Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2018-09-14
"Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska"

Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska

Dziś to, co mówisz publicznie jest równie ważne jak to, co robisz. Dlatego coraz więcej firm wprowadza do procesu rekrutacyjnego na ważne i odpowiedzialne stanowiska wywiady przed kamerą.

Bezpośrednia rozmowa z kandydatem dostarcza informacji o jego wykształceniu, doświadczeniu i ambicjach. To jak zaprezentuje się w wywiadzie przed kamerą pokaże jakie wrażenie robi w mediach – jak odpowiada na pytania, co mówi o swojej firmie i jak buduje jej reputację. Taki test pozwala także przewidzieć jak zachowa się w sytuacji kryzysowej, na przykład kiedy w firmie wydarzy się coś złego.

Oto 6 powodów dlaczego warto włączyć do procesu rekrutacyjnego wywiad dla mediów:

1. Test wiedzy

Każdy kto decyduje się na wywiad w mediach musi pokazać, że wie o czym mówi. Włączenie wywiadu do procesu rekrutacji pomaga ocenić jak kandydaci zachowują się w publicznych wystąpieniach obserwowanych przez tysiące (miliony?) osób. Jeśli mówią do kamery jasno, rzeczowo i przekonująco, poradzą sobie także we wszystkich sytuacjach zawodowych wymagających nie tylko wiedzy, ale także umiejętności przekonywania i motywacji.

2. Komunikacja z mediami

Jest ogromna różnica pomiędzy rozmową rekrutacyjną a wywiadem dla mediów. 

Dziennikarz jest tylko pośrednikiem (głównym odbiorcą są widzowie, słuchacze lub czytelnicy). Wywiad dla mediów jest krótszy (odpowiedzi są krótsze) i obserwuje go więcej osób. Nie wszyscy lubią pokazywać się w mediach, bo na przykład nie akceptują swojego wyglądu lub głosu. Obserwacja wystąpienia kandydata przed kamerą dostarcza cennych informacji jak zachowuje w stresie.

3. Odpowiedzi na trudne pytania

Dziennikarz pyta, bo chce uzyskać konkretne informacje. Czasem prosi o skomentowanie tego, co powiedzieli inni. To wymaga wyśmienitej znajomości branży i wiedzy co aktualnie interesuje media. Wywiad dla mediów pokazuje m.in. jak kandydaci odpowiadają na pytania, na które nie chcą odpowiedzieć, czy mówią z empatią i czy język ciała zgadza się z przekazem słownym.

4. Kontrola przebiegu wywiadu

Wystąpienie przed kamerą pokazuje jak kandydat kontroluje przebieg wywiadu, na przykład czy ogranicza się do odpowiedzi na pytania czy może także ma coś do powiedzenia sam od siebie. Każdy szef potrafi delikatnie przejąć kontrolę nad rozmową i to jak to kandydat zrobi pokaże czy nadaje się na stanowisko, do którego aspiruje.

5. Jasny przekaz

Kandydat na kierownicze stanowisko powinien posiadać umiejętność jasnego i zwięzłego przedstawiania myśli. Prosty i klarowny język zmniejsza ryzyko nieporozumienia bez względu na temat (premiera produktu, zmiana organizacyjna czy korekta planu finansowego).

6. Zaskakujące sytuacje

Kandydat może mieć pierwszorzędne wykształcenie i imponujące osiągnięcia zawodowe, ale od osób ubiegających się o najwyższe stanowiska oczekuje się także umiejętności improwizacji i podejmowania trafnych decyzji w nieprzewidzianych warunkach. Scenariusz wywiadu może uwzględnić potrzebę sprawdzenia reakcji kandydata w zaskakującej sytuacji.

Konkluzja

Wykorzystanie wywiadu dla mediów w procesie rekrutacji pomaga wybrać najlepszego kandydata. Scenariusz wywiadu jest dopasowany do profilu firmy i jej modelu biznesowego.

Dobra komunikacja z mediami pomaga budować reputację i kształtować pożądany wizerunek. Trudno sobie wyobrazić firmę, której najważniejsi pracownicy boją się mikrofonu i kamery oraz unikają kontaktów z mediami.

Jeśli jesteś zainteresowany włączeniem wywiadu dla mediów do procesu rekrutacyjnego w Twojej firmie, prosimy o kontakt jeszcze dzisiaj. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Informacja Problem Dziennikarze Dziennikarz Klient Reporter Klienci Relacje Kaczyński Komunikacja Internet Prawda Agencje Rzecznik Firma Public Wywiad Praktycy Relations PRACOWNICY Szef Media Twitter Google Pressence Reporterzy Tusk Gapa Polska Gazeta



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Nie musisz korzystać z mediów społecznościowych?
3. Karuzela plotek
4. Oby było lepiej niż gorzej, czyli jak wygrać w Nowym Roku
5. Porozmawiamy o Twoim największym wyzwaniu w PR
6. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
7. Myśl jak socjopata, działaj jak święty
8. 7 ćwiczeń przed wystąpieniem publicznym
9. Dlaczego kreatywny PR jest najlepszą strategią
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2018 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl