Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2011-06-09
"Gin?ca reklamowa kreatywno??"

Gin?ca reklamowa kreatywno??

Je?li wierzy? biologom, z powierzchni Ziemi znikn??o ponad 99,9% wszystkich gatunków zwierz?t jakie kiedykolwiek na niej ?y?y.

Przyczyn wygini?cia tylu gatunków fauny jest mnóstwo. W d?ugiej historii naszej planety wielokrotnie zwierz?ta gin??y w katastrofach naturalnych. Inne znikn??y w wyniku masowych chorób. Za cz??? najnowszych przypadków odpowiedzialny jest cz?owiek. Niektóre gatunki nie potrafi?y dopasowa? si? do nowych warunków otoczenia – w swoim rozwoju ewolucyjnym dotar?y do stacji KONIEC.

Odnosz? wra?enie, ?e reklama powoli dociera w?a?nie do takiego punktu – ewolucyjny koniec kreatywno?ci.

Przez ponad pó? wieku reklamy telewizyjne by?y dominuj?c? form? ?ycia na Ziemi. Rozwija?y si?, mimo ?e w wi?kszo?ci przeci?tne, by?y ho?ubione na festiwalach – wyj?tkowo rzadko zaskakiwa?y mistrzostwem i wyobra?ni?.

Wieczór z pilotem

Dzi? jeden wieczór z pilotem w r?ku przed telewizorem wystarczy, ?eby doj?? do wniosku, ?e ta "forma ?ycia" reklamowego jest w ?miertelnej agonii.

Przypomina mi si? sytuacja z muzyk? rockow? z lat 90-tych. Wszystko co s?ysza?em przypomina?o muzyk?, któr? pozna?em wcze?niej. Nie mia?em w?tpliwo?ci, ?e bez nowych pomys?ów ten gatunek muzyczny umrze.

Niestety, to, co dzieje si? w przemy?le reklamowym (tak, to jest przemys?) wygl?da na dogorywanie z powodu braku ?wie?ego powietrza. Inteligentni ludzie nie musz? zgadza? si? co do efektywno?ci reklam w Internecie. Ale trudno jest mi otrz?sn?? si? ze zdumienia wywo?anego ca?kowitym brakiem czaru, wirtuozerii i wyobra?ni wi?kszo?ci reklam online.

"Kreacja" online

Czy reklamowa kreatywno?? ma si? kojarzy? z optymalizacj? listy hase? kluczowych (meta tags) lub prostymi jak cep wpisami na Twitterze? Czy przysz?o?? reklamy wida? na idiotycznych nagraniach video na YouTube, wyskakuj?cych okienkach i ?enuj?cych pro?bach o "lajki" na Facebooku?

Wcale nie tak dawno temu ludzie ch?tnie rozmawiali o telewizyjnych spotach reklamowych i tak, tak... lubili te? ponarzeka?. Czy kto? kiedy? zapyta? Ci?: "Widzia?e? wczoraj wieczorem t? list? wyników na Google?" lub powiedzia?: "Widzia?em na Facebooku rewelacyjn? stron? firmow?."? Ludziom ju? nawet nie chce si? narzeka? na reklamy w Internecie.

Wbrew temu co g?osz? na konferencjach naukowych niektóre t?gie g?owy, reklamie nie grozi wymarcie. To, co ginie (obawiam si?, ?e bezpowrotnie) to reklamowa kreatywno?? – jedyna rzecz, która sprawia, ?e praca w tym przemy?le jest jeszcze do zniesienia.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Media Polska Firma Tusk Wywiad Twitter Public Rzecznik Internet Informacja Komunikacja Klient Gazeta Praktycy Gapa Kaczy?ski Agencje Dziennikarz Relations Dziennikarze Relacje Reporter Szef Pressence Reporterzy Google Klienci Problem Prawda PRACOWNICY



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
3. Co mówi u?cisk d?oni
4. Prawda o agencjach PR i szkoleniach medialnych
5. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
6. Co ??czy PR z lataniem samolotem
7. Gwarancja jako?ci us?ug agencji PR
8. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
9. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
10. Czytanie z oczu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl