Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2015-02-10
"Jaka jest wartość usług agencji PR?"

Jaka jest wartość usług agencji PR?

Ile to kosztuje i dlaczego tak dużo?

Która agencja PR nie słyszała tego pytania?

W przypadku wybrania złej agencji koszt nie gra roli. Bez względu na cenę – niską czy wysoką – i tak nie zrealizujesz swoich celów PR. Mówmy zatem o dobrych agencjach.

Dlaczego właśnie tyle

Najczęściej zysk agencji PR mieści się między tym, co powinna robić dla swoich klientów, a tym, czego nie robi. Wiem, że to brzmi cynicznie, ale konkurencja jest duża i cena czyni cuda także w PR.

Powody są dwa. Pierwszy wynika z tego, że w agencjach rządzą procesy, zebrania i prezentacje. To zabiera czas, angażuje środki i oczywiście zwiększa koszty. Klienta to nie interesuje. On tego nie widzi i nic z tego nie ma. Organizacja pracy jest wewnętrzną sprawą agencji.

Drugi powód – tym razem bezpośrednio związany z klientem – dotyczy jego niekompetencji. Pracownicy agencji zmuszani są do współpracy z osobami, które nie wiedzą czego chcą, przekazują nieprawdziwe lub niepełne informacje i boją się lub nie potrafią podejmować decyzji. To zwiększa liczbę spotkań, zebrań i narad, z których nic nie wynika.

W efekcie kiedy zbliża się termin zakończenia pewnego etapu pracy nad projektem, główny decydent (zwykle szef firmy) patrzy na pracowników agencji PR z wyrzutem: "Tak mało zrobiliście za takie ogromne pieniądze?" Oczywiście ma na myśli swoje pieniądze, które zapłacił agencji.

Dlatego agencja PR przedstawiając nowemu klientowi ofertę dmucha na zimne. W kalkulacji kosztów realizacji projektu umieszcza czas jaki zmarnuje na kontakty z niewłaściwymi ludźmi przed dotarciem do prawdziwego i kompetentnego decydenta.

Klient agencji, który chce wiedzieć skąd się biorą wysokie (jego zdaniem) honoraria agencji PR powinien zrozumieć ile czasu agencja marnuje na kontakty z niewłaściwymi ludźmi.

Kreatywność w cenie

Jedynym wyjątkowym atutem agencji PR dającym przewagę nad konkurencją jest jej kreatywność. Nie ma dwóch tak samo kreatywnych agencji. Co ważne – kreatywności się nie negocjuje. Bo jak negocjować coś wyjątkowego?

Jeżeli kreatywność agencji nie jest dla klienta ważna, to właściwie nie ma o czym poważnie rozmawiać. Wszystko – poza kreatywnością – można wycenić taniej.

Innymi słowy, agencje PR, które chcą dobrze zarabiać (są inne?) powinny stawiać na kreatywność. Bo tylko tak mogą się utrzymać na rynku i rozwijać.

Jakie jest Twoje zdanie? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 1.75 MediaGapa - ocena artykułu: 1.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Dziennikarz Gazeta Reporter Informacja Twitter Public Firma Media Google Polska Reporterzy Komunikacja Relations Prawda Internet Gapa Klient Kaczyński Problem Relacje Agencje PRACOWNICY Tusk Wywiad Praktycy Klienci Dziennikarze Rzecznik Szef Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych
2. Prośba o medialny sponsoring
3. Raz i dobrze, czyli jak przepraszać
4. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
5. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
6. Senyszyn, Palikot i Doda ze mną w jacuzzi
7. Interesy w restauracji
8. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
9. 20 pytań do kandydata do Europarlamentu
10. 21 pytań reportera na szkoleniu medialnym
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl