Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-03-18
"Czego nowe media nie zmieniły w komunikacji"

Czego nowe media nie zmieniły w komunikacji

Nowe media rządzą w tym roku, więc eksperci public relations zastanawiają się jak dopasować strategie PR do nowego środowiska komunikacyjnego.

Gra warta świeczki – bez wątpienia – ale należy także rozważyć co się nie zmieniło. A nie zmieniło się dużo rzeczy.

Także w świecie "nowych" mediów ludzie oczekują dzielenia się wartościowymi informacjami.

Oto krótkie przypomnienie co czyni informację godną upowszechnienia:

1. Aktualność – najnowsze wiadomości wypierają starsze.

2. Wpływ – im większej grupy dotyczy informacja, tym jest cenniejsza.

3. Konflikt – spór, kontrowersja i napięcie dobrze się sprzedają.

4. Kaliber – ludzie popularni uważani są za bardziej atrakcyjnych medialnie.

5. Lokalność – temat bliższy odbiorcy jest ważniejszy od odległego; uwaga: bliski odnosi się nie tylko do geografii, ale także zainteresowań odbiorcy (rynek, branża, nisza).

6. Wyjątkowość – kto nie lubi "dziwnych" informacji?

To, że tanim kosztem możesz komunikować się non-stop praktycznie z całym światem nie znaczy, że nie powinieneś filtrować treści swoich komunikatów – jeśli nie chcesz zrazić do siebie otoczenia.

Ludzka natura

Ludzie są istotami społecznymi, najlepiej czują się w grupie. Dlatego szukamy towarzystwa innych ludzi. Kieruje nami ciekawość. Lubimy gromadzić informacje i dzielić się nimi. Ten artykuł jest tego przykładem.

Serwisy społecznościowe zdobyły ogromną popularność, gdyż pomagają nam rozwijać w naturalny sposób nasze wrodzone potrzeby komunikacyjne. Twitter i Facebook mogą kiedyś stracić popularność, ale nasz apetyt na nowe informacje i zdobywanie nowych kontaktów nigdy nie będzie zaspokojony.

Po erze "nowych" mediów pojawi się kolejna generacja "nowszych" mediów, które jeszcze lepiej pomogą ludziom dzielić się informacjami i komentarzami. Zmiany w komunikacji mają charakter ewolucyjny (ich efekt czasem wywołuje wrażenie rewolucji) i ich szybkość zależy od zdolności ludzi do spożytkowania ich w codziennej komunikacji i właściwej oceny wartości.

Sama gonitwa za nowinkami technologicznymi będzie tylko marnowaniem czasu jeżeli nie będzie jej towarzyszyć analiza jak je efektywnie wykorzystać.

Konkluzja

Kocham public relations i dlatego zawsze jestem w pierwszym rzędzie tych, którzy kwestionują potrzebę "komunikacji dla samej komunikacji". Komunikacja biznesowa musi mieć cel. Każda organizacja zorientowana jest na realizację celów i właściwie rozumiane public relations musi jej w tym pomagać.

Jako praktycy PR powinniśmy przede wszystkim troszczyć się jak zwiększać zyski naszej organizacji i dopiero z tego punktu odniesienia rozwijać i stosować strategie, taktyki i narzędzia, które pomogą osiągać główne cele. Informacja ekscytująca członków zarządu często nie ma żadnej wartości dla klientów organizacji. Im szybciej pogodzą się z tym faktem, tym lepiej dla organizacji.

Należy regularnie przeprowadzać inwentaryzację "stanu magazynu" narzędzi komunikacyjnych pod kątem ich przydatności w realizacji strategicznych priorytetów.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Dziennikarz Klient Google Media Informacja Relacje Dziennikarze Relations Pressence Reporterzy Gapa Kaczyński Klienci Szef Prawda Praktycy Twitter Reporter Polska Tusk Wywiad PRACOWNICY Internet Agencje Rzecznik Komunikacja Public Firma Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Prawdziwy kryzys Toyoty
2. Sprzedawca jak saper
3. Masz strategię komunikacji z mediami?
4. Dobra strategia medialna
5. Redaktor czy reporter?
6. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
7. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
8. 5 rzeczy jakich pracownicy oczekują od komunikacji wewnętrznej
9. Znasz Toma Petersa?
10. Ukryte koszty wewnętrznego PR
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl