Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-06-30
"Jak szkolenie medialne pomaga w małżeństwie"

Jak szkolenie medialne pomaga w małżeństwie

Czy szkolenie medialne pomaga w małżeństwie?

Wielu uczestników naszych szkoleń uważa, że tak. Często zapowiadają, że zamierzają wypróbować w domu techniki komunikacji, które poznają w praktyce na szkoleniu.

Żeby nie było nieporozumień, wiele technik komunikacji medialnej nie można wykorzystać w życiu osobistym. Na przykład, nie możesz powiedzieć żonie, że nie jesteś dostatecznie kompetentny, aby odpowiedzieć na jej ważne pytanie, ale z przyjemnością podasz nazwisko i numer telefonu lepiej poinformowanej osoby.

Widzę jednak co najmniej pięć praktycznych porad z naszych szkoleń medialnych, które pomogą poprawić relacje z partnerem lub partnerką. Przyznam, że mam lekką tremę, gdyż pierwszy (i raczej ostatni) raz występuję w roli małżeńskiego terapeuty.

1. Krótka pauza przed odpowiedzią. W wywiadach, które nie są nadawane "na żywo", radzimy uczestnikom szkoleń poczekać kilka sekund przed rozpoczęciem odpowiedzi. Krótka pauza daje okazję do sformułowania i przekazania bardziej konkretnego, zwartego i jasnego komunikatu.

Chwila milczenia obniża temperaturę agresywnych wywiadów i daje rzecznikowi szansę odzyskania kontroli nad przebiegiem rozmowy. Każdy kto kiedykolwiek kłócił się z członkiem rodziny zna i docenia ozdrowieńczą wartość "głębokiego oddechu" i spowolnienia tempa wymiany zdań.

2. Główny problem. Kiedy reporter zadaje agresywne i tendencyjne pytania, doświadczony rzecznik prasowy szuka w nich głównego problemu. Na przykład, jeżeli dziennikarz pyta dlaczego firma trzeci kwartał z rzędu wykazuje spadek sprzedaży, podstawowe pytanie prawdopodobnie brzmi: "Czy firma ma kłopoty?"

Sprzeczki o to, kto nie opuścił w łazience deski klozetowej rzadko dotyczą samej deski. Zazwyczaj kryją jakiś inny problem – być może ktoś z małżonków czuje się lekceważony lub niedoceniany. Następnym razem szukaj w sporze między słowami źródła prawdziwego problemu.

3. Unikanie wątków pobocznych. Zauważyłeś co się dzieje kiedy zaczynasz się kłócić? Nagle – ni z gruszki ni z pietruszki – wprowadzasz do rozmowy mniej ważne wątki. Konflikt przenosi się na mało istotne sprawy, zamiast skupić się na podstawowym źródle nieporozumienia.

Doświadczony rzecznik prasowy nie da się wciągnąć w drobne utarczki słowne. Jeżeli rozpoczniesz spór na trzeciorzędny temat, to właśnie on może trafić na pierwsze strony gazet – i to właśnie ten "temat" potem jeszcze przez lata będzie powracać w domowych niesnaskach.

4. Ton wypowiedzi. Pamiętasz swoje odczucia kiedy ostatnio zobaczyłeś w telewizji agresywną reakcję gościa na pytanie dziennikarza. Jak oceniłeś to zachowanie? Większość ludzi myślało podobnie: "Ale nieokrzesany prostak!"

Moje doświadczenie uczy, że w prywatnych relacjach jest podobnie. Kiedy Pani Media Gapa (która jest ogromnie cierpliwą osobą) ma do mnie o coś pretensję, widzę przed sobą dwa wyjścia. Albo jej wysłuchać, zgodzić się z argumentami i obiecać poprawę. Albo odrzucić wszystkie zarzuty i przejść do kontrataku – co prowadzi do niepotrzebnej eskalacji konfliktu.

5. Szybkie i szczere przeprosiny. W pierwszych godzinach, czasem nawet dniach, kryzysu firmy zbyt często odrzucają wszelkie oskarżenia i nie chcą przyznać się do najmniejszego błędu. Kiedy nieco ochłoną – media w tym czasie nie zostawiają na nich suchej nitki – zmieniają strategię i przechodzą do bardziej "miękkiej" komunikacji. Powoli "liżą" bolesne i niepotrzebne rany. Kiedy popełnisz błąd, szybko się do tego przyznaj. To skraca czas najtrudniejszej fazy kryzysu i pomaga skupić się na rzeczy najważniejszej – na rozwiązaniu problemu.

Mam nadzieję, że przypomnę sobie własne porady kiedy następnym razem coś popsuję w swoim związku.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Kaczyński Google Agencje Reporter Firma Wywiad Public Komunikacja Reporterzy Relacje Klient Gazeta Szef Dziennikarz Twitter Klienci Praktycy Problem Gapa PRACOWNICY Pressence Polska Informacja Dziennikarze Media Prawda Relations Tusk Rzecznik Internet



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Opowieść o dwóch lustrach, czyli audyt wizerunku
2. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
3. Słowa i znaczenia w PR
4. Dlaczego kreatywny PR jest najlepszą strategią
5. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
6. Pijany świat kontekstu
7. Czytanie z oczu
8. Pięć medialnych potrzeb
9. Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR
10. Wrażenia i spostrzeżenia
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl