Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2015-02-10
"Jaka jest warto?? us?ug agencji PR?"

Jaka jest warto?? us?ug agencji PR?

Ile to kosztuje i dlaczego tak du?o?

Która agencja PR nie s?ysza?a tego pytania?

W przypadku wybrania z?ej agencji koszt nie gra roli. Bez wzgl?du na cen? – nisk? czy wysok? – i tak nie zrealizujesz swoich celów PR. Mówmy zatem o dobrych agencjach.

Dlaczego w?a?nie tyle

Najcz??ciej zysk agencji PR mie?ci si? mi?dzy tym, co powinna robi? dla swoich klientów, a tym, czego nie robi. Wiem, ?e to brzmi cynicznie, ale konkurencja jest du?a i cena czyni cuda tak?e w PR.

Powody s? dwa. Pierwszy wynika z tego, ?e w agencjach rz?dz? procesy, zebrania i prezentacje. To zabiera czas, anga?uje ?rodki i oczywi?cie zwi?ksza koszty. Klienta to nie interesuje. On tego nie widzi i nic z tego nie ma. Organizacja pracy jest wewn?trzn? spraw? agencji.

Drugi powód – tym razem bezpo?rednio zwi?zany z klientem – dotyczy jego niekompetencji. Pracownicy agencji zmuszani s? do wspó?pracy z osobami, które nie wiedz? czego chc?, przekazuj? nieprawdziwe lub niepe?ne informacje i boj? si? lub nie potrafi? podejmowa? decyzji. To zwi?ksza liczb? spotka?, zebra? i narad, z których nic nie wynika.

W efekcie kiedy zbli?a si? termin zako?czenia pewnego etapu pracy nad projektem, g?ówny decydent (zwykle szef firmy) patrzy na pracowników agencji PR z wyrzutem: "Tak ma?o zrobili?cie za takie ogromne pieni?dze?" Oczywi?cie ma na my?li swoje pieni?dze, które zap?aci? agencji.

Dlatego agencja PR przedstawiaj?c nowemu klientowi ofert? dmucha na zimne. W kalkulacji kosztów realizacji projektu umieszcza czas jaki zmarnuje na kontakty z niew?a?ciwymi lud?mi przed dotarciem do prawdziwego i kompetentnego decydenta.

Klient agencji, który chce wiedzie? sk?d si? bior? wysokie (jego zdaniem) honoraria agencji PR powinien zrozumie? ile czasu agencja marnuje na kontakty z niew?a?ciwymi lud?mi.

Kreatywno?? w cenie

Jedynym wyj?tkowym atutem agencji PR daj?cym przewag? nad konkurencj? jest jej kreatywno??. Nie ma dwóch tak samo kreatywnych agencji. Co wa?ne – kreatywno?ci si? nie negocjuje. Bo jak negocjowa? co? wyj?tkowego?

Je?eli kreatywno?? agencji nie jest dla klienta wa?na, to w?a?ciwie nie ma o czym powa?nie rozmawia?. Wszystko – poza kreatywno?ci? – mo?na wyceni? taniej.

Innymi s?owy, agencje PR, które chc? dobrze zarabia? (s? inne?) powinny stawia? na kreatywno??. Bo tylko tak mog? si? utrzyma? na rynku i rozwija?.

Jakie jest Twoje zdanie? Napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 1.75 MediaGapa - ocena artykułu: 1.75

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Google Gazeta Public Dziennikarz Twitter Szef PRACOWNICY Reporter Dziennikarze Klient Agencje Reporterzy Wywiad Komunikacja Rzecznik Pressence Gapa Klienci Media Kaczy?ski Praktycy Tusk Relations Prawda Firma Problem Internet Informacja Polska Relacje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Druga szansa w mediach
4. Masz strategi? komunikacji z mediami?
5. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
6. Redaktor czy reporter?
7. Prawda pi?knie powiedziana
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl