze kampanii PR, która nie wyglądałaby dobrze na papierze. Kolorowe tabelki, fantazyjne wykresy, optymistyczne hasła, itd. Każdy plan public relations – jak nowe auto wyjeżdżające z salonu samochodowego – traci trochę na wartości w chwili przelania go na papier. Żeby utrzymać realną wartość planu, trzeba go [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-12 | więcej »
"Poznaj ćmoka public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Niedawno poznałem nową odmianę szefa działu public relations. Być może też go spotkałeś. 1. Na wizytówce mam napisane "dyrektor działu public relations", ale specjalizuję się w reklamie. 2. Do moich podstawowych obowiązków należy organizowanie "strategicznych zebrań" i zatwierdzanie "taktycznych prezentacji". 3. Zawsze zgadzam się z najważniejszą osobą w pokoju. 4. Najchętniej rozmawiam o moich wspaniałych [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-09 | więcej »
"Ostatnie wrażenie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"No dobrze," powiedziałem malarzowi po dwóch tygodniach pracy. "Podobają mi się nowe kolory, ale nie jestem zadowolony ze staranności wykonania. W kilku miejscach pojawiły się zacieki. No i te zadrapania na drzwiach. To na pewno zapamiętam. Rachunek też :-(" Zdrowy rozsądek podpowiada, że każdy produkt lub usługa MUSI pozostawić dobre wrażenie. Dlatego [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-04 | więcej »
"Coś za darmo"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Bezpłatny, darmowy, gratisowy... O tych przymiotnikach można powiedzieć, że są nadużywane, wytarte i wyblakłe, ale ich hipnotyczne działanie wciąż magicznie przyciąga klientów – ludzie nie mogą oprzeć się pokusie przyjęcia czegoś za darmo, nawet jeśli jest to tylko kolorowy balonik. Bezpłatne oferty działają z dwóch powodów: 1. Nowi klienci mogą bezstresowo wypróbować Twój produkt [...]
Bogusław Feliszek | 2011-05-02 | więcej »
"Perswazja, czyli nikt nie jest samotną wyspą"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kto oprócz dzieci wykazuje największe talenty perswazyjne? Jak udaje mu się osiągać znakomite rezultaty w przekonywaniu do swojej racji? Czy jest od Ciebie bardziej inteligentny? Reklama. Czy może być jeszcze gorsza? Ile reklam skłoniło Cię jedynie do zmiany kanału telewizyjnego? Naprawdę kupisz abonament u operatora komórkowego, który pokaże w reklamie modelkę o [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-29 | więcej »
"Quiz skutecznego zarządzania"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jesteś dobrym szefem? Oczekuję szczerej odpowiedzi. Może warto to sprawdzić? Dlaczego nie zrobić tego za pomocą krótkiego quizu? Oto zestaw 20 pytań dotyczących podstawowych umiejętności w zarządzaniu. Na dole znajdziesz odpowiedzi. 1. Słuchanie jest najważniejszą umiejętnością w zarządzaniu. Prawda/Fałsz. 2. Pracownika zawsze należy chwalić w __________________________________ 3. Większość szefów poświęca planowaniu za mało czasu. Prawda/Fałsz. 4. Morale pracowników [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-26 | więcej »
"W poszukiwaniu magicznej formuły public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Marzyciele i filozofowie poszukują magicznej formuły. Liderzy tworzą własne magiczne zaklęcia – magiczne paradygmaty skutecznej komunikacji kryzysowej, przebojowego produktu, unikatowej usługi. Najlepsze z najlepszych. Proste rozwiązania. Złote recepty z warunkiem: "Gdybyśmy tylko mieli...". Stawiając czoła wyzwaniom, wielu z nas gotowych jest zrezygnować ze zdrowego rozsądku na rzecz magicznych formuł, które ułatwiają podejmowanie [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-21 | więcej »
"Pijany świat kontekstu"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy myślisz o swojej organizacji, jakie jest jej miejsce w "wielkim porządku rzeczy"? Jaką ma pozycję w branży? Czy osiąga zaplanowane cele? Czy ma konkurencję? Kto działa na jej szkodę? Ilu ma sojuszników? Kto jest bardziej wpływowy: przyjaciele czy wrogowie? Czy ten układ sił może się zmienić? Jak ją postrzegają klienci, [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-18 | więcej »
"Piękny pomiar skuteczności public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Pomiar skuteczności jest elementarnym etapem oceny programu public relations." Ile razy to słyszałem! Jednak kiedy nadchodzi czas zmierzenia się z prawdą, gdy możemy dumnie podnieść czoło lub z pokorą spuścić głowę, dopiero wtedy przekonujemy się jak kompleksowym wyzwaniem jest public relations. To oczywiste, że pragniesz się dowiedzieć czy Twoje działania public relations prowadzą [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-14 | więcej »
"Nowy zwycięski tandem: żółw i zając"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pamiętasz bajkę Ezopa o żółwiu i zającu? Wszyscy wiemy kto wygrał zakład, prawda? Żółw i zając pokłócili się kto jest szybszy. Zdecydowali rozwiązać spór w wyścigu. Szybkonogi zając wystartował jak rakieta. Po jakimś czasie widząc druzgocącą przewagę nad rywalem pozwolił sobie na chwilkę relaksu pod drzewem. Był tak pewny wygranej, że uciął sobie [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-11 | więcej »
"Symulacja kryzysowa"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Symulacja to nasza ulubiona metoda przygotowania się do zarządzania kryzysem i komunikacją kryzysową. Symulacja ROSSA I. Wprowadzenie do symulacji [rozgrzewka] Pracujesz dla europejskiej firmy zajmującej się produkcją, dystrybucją i sprzedażą wody mineralnej. Firma jest numerem 1 w branży. Twoje produkty są popularne i spożywane w całej Europie. Najbardziej znanym i dochodowym produktem jest Rossa – gazowana [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-07 | więcej »
"Komunikacja z szacunkiem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

To zadziwiające, że komunikacja jest nadal jednym z największych wyzwań cywilizacji. Wszyscy jesteśmy niezwykle inteligentni, prawda? Nie damy sobie "wcisnąć kitu". Dlaczego zatem mamy tyle problemów ze zrozumieniem siebie nawzajem, nawet kiedy mówimy tym samym językiem? Komunikacja. Dlatego Pressence Public Relations i nasi konkurenci nie narzekają na brak zajęcia. Z tego samego [...]
Bogusław Feliszek | 2011-04-04 | więcej »
"Ilu specjalistów PR potrzeba do wymiany żarówki?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ilu specjalistów PR potrzeba do wymiany żarówki? Nie mniej niż 35! 1. Jeden do zdobycia informacji, że szykuje się wymiana żarówki. 2. Jeden do nieoficjalnego potwierdzenia plotki. 3. Jeden do publicznego oświadczenia: "Nie potwierdzam. Nie zaprzeczam." 4. Jeden do odkrycia, że żarówka, która będzie wymieniona służy już 10 lat, to znaczy 20% dłużej niż typowa żarówka. 5. [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-31 | Komentarze [2] więcej »
"Komunikacja to nie randka w ciemno"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Mówiłem to wielokrotnie i powtórzę raz jeszcze: "Komunikacja rozpoczyna się od zebrania informacji i ich inteligentnej interpretacji." Bardzo trudno zabiegać o skuteczną komunikację bez wiedzy kim są ludzie, z którymi chcesz się komunikować. Komunikacja to nie randka w ciemno. Zaczynam przewracać oczami kiedy słyszę: "Musimy przekazać tą wiadomość". Rzadko natomiast słyszę dlaczego [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-28 | Komentarze [1] więcej »
"Katastrofa po japońsku"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Tsunami w Japonii spowodowało większe straty niż trzęsienie ziemi. Interesuje Cię dlaczego? Oto sześć powodów: 1. Rząd Czy tsunami w tamtej części globu to dla kogoś niespodzianka? Raczej nie. A zbudowanie elektrowni atomowej na terenie nawiedzanym przez trzęsienia ziemi? Rząd japoński i polityczni liderzy przez ostatnie lata byli zamieszani w wiele skandali. Brak stabilizacji w polityce [...]
Bogusław Feliszek | 2011-03-24 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Wywiad Komunikacja Praktycy Firma Reporter Media Internet Klienci Reporterzy Informacja Tusk Google Rzecznik Public Kaczyński Gazeta Pressence Twitter Problem Gapa Polska Dziennikarze Prawda Dziennikarz PRACOWNICY Relations Relacje Agencje Szef



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Po co są dziennikarze?
2. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
3. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
8. Masz strategię komunikacji z mediami?
9. Dlaczego nie jesteśmy najtańszą agencją PR w Polsce
10. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl