Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2010-08-12
"Więcej niż 140 znaków"

Więcej niż 140 znaków

Ile czasu trzeba, żeby umieścić w Internecie 20 miliardów krótkich wiadomości, z których każda składa się maksimum ze 140 znaków? 200 lat? 20? 10?

20 miliardów wpisów pojawiło się w darmowym serwisie społecznościowym Twitter w cztery lata od założenia firmy w 2006 roku, podał serwis GigaTweet.

Ten wynik oznacza, że statystycznie każdy mieszkaniec naszej planety umieścił cztery wpisy, tak zwane tweety. Jeżeli zmniejszymy grupę do użytkowników Twittera, otrzymamy liczbę 200 wiadomości od jednego internauty.

Komunikat pojawił się dwa miesiące po informacji o przekroczeniu 15 miliardów wiadomości i pięć miesięcy po osiągnięciu 10 miliardów. Pierwsze 10 miliardów w 3,5 roku. Następne 10 miliardów w pięć miesięcy, w tym ostatnie 5 miliardów w dwa miesiące (czerwiec 2010). To daje 770 wpisów co sekundę przez ostatnie 5 miesięcy. Czyli 30 miliardów już za 100 dni. Niewiarygodne!

W lutym co sekundę przybywało 600 wpisów by w czasie Mistrzostw Świata w piłce nożnej pobić rekord 3 tysięcy. Dla porównania w 2007 roku – kiedy Twitter jeszcze raczkował – każdego dnia zasilało go 5 tysięcy wiadomości.

Te liczby pokazują oszałamiający wzrost popularności Twittera. Niebieski ptaszek (symbol Twittera) zdobył pozycję nie tylko nowego domownika, ale coraz bardziej ważnego partnera w interesach i korporacyjnej komunikacji.

Na blogu Twittera można przeczytać, że codziennie dołącza do tego mikrobloga 300 tysięcy internautów – w sumie jest ich ponad 120 milionów.

Twitter nie wypracował jeszcze modelu biznesowego umożliwiającego pobieranie opłat za wysyłanie tweetów (Facebook stoi przed podobnym problemem), ale nie mam wątpliwości, że z czasem takie rozwiązanie się pojawi. Korzystajmy więc póki darmo!

Dynamiczna ekspansja popularności Twittera pokazuje kierunek rozwoju bezpośrednich kanałów komunikacji, dzięki którym praktycy PR mogą komunikować się z rynkiem, klientami i mediami. Przed nami kolejny etap - rynek otwartych mediów, który w ciągu najbliższych pięciu lat wyrośnie na infrastrukturze serwisów społecznościowych.

Za chwilę wrzucam na moje konto na Twitterze wpis nr 339.

Na początku chciałem to wszystko zmieścić w 140 znakach. Ale potem zmieniłem zdanie. Jakoś tak wyszło :-)

PS. Ile z tych 20 miliardów wiadomości na Twitterze należy do Ciebie?

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Rzecznik Reporterzy Agencje Problem Dziennikarze Dziennikarz Gapa Szef Media Tusk Klient Twitter Kaczyński Public Pressence Polska PRACOWNICY Informacja Wywiad Google Reporter Klienci Praktycy Prawda Gazeta Relations Relacje Komunikacja Firma



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Anty-negatywny apel polityczny
2. Terroryzm i media
3. Pięć medialnych potrzeb
4. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
5. Skrucha i żal w komunikacji kryzysowej
6. 20 wypadków, które teoretycznie nigdy nie powinny się wydarzyć
7. Polityk w mediach
8. Taniec kobry z mangustą, czyli 10 sterowników nowego PR
9. Oszczędź reporterowi trochę czasu
10. Redaktor czy reporter?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl