Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2013-12-27
"Sławomir Nowak – Media Gapa 2013"

Sławomir Nowak – Media Gapa 2013

Sławomir Nowak, były minister transportu, otrzymał tytuł "Media Gapa 2013" za wypowiedź: "Nigdy nie ułatwiałem ani nie pomagałem w prowadzeniu biznesu, zdobywaniu zleceń lub kontraktów firmie CAM Media ani żadnej innej firmie!" w oświadczeniu po publikacji artykułu "Układy ministra Nowaka z biznesmenami zarabiającymi na państwie" we "Wprost", 22.04.2013.

Drugie miejsce przypadło gen. Waldemarowi Skrzypczakowi, byłemu wiceministrowi MON za zdanie: "Oświadczam, że nigdy w czasie służby w Wojsku Polskim i później pracy w Ministerstwie Obrony Narodowej nie przyjmowałem żadnych korzyści majątkowych. Moje działania w każdej roli zawsze miały na celu dobro Sił Zbrojnych." 25.09.2013.

Trzecie miejsce otrzymał Paweł Wojtunik, szef CBA, za stwierdzenie: "Nie mam doœświadczeń brania udziału w skoordynowanych operacjach polityczno-rządowych." po zarzutach, że CBA monitoruje działania MSWiA na polityczne zlecenie premiera Donalda Tuska. Gazeta.pl, 22.11.2013.

Media Gapa to osoba, która zapomina, że powtarzanie w mediach fałszywych, negatywnych i niesprawiedliwych oskarżeń, komentarzy i spekulacji zwiększa ryzyko wprowadzenia ich do debaty publicznej oraz zmniejsza kontrolę nad tym, co się o niej mówi, jak się ją postrzega i jak to wpływa na jej reputację.

Pod uwagę brane były także następujące wypowiedzi:

1. "Bronisław Komorowski nie apelował, by nie iść na głosowanie, tylko zasugerował, że sam je zbojkotuje." – prof. Tomasz Nałęcz, prezydencki doradca o referendum w sprawie odwołania Hanny Gronkiewicz-Waltz ze stanowiska prezydenta Warszawy. PR 1, 15.10.2013.

2. "To śledztwo nie było prywatnym folwarkiem, nadzorowali je politycy i armia prokuratorów." – Jerzy Mierzewski, prokurator, który od 1998 do 2009 roku prowadził śledztwo w sprawie zabójstwa generała Marka Papały. TVN24, 2.08.2013.

3. "Polsce w żaden sposób, ale to w żaden sposób nie grozi katastrofa finansowa." – Jan Vincent Rostowski, minister finansów, w debacie sejmowej. 24.07.2013.

4. "Zawsze w relacjach służbowych, w stosunku do innych policjantów przestrzegałam zasady etyki zawodowej i nigdy mnie nie łączyły z opolskim komendantem wojewódzkim żadne bliższe relacje osobiste i nie byłam jego kochanką. Takie twierdzenie to jest zwykłe pomówienie." – nadkomisarz Katarzyna Szawdylas-Wasielewska o swojej współpracy z generałem Leszkiem Marcem, odwołanym Komendantem Wojewódzkim Policji w Opolu. TVN "Uwaga", 25.06.2013.

5. "Nigdy nie złamałem prawa ani nie dopuściłem się żadnych zachowań, które mogłyby narazić na szwank dobre imię polskiej policji. Nie zhańbiłem i nie splamiłem munduru policjanta." – inspektor Dariusz Wierzbicki, komendant powiatowy w Strzelcach Opolskich, w oświadczeniu dla mediów po publikacji informacji, że utrzymywał kontakty z prostytutkami. Nowa Trybuna Opolska, 28.05.2013.

6. "Z nikim nie toczymy wojny. Nigdy nie mówiliśmy, że TV Trwam nie ma prawa obecności na multipleksie. To przypisywane nam intencje, żeby wygodniej nas ustawić do bicia." – Jan Dworak, przewodniczący KRRiT. Dziennik Gazeta Prawna, 15.03.2013.

7. "Nigdy nie odczuwałem ani nie okazywałem pogardy podległym mi pracownikom urzędu marszałkowskiego. [...] W moim słowniku nie było i nie ma komend jakie wydaje się podczas tresury psów." – Tomasz Kostuś, wicemarszałek województwa opolskiego, w oświadczeniu na konferencji prasowej po artykule "Nowej Trybuny Opolskiej", że zwraca się do swoich pracowników słowami "siad", "głos" czy "waruj". 26.02.2013.

Zaprzeczenia szkodzą

Zaprzeczenia w mediach drażnią. Zaprzeczenia prowokują dodatkowe pytania. Zaprzeczenia długo zostają w głowie.

Negatyw utrwala podstawową treść przekazu. Zaprzeczenie w odpowiedzi jest też sygnałem przejścia do defensywy.

Pozytywna odpowiedź pokazuje kim jesteś i za czym się opowiadasz. Być może nie tego oczekuje od Ciebie reporter, ale nikt nie może zmusić Ciebie do powiedzenia czegoś, co jest sprzeczne z Twoim interesem.

W poprzednich latach tytuł "Media Gapa" otrzymali Ewa Kopacz, Grzegorz Lato, Mirosław Drzewiecki i Zbigniew Chlebowski.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.00 MediaGapa - ocena artykułu: 4.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarze Relacje PRACOWNICY Tusk Polska Kaczyński Pressence Reporter Klient Relations Firma Google Wywiad Twitter Gazeta Informacja Public Reporterzy Prawda Szef Praktycy Gapa Problem Internet Komunikacja Media Rzecznik Dziennikarz Agencje Klienci



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
3. Karuzela plotek
4. Oby było lepiej niż gorzej, czyli jak wygrać w Nowym Roku
5. Porozmawiamy o Twoim największym wyzwaniu w PR
6. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
7. Myśl jak socjopata, działaj jak święty
8. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
9. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
10. Oszczędź reporterowi trochę czasu
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl