Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-02-10
"SCC, czyli słowa czynią cuda"

SCC, czyli słowa czynią cuda

Ile razy poczułeś się urażony cudzymi słowami?

Być może w ostatniej chwili odstąpiłeś od kupna, poczułeś się zawiedziony, dotknięty i trudno Ci racjonalnie wytłumaczyć dlaczego.

Używanie właściwych słów odgrywa kluczową rolę w budowaniu relacji z dziennikarzami, klientami, współpracownikami i partnerami w interesach.

Jakie są nasze "ukochane" słowa?

Łatwy, prosty, sprawdzony, zaoszczędzić, odkryć, gwarantować, bezpieczeństwo, zdrowie, miłość, pieniądze, potrzeba, wyniki, sukces.

Zgadłem?

Które zachęcają Ciebie do działania?

Jeśli jesteś osobą zorientowaną na sukces i wyniki, na pewno zwrócisz uwagę na "sukces" i "wyniki". Jeśli potrzebujesz dowodów, że produkt spełni Twoje oczekiwania, to "wyniki" lub "zaoszczędzić" zrobią na Tobie mniejsze wrażenie niż "gwarantować" i "sprawdzony".

Kluczem jest ustalenie co jest ważne dla osoby, z którą rozmawiasz i skupić się właśnie na tym (nie na tym - co Twoim zdaniem - powinna wiedzieć!).

Unikanie konfliktu

Inną skuteczną umiejętnością komunikacyjną jest takie przekazywanie swoich opinii, aby nie doprowadzić do konfliktu lub nie upokorzyć adwersarza.

Jak często jesteś świadkiem rozmów, w których słyszysz, "Zgadzam się, ale..." Jaki komunikat zapamiętujesz kiedy pojawia się "ale"? Mylisz się! Zwykle wtedy czujesz frustrację, prawda?

Jedno z najmocniejszych słów w języku polskim składa się tylko z jednej litery i ma ogromną siłę łączenia różnych punktów widzenia. To magiczne słowo to spójnik "I".

Pomyśl przez chwilę. Jak poczujesz się kiedy w odpowiedzi na Twoją opinię usłyszysz?

"Zgadzam się z tym co mówisz i..." lub

"Rozumiem co mówisz i..." lub

"To słuszna uwaga i..."

Porównaj z "ale":

"Zgadzam się z tym co mówisz, ale..." lub

"Rozumiem co mówisz, ale..." lub

"To słuszna uwaga, ale..."

Zamiast negować komentarze innych osób (tak działa słowo "ale"), lepiej używać spójnika "i", który bezkonfliktowo łączy Twoje opinie z cudzymi.

Na naszych szkoleniach medialnych spójnik "i" wywołuje zdumiewające efekty. Uczestnicy przyznają, "Zaczynam kontrolować to, co mówię" i "Muszę uważnie słuchać drugiej osoby zanim coś powiem". Czyż nie o to właśnie chodzi w skutecznej komunikacji?

Konkluzja

Większa wrażliwość i świadomość wagi naszych słów pomaga tworzyć lepsze relacje z drugą osobą poprzez poznanie jej punktu widzenia i stworzenie atmosfery wzajemnego zrozumienia. A to prowadzi do bardziej efektywnych kontaktów z mediami i partnerami biznesowymi.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Agencje Pressence Dziennikarz Informacja Twitter Media Klienci Problem Google Polska Klient Relations Internet Gazeta Public Rzecznik Reporterzy Praktycy PRACOWNICY Kaczyński Szef Komunikacja Tusk Dziennikarze Relacje Gapa Firma Wywiad Reporter Prawda



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Po co są dziennikarze?
2. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
3. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
8. Masz strategię komunikacji z mediami?
9. Dlaczego nie jesteśmy najtańszą agencją PR w Polsce
10. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl