Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-09-18
"Panie Prezydencie, mam pomysł!"

Panie Prezydencie, mam pomysł!

W Pressence Public Relations stale szukamy nowych rozwiązań jak pomóc branży PR i naszemu krajowi.

Na początku października są wybory do Sejmu i Senatu. Partie polityczne przedstawiają konkurencyjne programy wyborcze, politycy tłumaczą dlaczego są lepsi od rywali, dziennikarze zadają w naszym imieniu (tak mówią) dociekliwe pytania. Nikt nie chce wytłumaczyć jak zmniejszyć dług publiczny.

W ramach wyborczej dyskusji jako zaangażowany obywatel (na pewno) i wyborca (być może) pragnę zaprezentować rewelacyjny pomysł uzdrowienia gospodarki. Przedstawiam go z wiarą, że Polacy dostrzegą jego zalety i zażądają natychmiastowego wprowadzenia w życie.

Mój pomysł nie wzbudzi żadnych kontrowersji. Co więcej, wywoła entuzjazm wśród wyborców, dla których największą wartością jest dobro Rzeczypospolitej. Nie wymaga podniesienia (ani obniżenia) podatków, zwiększenia (lub zmniejszenia) płacy minimalnej i pozwoli zaoszczędzić w państwowym budżecie mnóstwo pieniędzy.

Jestem głęboko przekonany, że potrzeba nam więcej przetwarzania odpadów wtórnych.

Konkretnie, mam na myśli wtórne przetwarzanie ustaw.

Ustawy co dwa lata

Nie uważam, że co roku potrzebujemy pakietu nowych ustaw. Nowe uregulowania prawne powinny pojawiać się co dwa lata.

Jeżeli wybieramy prezydenta co pięć lat, dlaczego rok w rok musimy zmieniać tyle ustaw?

Każdego roku posłowie i senatorowie uchwalają setki ustaw. Potem ministrowie opracowują tysiące szczegółowych aktów wykonawczych. I prawdę mówiąc, praktycznie nic się nie zmienia.

Czy ktoś widzi różnicę pomiędzy ustawami z 2010 i 2011 lub 2009 i 2010? Czy naprawdę trzeba było przez cztery lata latać rządowymi lub czarterowymi samolotami, jeździć służbowymi limuzynami, organizować wysłuchania publiczne, sejmowe debaty i przesłuchania specjalnych komisji? Czy ktoś widzi jakąś korzyść? Ja nie.

Załóżmy, że zgodzimy się uchwalać nowe ustawy tylko w lata parzyste. Wtedy w lata nieparzyste możemy wysyłać parlamentarzystów na bezpłatny urlop do domu. Niech przez ten rok denerwują swoje rodziny, nie nas. Nikt nie zauważy ich nieobecności na Wiejskiej, a my zaoszczędzimy mnóstwo publicznych pieniędzy.

Minusy i plusy

Zdaję sobie sprawę, że wysłanie naszych ustawodawców na rok do domu może odbić się niekorzystnie na niektórych branżach, na przykład, zmniejszą się obroty agencji towarzyskich. Spadnie też liczba wpisów na Twitterze i Facebooku. Ale korzyści przewyższą straty.

Żeby przyśpieszyć przyjęcie mojego pomysłu przez obydwie izby parlamentu proponuję dać mu nazwę jednoczącą wszystkie partie polityczne "Zjednoczona Deklaracja Ustawowej Niepodległości 2011" – w skrócie ZDUN 2011. Jak będą pytać, możemy powiedzieć, że chodzi o ocalenie naszych konstytucyjnych wartości.

Oto pięć korzyści mojego pomysłu:

1. 50% mniej kłótni w telewizji.

2. Mniejsze uzależnienie od surowców energetycznych (w tym ropy) i zmniejszenie dziury ozonowej, gdyż parlamentarzyści nie będą tak często latać samolotami po całym świecie na konferencje naukowe sponsorowane przez [nazwa dowolnej firmy farmaceutycznej, koncernu zbrojeniowego, producenta samochodów, itd.]

3. Zmniejszenie liczby politycznych blogów z tysiąca do kilku.

4. Dysponując większą ilością wolnego czasu parlamentarzyści bardziej zadbają o swój wygląd (siłownia i botoks?), wykształcenie i znajomość języków obcych (polecam chiński).

5. Prof. Tomasz Nałęcz będzie miał więcej czasu na pisanie książek.

Polecam mój pomysł z głębi serca, na dobry początek wystarczy przetworzyć ustawy z zeszłego roku – nie były takie złe.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.50 MediaGapa - ocena artykułu: 4.50

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Usługi PR powinny być wyceniane jak:

wizyta u dentysty (ważne, żeby już nie bolało)
0%
praca górnika (bez nas nie przeżyjecie zimy)
0%
spotkanie u wróżki (na początek 50 zł na stół)
0%
sesja u psychoanalityka (doktorze, kto mnie dzisiaj polubi?)
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Wywiad Internet Relacje Dziennikarz Reporter PRACOWNICY Twitter Informacja Kaczyński Reporterzy Tusk Prawda Relations Agencje Gazeta Google Gapa Public Komunikacja Pressence Media Dziennikarze Problem Praktycy Rzecznik Klient Polska Szef Klienci Firma



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Czytanie z oczu
3. Jak kończy się zamiatanie problemów pod dywan...
4. Relacje szefa firmy z mediami
5. Efekt nocebo w mediach społecznościowych
6. Szkolenia kryzysowe na sportowo
7. Prośba o mniej zapytań ofertowych
8. Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR
9. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
10. Mówisz, że pracujesz w PR?
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2019 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl