Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2011-10-25
"30 sygna?ów, ?e pracujesz w public relations"

30 sygna?ów, ?e pracujesz w public relations

Pracujesz w public relations, ale czasem masz co do tego w?tpliwo?ci? A mo?e odwrotnie – nie pracujesz w PR, ale czasami tak si? czujesz?

Oto 30 sygna?ów, ?e pracujesz w public relations:

1. W??czasz komputer przed umyciem z?bów.

2. Dzie? zaczynasz od mocnej kawy i tak samo ko?czysz.

3. Po kawie (porannej i wieczornej) przez kwadrans kasujesz stare Alerty Google o klientach, konkurencji i wszystkim co ich dotyczy.

4. Co najmniej raz w tygodniu dyskutujesz o "ko?cu public relations".

5. Tak si? przejmujesz tym, ?e klient jest najwa?niejszy, ?e zapominasz o obiedzie.

6. Boisz si? wsi??? do samolotu bez telefonu komórkowego.

7. W ci?gu jednej godziny jeste? w stanie napisa? informacj? prasow? o nowym produkcie, przygotowa? plan strategicznej komunikacji kryzysowej i umówi? szefa na wywiad z dziennikarzem krajowego dziennika.

8. W ?rodku nocy potrafisz wyrecytowa? kody telefoniczne do wszystkich miast wojewódzkich w Polsce i najwa?niejszych stolic w Europie.

9. Jeste? za parytetami w polityce i public relations, ale nie widzisz w tym ?adnego sensu.

10. Kasjerka w supermarkecie nie wie gdzie pracujesz, ale ostatnio delikatnie wypytywa?a czy nie znasz jakiej? dobrej agencji PR.

11. Na li?cie numerów szybkiego wybierania w telefonie komórkowym masz prezesa, dyrektora finansowego, dyrektora marketingu, g?ównego informatyka, kierownika dzia?u kadr, szefa ochrony i fryzjera.

12. Najlepsze pomys?y do kampanii public relations przychodz? Ci do g?owy pod prysznicem – dlatego zawsze masz pod r?k? dyktafon.

13. Reporterzy znaj? Twój numer telefonu do domu – na wypadek gdyby? zgubi? swój telefon komórkowy.

14. WSZYSTKO w Twoim ?yciu – od zakupów do chodzenia na basen podporz?dkowane jest rytmowi kolejnych wyda? dzienników telewizyjnych.

15. Zawsze potrafisz przekonuj?co odpowiedzie? na pytanie klienta: "Dlaczego nie dzwoni? do nas w tej sprawie dziennikarz [wpisz tytu? wa?nej gazety]?"

16. Ziewasz kiedy s?yszysz: "Sen jest przereklamowany.", "Wy?pi? si? na cmentarzu.", "Co Ci si? ?ni?o?"

17. Rano, jeszcze w ?ó?ku, sprawdzasz najnowsze informacje dnia.

18. W ka?dy pi?tek ok. 18:00 my?lisz: "Tym razem nie dam si? zaskoczy?. Wiem, ?e najgorsze kryzysy wybuchaj? w weekendy!"

19. Co kwadrans sprawdzasz najnowsze wpisy na Twitterze i Facebooku.

20. Rano na Twojej li?cie zada? s? 23 punkty, pod koniec dnia 32 (tego kryzysu nikt nie móg? przewidzie?).

21. Czasem budzisz si? w ?rodku nocy, ?eby zapisa? rewelacyjny pomys? na kampani? public relations.

22. Potrafisz s?ucha? jednocze?nie dzienników w trzech stacjach radiowych.

23. Kiedy s?yszysz o jakim? kryzysie medialnym natychmiast przypominasz sobie nazwisko rzecznika prasowego firmy w opa?ach.

24. Kopie planu komunikacji kryzysowej masz w biurku, komputerze, tablecie, telefonie komórkowym, samochodzie i domku na dzia?ce.

25. Na prywatnych przyj?ciach Twoje wypowiedzi na przekraczaj? 140 liter.

26. Nigdy nie planujesz niczego na pi?tkowe popo?udnia, bo wiesz, ?e w?a?nie wtedy dziennikarze dzwoni? z wa?nymi i pilnymi pytaniami.

27. Na biurku trzymasz produkty swoich klientów.

28. Chodzisz na si?owni? o 5:00 rano.

29. Kiedy w firmie wybucha powa?ny kryzys i wszyscy uciekaj? przed dziennikarzami, mówisz spokojnie i pewnie do kamery: "Panujemy nad sytuacj?. Wszyscy poszkodowani s? pod troskliw? opiek?. Ustalamy przyczyny: a. incydentu, b. wypadku, c. katastrofy. Nast?pny komunikat za pó? godziny. Dzi?kuj?."

30. Wy??czasz komputer po umyciu z?bów.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Andrzej Strzelczyk 2011-10-25
Znakomity tekst. Tak wygl?da rytm pracy dobrze op?acanego niewolnika. Jest nieco przerysowany. Nawet je?li kto? wygra ten wy?cig szczurów, to nadal pozostanie tylko szczurem. Wi?c, czy warto bra? udzia? w tej gonitwie?
baca 2012-03-14
Nie warto! - odpowiadam poprzednikowi. Ale to ju? zasz?o za daleko i nie ma odwrotu. Nawet miasto, które chce uchodzi? za slow city zabiega o PR. Nawet antysystemowi buntownicy korzystaj? z narz?dzi Systemu...
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Pressence Gapa Twitter Gazeta Prawda Klient PRACOWNICY Polska Relacje Dziennikarze Klienci Praktycy Reporter Problem Kaczy?ski Dziennikarz Reporterzy Szef Tusk Wywiad Relations Internet Komunikacja Media Informacja Firma Google Agencje Public Rzecznik



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Dlaczego debaty wyborcze w telewizji s? ?atwe
2. Przysz?e lekcje z historii
3. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
4. Smakowite micha?ki
5. Co ??czy PR z lataniem samolotem
6. 40 cytatów inspiruj?cych praktyków PR
7. Hanna Gronkiewicz-Waltz - Media Gapa 2017
8. Co mówi u?cisk d?oni
9. Kto robi szkolenia medialne lepiej od nas?
10. My?l jak socjopata, dzia?aj jak ?wi?ty
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl