Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2011-10-25
"30 sygnałów, że pracujesz w public relations"

30 sygnałów, że pracujesz w public relations

Pracujesz w public relations, ale czasem masz co do tego wątpliwości? A może odwrotnie – nie pracujesz w PR, ale czasami tak się czujesz?

Oto 30 sygnałów, że pracujesz w public relations:

1. Włączasz komputer przed umyciem zębów.

2. Dzień zaczynasz od mocnej kawy i tak samo kończysz.

3. Po kawie (porannej i wieczornej) przez kwadrans kasujesz stare Alerty Google o klientach, konkurencji i wszystkim co ich dotyczy.

4. Co najmniej raz w tygodniu dyskutujesz o "końcu public relations".

5. Tak się przejmujesz tym, że klient jest najważniejszy, że zapominasz o obiedzie.

6. Boisz się wsiąść do samolotu bez telefonu komórkowego.

7. W ciągu jednej godziny jesteś w stanie napisać informację prasową o nowym produkcie, przygotować plan strategicznej komunikacji kryzysowej i umówić szefa na wywiad z dziennikarzem krajowego dziennika.

8. W środku nocy potrafisz wyrecytować kody telefoniczne do wszystkich miast wojewódzkich w Polsce i najważniejszych stolic w Europie.

9. Jesteś za parytetami w polityce i public relations, ale nie widzisz w tym żadnego sensu.

10. Kasjerka w supermarkecie nie wie gdzie pracujesz, ale ostatnio delikatnie wypytywała czy nie znasz jakiejś dobrej agencji PR.

11. Na liście numerów szybkiego wybierania w telefonie komórkowym masz prezesa, dyrektora finansowego, dyrektora marketingu, głównego informatyka, kierownika działu kadr, szefa ochrony i fryzjera.

12. Najlepsze pomysły do kampanii public relations przychodzą Ci do głowy pod prysznicem – dlatego zawsze masz pod ręką dyktafon.

13. Reporterzy znają Twój numer telefonu do domu – na wypadek gdybyś zgubił swój telefon komórkowy.

14. WSZYSTKO w Twoim życiu – od zakupów do chodzenia na basen podporządkowane jest rytmowi kolejnych wydań dzienników telewizyjnych.

15. Zawsze potrafisz przekonująco odpowiedzieć na pytanie klienta: "Dlaczego nie dzwonił do nas w tej sprawie dziennikarz [wpisz tytuł ważnej gazety]?"

16. Ziewasz kiedy słyszysz: "Sen jest przereklamowany.", "Wyśpię się na cmentarzu.", "Co Ci się śniło?"

17. Rano, jeszcze w łóżku, sprawdzasz najnowsze informacje dnia.

18. W każdy piątek ok. 18:00 myślisz: "Tym razem nie dam się zaskoczyć. Wiem, że najgorsze kryzysy wybuchają w weekendy!"

19. Co kwadrans sprawdzasz najnowsze wpisy na Twitterze i Facebooku.

20. Rano na Twojej liście zadań są 23 punkty, pod koniec dnia 32 (tego kryzysu nikt nie mógł przewidzieć).

21. Czasem budzisz się w środku nocy, żeby zapisać rewelacyjny pomysł na kampanię public relations.

22. Potrafisz słuchać jednocześnie dzienników w trzech stacjach radiowych.

23. Kiedy słyszysz o jakimś kryzysie medialnym natychmiast przypominasz sobie nazwisko rzecznika prasowego firmy w opałach.

24. Kopie planu komunikacji kryzysowej masz w biurku, komputerze, tablecie, telefonie komórkowym, samochodzie i domku na działce.

25. Na prywatnych przyjęciach Twoje wypowiedzi na przekraczają 140 liter.

26. Nigdy nie planujesz niczego na piątkowe popołudnia, bo wiesz, że właśnie wtedy dziennikarze dzwonią z ważnymi i pilnymi pytaniami.

27. Na biurku trzymasz produkty swoich klientów.

28. Chodzisz na siłownię o 5:00 rano.

29. Kiedy w firmie wybucha poważny kryzys i wszyscy uciekają przed dziennikarzami, mówisz spokojnie i pewnie do kamery: "Panujemy nad sytuacją. Wszyscy poszkodowani są pod troskliwą opieką. Ustalamy przyczyny: a. incydentu, b. wypadku, c. katastrofy. Następny komunikat za pół godziny. Dziękuję."

30. Wyłączasz komputer po umyciu zębów.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.67 MediaGapa - ocena artykułu: 4.67

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Andrzej Strzelczyk 2011-10-25
Znakomity tekst. Tak wygląda rytm pracy dobrze opłacanego niewolnika. Jest nieco przerysowany. Nawet jeśli ktoś wygra ten wyścig szczurów, to nadal pozostanie tylko szczurem. Więc, czy warto brać udział w tej gonitwie?
baca 2012-03-14
Nie warto! - odpowiadam poprzednikowi. Ale to już zaszło za daleko i nie ma odwrotu. Nawet miasto, które chce uchodzić za slow city zabiega o PR. Nawet antysystemowi buntownicy korzystają z narzędzi Systemu...
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Gapa Informacja Problem Reporter Klient Firma Pressence Kaczyński Relations Tusk Dziennikarz Agencje Media Praktycy Reporterzy Prawda Wywiad Polska PRACOWNICY Relacje Internet Komunikacja Szef Gazeta Twitter Rzecznik Google Dziennikarze Klienci Public



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Cztery spojrzenia na sytuacje kryzysowe
2. Kto czyta branżową prasę PR
3. Miligram twórczego pytania
4. Masz tylko 48 godzin
5. Konsumenci nie zmieniają się na żądanie agencji PR
6. Zarządzanie kryzysem to nie uprawianie ogródka
7. Poszukiwacze złotych rozwiązań
8. Kiedy wulkan nie śpi
9. Tego błędu w mediach społecznościowych Ci nie daruję
10. Gdy Pawlak i ja mówimy, czyli zaufanie i wiarygodność
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl