Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2016-10-05
"Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania"

Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania

Nie przepadasz za kontaktami z mediami. Boisz się reporterów zadających trudne pytania, przerywających odpowiedź i przekręcających Twoje słowa. Liczysz, że na szkoleniu medialnym nauczysz się lepiej komunikować się z mediami i swoimi klientami. Doskonale to rozumiem.

Jeśli jednak sądzisz, że celem tego szkolenia jest nauczenie Cię tworzenia jednego lub dwóch kluczowych komunikatów i opanowanie technik sprytnego przechodzenia od odpowiedzi do głównego przesłania (bez względu na kontekst) oraz mocnego podkreślania najważniejszych treści, czeka Cię niemałe rozczarowanie.

Celem szkolenia medialnego nie jest nauka technik manipulacji. Wręcz przeciwnie, chodzi o wybór najciekawszych faktów o tym, co robi Twoja firma i umiejętne włączenie ich do odpowiedzi wtedy kiedy to będzie logicznie powiązane z pytaniem reportera. Każda odpowiedź musi być nie tylko zgodna z faktami, ale także wyglądać na zgodną z faktami.

Bądź sobą i odpowiadaj na pytania

Percepcja tego, co mówisz zależy od tego jak to robisz. Kiedy mówisz prawdę i tylko prawdę, ale robisz to bez przekonania, cały przekaz uznany jest za nieprzekonujący. W takim przypadku to, co mówisz jest mało ważne, bo ludzie i tak Ci nie uwierzą. Podobnie odniosą się do firmy, którą reprezentujesz.

Jeśli chcesz być zadowolony z wywiadu, bądź sobą i odpowiadaj na pytania. Jeśli Twoja firma działa prawidłowo i dba o interesy swoich klientów, nie masz powodu do obaw lub wstydu – każde pytanie reportera jest okazją do pokazania się z jak najlepszej strony.

Oto 10 porad z naszych szkoleń medialnych jak radzić sobie w trudnych sytuacjach:

1. Zachowaj zimną krew nawet w przypadku najostrzejszej prowokacji reportera.

2. Nie mów "bez komentarza". To brzmi arogancko i wygląda na przyznanie się do winy.

3. Nie bądź niewolnikiem tezy i planu rozmowy reportera. Trzymaj się swego planu i tego, co chcesz powiedzieć. Każdą tezę popieraj faktami i przykładami.

4. Jeśli czegoś nie wiesz, nie wstydź się do tego przyznać.

5. Nie denerwuj się kiedy reporter pyta o to samo kilka razy. Za każdym razem mów to samo.

6. Nie gdybaj. Nie baw się w spekulacje. Nie komentuj hipotez.

7. Nie oceniaj tego, co mówią inni. Reporter powołując się na cudzą wypowiedź chce, żebyś skrytykował jej autora. Potem poprosi kogoś o ocenę Twojej wypowiedzi.

8. Nie powtarzaj negatywnych pytań lub obraźliwych komentarzy. Odnoś się tylko do faktów.

9. Nie proś reportera o wyjaśnienie pytania. Jeśli pytanie jest niejasne, odpowiedz tak jak je rozumiesz. Prośba o wyjaśnienie wygląda na grę na czas i/lub próbę uniku.

10. Mów tylko to, co chcesz powiedzieć. I ani słowa więcej.

Konkluzja

To prawda, że agresywny i wścibski reporter może wyprowadzić z równowagi najbardziej prawdomównego i uczciwego rzecznika prasowego. Spokój, opanowanie i jasny plan tego, co chcesz zrobić i powiedzieć pomagają wyjść obronną ręką z najtrudniejszych sytuacji.

Jeśli podoba Ci się nasze podejście do szkoleń medialnych i jesteś zainteresowany takim szkoleniem, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Firma Pressence Gapa Reporter Tusk Agencje Problem Klient Wywiad Gazeta Relations Twitter Szef PRACOWNICY Dziennikarze Relacje Informacja Praktycy Public Kaczyński Komunikacja Rzecznik Polska Reporterzy Klienci Google Prawda Dziennikarz Internet Media



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
2. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
3. Po co są dziennikarze?
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Masz strategię komunikacji z mediami?
8. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
9. Szybka i dyskretna komunikacja kryzysowa
10. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl