Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2009-06-04
"20 pytań do kandydata do Europarlamentu"

20 pytań do kandydata do Europarlamentu

W 1989 roku odzyskaliśmy prawo do zadawania pytań kandydatom do wszystkich funkcji publicznych - przyszłym radnym i parlamentarzystom. Prawo do pytania to jedno, a uzyskanie odpowiedzi to drugie. Czy potrafimy pytać i egzekwować odpowiedzi?

Kandydaci do Parlamentu Europejskiego w okresie przedwyborczym chętnie spotkają się z wyborcami. To wyjątkowa okazja, żeby zadać im kilka pytań.

Nie wiesz o co pytać?

Oto 20 propozycji:

PRAWO

1. Gdzie kandydat mieszka? Sprawdź czy adres zamieszkania pokrywa się z obszarem okręgu wyborczego kandydata. Jeśli nie, zapytaj dlaczego.

2. Czy był kiedykolwiek skazany prawomocnym wyrokiem? Nie chodzi o mandat za złe parkowanie.

3. Czy kiedykolwiek miał zakaz opuszczania kraju?

4. Czy kiedykolwiek przegrał sprawę w sądzie?

5. Czy kiedykolwiek kupował, zażywał lub sprzedawał narkotyki?

FINANSE / PODATKI

6. Kto finansuje kampanię wyborczą kandydata?

7. Czy popełnił błąd w zeznaniu/oświadczeniu podatkowym? Kiedy? Kto wykrył ten błąd? Czy błąd został poprawiony?

8. Czy był ukarany przez Urząd Skarbowy/Urząd Kontroli Skarbowej?

9. Czy płaci alimenty?

RODZINA

10. Czy kandydat jest/był zaręczony, żonaty lub rozwiedziony - z kim i kiedy?

11. Czy ma dzieci? W jakim wieku i jakie są ich imiona?

12. Do której chodzą szkoły (lub chodziły)? Jeśli nie uczęszczały do szkół państwowych, dlaczego?

ORGANIZACJE

13. Do jakich społecznych organizacji należy kandydat? Sprawdź czym ta organizacja się zajmuje. Jeśli prowadzi kontrowersyjną działalność, poproś kandydata o wyjaśnienia dlaczego w niej działa i ile czasu temu poświęca.

14. Jakie organizacje charytatywne, pozarządowe, społeczne wspomagał finansowo w ubiegłym roku?

PRACA

15. Gdzie kandydat obecnie pracuje?

16. Czy jest właścicielem firmy? Jakiej/jakich? Czy są firmy, w których posiada ponad 5 procent udziałów? W urzędach samorządowych i państwowych znajdziesz więcej danych na ich temat. W rejestrach sądowych możesz sprawdzić czy przeciwko tym firmom są/były prowadzone postępowania sądowe.

17. Czy był kiedyś zwolniony z pracy? Jeśli tak, dlaczego?

WYKSZTAŁCENIE / KWALIFIKACJE

18. Jakie kandydat ma wykształcenie? Gdzie je uzyskał i kiedy?

19. Jakie ma kwalifikacje do bycia europarlamentarzystą?

20. Jakie zna języki obce? Jakie ma certyfikaty potwierdzające opanowanie tych języków?

TRZY PORADY

Na koniec trzy porady dla wyborców:

1. Odpowiedzi kandydatów muszą być konkretne. Nie przyjmuj żadnych niekompletnych lub warunkowych odpowiedzi.

2. Jeśli to możliwe w czasie publicznych spotkań, nagrywaj odpowiedzi kandydatów na video. Kandydaci wtedy mniej kłamią.

3. Nie ulegaj propagandzie "straconego głosu". Celem demokratycznych wyborów nie jest wzmocnienie silnego i osłabienie słabego. Jeżeli Twój kandydat nie zostanie europarlamentarzystą, nic złego się nie stanie. Ważne, żebyś na niego zagłosował. Tylko tyle i aż tyle. Reszta to partyjna propaganda na czas wyborów.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Pressence Problem Relations Kaczyński Firma Dziennikarz Dziennikarze Twitter Polska Reporterzy Gapa Rzecznik Media Agencje PRACOWNICY Prawda Komunikacja Google Relacje Internet Reporter Wywiad Informacja Public Gazeta Praktycy Klienci Tusk Szef



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Anty-negatywny apel polityczny
2. Terroryzm i media
3. Pięć medialnych potrzeb
4. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
5. Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej
6. Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR
7. Oszczędź reporterowi trochę czasu
8. 20 wypadków, które teoretycznie nigdy nie powinny się wydarzyć
9. Polityk w mediach
10. Redaktor czy reporter?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl